Hvilken kommode/kles system har dere?

Lille.meg

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
JuniJubel2021
Oktoberbarna 2021♡
Junibollene 2023
Er veldig usikker på hvordan jeg skal organisere klærne til lillegutt.. tenker jo mest på å kjøpe en kommode, men usikker på hvilken.. hvordan har dere? Å har dere noe kurver inni for å få den mer ryddig? Ønsker gjerne bildet av både kommode og inni skuffene:)
 
Vi har en slik hemnes-kommode fra ikea på badet, den rommer alle klær til storebror nå, håndklær, vaskekluter, en liten skuff til bleier/våtservietter/apotekvarer etc og en skuff til klær som skal pakkes bort/ligger på vent! Oppå har vi stellematte. Har bestilt ny kommode og slike kurver fra ikea som deler av nedi, så får lillebror egen kommode og forhåpentligvis et bedre system ;)
 

Vedlegg

  • 2AF0AF4D-CC7E-44E8-BEFD-2ECADF628997.jpeg
    2AF0AF4D-CC7E-44E8-BEFD-2ECADF628997.jpeg
    97,7 KB · Visninger: 10
Vi har ikke den beste plassen akkurat nå, så vi bruker en Ikea Alex til babyklærne. Det samme gjorde vi med storesøster og jeg synes det var en kjempegod løsning. Skuffene er akkurat passe store til å organisere klærne. De øverste skuffene bruker jeg til body og bukser, de nederste til pysjer og tykkere klær. Jeg får plass til 2 størrelser i kommoden om gangen, så jeg sorterer en skuff med body str 50, en skuff body str 56, en skuff bukser str 50 osv. Hadde kanskje valgt en annen løsning om vi hadde danseplass på soverommene, men det er en veldig plassbesparende løsning :)

Jeg har ikke fyllt kommoden ennå denne gangen, men dette er bilder jeg tok da storesøster var liten. Jeg merker hver skuff med hva som er inni så det skulle være lett å finne. Det gjør jeg ennå slik at pappaen ikke roter for mye i klærne :hilarious:

https://www.ikea.com/no/no/p/alex-skuffeseksjon-med-9-skuffer-hvit-90486139/


(Du ser ikke de nederste skuffene med tykkere klær på bildet, bare de øverste) .)
429C57AE-699B-42F6-951D-B9B849DE8B9F.jpeg
CCA42E71-7285-4D6A-9930-A0358F64F84C.jpeg 73EB01B9-46EF-485C-AFE9-0C1CF25034C4.jpeg
 
Last edited:
Jeg har en malm kommode med seks skuffer som jeg skal ha på rommet til litja. Tenkte i tillegg å handle inn pax garderobeskap etterhvert, men noe usikker. Vi skal pusse opp over tid her så det vil bli garderobesystem etter hvert :happy:
 
Vi har en kommode med 3 skuffer og et stort klesskap. Skapet er der fra før, dermed velger vi å beholde det. Kommer til å bruke kommoden til de minste klærne som er i bruk, og oppbevare de større størrelsene i skapet i mens :)
 
Har ikke skrudd den opp enda, men har kjøpt denne til å ha på rommet hans :)
Har kjøpt noen bokser/kurver til å ha i skuffene.
Har også et skap stående på rommet fra før, må få rydda ut av det etterhvert så vi kan lagre babyting der også.
 

Vedlegg

  • koppang-kommode-6-skuffer-hvit__0778092_pe758833_s5.jpg
    139,6 KB · Visninger: 22
Har ikke skrudd den opp enda, men har kjøpt denne til å ha på rommet hans :)
Har kjøpt noen bokser/kurver til å ha i skuffene.
Har også et skap stående på rommet fra før, må få rydda ut av det etterhvert så vi kan lagre babyting der også.
Denne har jeg også kjøpt :happy:
Hvilke bokser har du kjøpt til denne? Passer de som "hånd i hanske" eller blir det noe tomrom?:)
 
Det var det, ja. Jeg dytta alt ned i EN skuff. :p
 
Vi har et stort vegg til vegg skap inne på soverommet med skuffer i netting..så han har fått sin egen seksjon det med 10 nettingskuffer med babypledd i en skuff, bodyer i str 50/56 i en skuff, bukser i str 50/56 i en skuff, sokker i str 10-12 og kosekluter/gulpekluter i en skuff, bamsedresser, tøfler, luer og utetøy i en skuff, dyner i en skuff og sengetøy i den siste:)
 
Har brukt Hemnes med 3 skuffer, men synes den nederste skuffen tåler vekten av klærne ganske dårlig.
Denne gang har jeg prøvd meg på en dobbel Malm (6 skuffer). Har da to skuffer til hver str fra 50-62. Nattdrakter har jeg i en stellekommode som står rett utenfor soverommet.
Bruker skubb skuffeinndelere.

Legger ved bilde av str 50. Fortsatt kaos hos oss, men det blir bedre når jeg får litt tid til å ordne ting skikkelig og ikke har barn som drar det utover igjen mens jeg holder på :hilarious:
 

Vedlegg

  • Snapchat-1751310117.jpg
    Snapchat-1751310117.jpg
    1,1 MB · Visninger: 43
Siklesmekker oppbevarer jeg på store kleshengere slik, bare at jeg henger dem i et åpent klesskap sammen med kjolene
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210708_100908_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20210708_100908_com.android.gallery3d.jpg
    824 KB · Visninger: 41
Har en dobbel malm kommode fra før, som blir stående på babyrom. Den skal vi bruke til tøy og stellebord. Innreder skuffene med skubb organiseringsbokser fra ikea :)
 
Back
Topp