Hvilken lue skal deres 2-3 åring ha i vinter?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Jeg liker hjelmluer best fordi de dekker godt for ørene og halsen. Men er så vrient med str synes jeg. Kjøpte en reima i str 52, som var for stor (ifølge reima er str 52 tilsvarende 5-7 år), så det var kanskje ikke så rart den var stor... Men han har alltid hatt luer i større str enn det som tilsvarer alder fordi han er litt rund i bakhodet. Noen som har andre alternativer enn reima? Må ha noe vindtett, og helst ull.

What? jeg har reima luer i 52.. De står er beregnet fra ca 2 år..  Hmm. Men det er ikke hjelmluer da.
Jeg har kjøpt 2 stk i ull fra reima som går ned litt ekstra med ørene.. Er ikke jeg bare superflink å forklare ? :P
Hun har også en fra reima som hun bruker nå i høst som er i sånn vanntett stoff (sånn parkdress stoff) med fleece inni. Den er helt genial de dagene det regner mye.. Lenge leve bergen :P

Bruker bare hjelmluer her, har Hufa til snø/blåsedager og Kiwat til kuldedager. Tror det er str 52/54 

Blir garantert en hjelmlue, men vet ikke hvilken enda... Har ikke sjekket ut luemarkedet enda:)

tja, har en del luer...

har Janus lue, janus ulllue, sånn finlandshette fra mini a ture.. Hello Kitty skinnlue fra h&m.

Div.div..

Labambie skrev:
Bruker bare hjelmluer her, har Hufa til snø/blåsedager og Kiwat til kuldedager. Tror det er str 52/54 

Hvor kjøper du kiwat, og er de store eller små i str?

Stita skrev:
What? jeg har reima luer i 52.. De står er beregnet fra ca 2 år..  Hmm. Men det er ikke hjelmluer da.
Jeg har kjøpt 2 stk i ull fra reima som går ned litt ekstra med ørene.. Er ikke jeg bare superflink å forklare ? :P
Hun har også en fra reima som hun bruker nå i høst som er i sånn vanntett stoff (sånn parkdress stoff) med fleece inni. Den er helt genial de dagene det regner mye.. Lenge leve bergen :P

Hehe, i følge butikken var disse hjelmluene beregnet sånn i str. Men han har også en vanlig reimalue i str 54. Er nok forskjellig fra modell til modell, for den han har nå er også beregnet til større barn. Blir ikke klok på dette jeg... Mulig vi bare bytter den jeg kjøpte i en mindre str. Får ta med lillegutt på butikken... Ulempen med reima er jo at hele lua ikke er vindtett. De har bare vindstopper ved ørene. Skulle gjerne hatt hele lua i vindtett stoff... Mener jeg målte hodeomkretsen hans i sommer til 52/53, så da er han liksom midt i mellom noen str...

Hjelmlue, er det sånn "finlandshette-lue" med hull til fjeset? 

*føle seg totalt uvitende* 

Linus har reima sin med vindstopper på ørene,

men skal kjøpe han ei kivat lue og. de har god polstring på ørene og har fin passform.

Vipsis skrev:
Hjelmlue, er det sånn "finlandshette-lue" med hull til fjeset? 

*føle seg totalt uvitende* 

Hjelmlue ------->  

Kivat skal hun ha. En søt i lilla og rosa med prinsessekrone på.

Noen som har link, skulle hatt hjelmlue til guttene:)

Min blir 2 år i januar, så tillater meg å svare ;) Jeg har og ei sånn hjelmlue fra reima. Synes den er god nok, men kommer nok til å kjøpe vanlig knyttelue (også fra reima) og bruke hals til. Synes den typen sitter mye bedre på hodet, og følger bedre med når han snur på hodet.

Her strikker farmoren luer, så er de han bruker for det meste. Ellers hadde han noen reimahuer i fjor vinter, de var veldig gode, så blir kanskje noen sånne i år også. Han hadde størrelse 44 i fjor, så tipper det blir 48 (om det er en størrelse da). Har en gutt som ikke er så veldig stor i hodet.

Har arvet en som ser grei ut.. ellers strikker jeg nok et par som er fine å ha under hette om det blåser og løst om det ikke blåser så veldig. Nøstebarn hjelmlue tenker jeg :)

Back
Topp