Hvilken lue skal deres 2-3 åring ha i vinter?

jeg kjøpte reima lue i dag til snuppa på 3,5 år .. fikk beskjed om at 52 var rundt 3-4 år .. 

Noen nettbutikker som selger disse?

Vi har bare ulluer fra i fjor, tror jeg. Må ha noe med vindstopper også!

Har skogstad hjelmlue og janus som også trekker godt nedover kinna og mot halsen.

Her vil ikke mini ha på hjelmluer :/ Så her blir det vanlige luer og slike som går litt ned med ørene og så har vi hals utenom. Han får helt fnatt om vi prøver ta på han en lue med knyting eller noe som går under haka.

vi har flere, men blandt annet denne fra kivat (favoritt, har den til begge ungene, til en 2-3 åringer passer størrelse 2 bra, disse går i størrelse 0-1-2-3. Størrelse 2 tilsvarer 2-5 år):

vi har også denne fra joha, som er god og varm, men den har ikke vindstopper slik som kivat sin:

vi har i tillegg til dette tynne hjelpluer fra nøstebarna, og begge har vært år hatt reima sine hjelmlue, men jeg synes de blir for tynne på de skikkelig kalde dagene. Ellers bruker vi mye hals og lue, rett og slett fordi knytelue sitter best over ørene. Når det kommer til lue størrelser så er bare det veiledende, for det varierer veldig hvor stort hodet barna har, vår 2,5 åring har 52 cm i hodet mens 4 åringen vår har 51 cm. Men bare å måle barna så får dere en viss peikepinn.

Finnes nok mange bra luer. Troll virka fin den, muligens noe tynn på virkelig kalde dager, men da regner jeg med at han ikke er så lenge ute i bhg. Vurderer å kjøpe en tynn hjelmlue fra nøstebarn i tillegg til å ha under når det er skikkelig kaldt. Synes de er gode, brukt det tidligere også. Kjøpte str 51/52 i den fra troll.

Målte forresten hodet hans nå, det var 51. Og så målte jeg mitt for moroskyld; bare 54! Har jeg et lite hode eller? ;)

vi har kjøpt troll hjelmlue og den virker kjempe god! satt veldig godt på lillemor iallefall

Klatremus Lillemann skrev:
Målte forresten hodet hans nå, det var 51. Og så målte jeg mitt for moroskyld; bare 54! Har jeg et lite hode eller? ;)

ja da vil jeg si du har lite, vet ikk eom 57-58? cm er gjennomsnittet for damer

Linda og Peanut skrev:
vi har kjøpt troll hjelmlue og den virker kjempe god! satt veldig godt på lillemor iallefall

jeg synes troll er litt tynn, men man kan kanskje suplere med en lue under, men da må troll lua klart være stor nok til at det blir plass.

Liker ikke hjelmluer jeg, liker bedre luer med snøring og hals.
Så her blir det Reima med vindstopp på ørene, ull og bomull.
På ekstra kalde dager blir det Nøstebarn sin ullfleece lue.

Her går det i Reima på luer, fordi jeg liker det vindstoffet som er med ørene.

Miss Fat skrev:
Her går det i Reima på luer, fordi jeg liker det vindstoffet som er med ørene.

kivat sine luer har det samme :)

Back
Topp