Hvilken kattemat kjøper dere? Og hvor? *nytt spm.mål*

Pro plan og royal canin, fikk hvert sitt fòr disse kattene. 

Mitt tips er for all del slutt å kjøpte maten på butikken i alle fall.. det er ikke mat som er bra for organer og pels
Kjøp hos Veterinær eller dyrebutikken

Maten er helt sikkert billigere på dyrebutikken i Sverige

ORIGINAL: Fridasinmamma

Mitt tips er for all del slutt å kjøpte maten på butikken i alle fall.. det er ikke mat som er bra for organer og pels

er faktisk noen hundre lapper og spare:)

Vi har ikke katt, men pappa har - en som er like sær som pappa [8D] Så han spiser KUN den røde friskiesen. Altså den gule med røde merker... Alt annet går han unna. Så det er enkelt. Får han ikke til å spise annet enn den røde friskiesen og melk!

Og han blir 21 år til sommeren[:)] (Nei, jeg tuller ikke!)

Kattemat på butikken er billigere ja - men den blir jo spist opp så fort så ordentlig kattemat varer mye lenger. derfor blir det heller ikke så innmari mye dyrere. At katten din spiste like mye kan bare være akkurat den første sekken fordi den smakte mye bedre. Kan hende han ikke er så ivrig etterhvert. Dessuten finnes det forskjellige typer for og hvis din spiser veldig mye så kanskje du kan kjøpe et for som er ekstra mettende? Du gjør lurt i å kjøpe mange kg om gangen - det er billigere enn flere småposer.
I tillegg så er det for mye salt i butikk-maten til at jeg kan gi det til den kastrerte hannkatten min!

Kjøp for hos vetrinær eller dyrebutikk! Skremmer meg å se at så mange kjøper matbutikkfor til kattene sine.Har man katt, må man spandere på seg de kostnadene som er å ha dyr. Matbutikken har ikke de næringsstoffene katten trenger, pluss kattene kan få f. eks nyrestein og problemer i urinveiene pga. salter i foret.

Her bytter vi på Hills og Eukanuba. Kattene liker ikke Royal Canin, Iams og de andre forene..
Vet at flere at vetrinær/dyrebutikkfor får man f. eks avslag eller en pk. gratis når man har kjøpt så og så mange.

ORIGINAL: schnuppa85

ORIGINAL: Fridasinmamma

er faktisk noen hundre lapper og spare:)

Ja, jeg kjøpte hundematen i Sverige når jeg hadde hund.. og den var ca 200 kr billigere der[:)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Jeg kjøper på matbutikken ja..

Buuuu... Dyremishandler [8D]

Kjøper 10kg Royal Canin for rundt 500kr. Blir mindre enn om jeg skal handle på Rema i pris.
De spiser mindre og bedre i pels og stjeler ikke av vår mat. Og det varer i 2-3mnd selv om jeg har 2 STORE katter.

Jeg bytter mellom hills fra veterinæren og royal canin fra dyrebutikken til kattene.
Betaler vel mellom 7 og 800 kr for en 10 kgs sekk.... vel verdt pengene... og selv med 3 katter har vi en slik sekk en stund.
Merker stor forskjell på pelsen deres og på mengden av mat de spiser hvilket for vi gir.... og de gangene de har fått billigfor drikker de også mye mer... og dermed tisser de mye mer[:-] Og bæsjen lukter virkelig dritt om de får billigmat...
og når 2 av de er innekatter er det ikke ønskelig[:o][8D][;)]

Kjøper Royal Canin på dyrebutikken. 600 og noe for 10 kg. De liker den maten kjempe godt, og vi har god samvittighet for at de får i seg det de skal [:)]

Iams tror jeg det heter[:)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Jeg kjøper på matbutikken ja..

Jeg kjøper 10 kg sekk på dyrebutikken av merket "royal canin" Den koster 590 kr tror jeg, har den ca 6 mnd
(hadde skrevet 59 gitt[8D])

ORIGINAL: SavnerBarn!

Men ha spiste jo like mye om dagen av det vi kjøpte på dyrebutikken.[&:]
Det var royal canin. SÅ den varte jo ikke så lenge den sekken der kan man si...

Det tar jo litt tid før katten venner seg til å spise mindre, den er jo vant til å hive i seg av dårlig mat. Og 2kg sekk vil ikke lære den dette. Men over tid med bedre næring i maten vil den spise mindre. Katter har bedre instinkter når det gjelder næring i maten enn oss. OG om din katt aldri lærer dette må man bruke målebeger og gi etter kattens hold, og evt gi light-for om den er veldig sulten og krever mer å tygge men legger på seg av for mye bra for f.eks.
Snakk med noen i en dyrebutikk og få hjelp til dette kanskje?

Men matbutikkfor får jeg grøssninger av. Fikk inn en typisk Friskieskatt på klinikken der jeg jobbet. Den var slank og fin når man så den. Men da vi åpnet den for sterilisering var det 1cm tykkt fettlag på innsiden av huden. Det var rett og slett kvalmt. Det er ikke slik at alle tynne dyr(og mennesker for den saks skyld) er sunnere......

ORIGINAL: frk3

Vi kjøper på matbutikken. Kanskje av og til spanderer på han fra dyrebutikken, når vi har råd!

det er jo like dyrt å kjøpe på  matbutikken? Jeg har faktisk prøvd... å de spiser jo såååå mye mer.
Så om man bare sparer opp noen mnd og kjøper 10kg sekk er det MYE å spare på både lommebok og kattens helse om man kjøper ordentlig for. Jeg prøvde å gi whiskas til min fordi det foret toppet en eller annen mattest. Endte opp med en katt som hoppet opp og stjal mat fra oss ustanselig.. særlig smør og fett. Stakk av med smørklattene fra mine hasselbakte poteter[8D]

Tusen takk for masse gode tips!![:)]
Planen var IKKE mer butikk for, så har fått mange bra tips nå.
Han er ikke mye kresen så tror ikke det er farlig.[8D]

Noen som vet om en dyrebutikk de har litt peiling i Porsgrunn/ skien området?

ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: frk3

Vi kjøper på matbutikken. Kanskje av og til spanderer på han fra dyrebutikken, når vi har råd!

det er jo like dyrt å kjøpe på  matbutikken? Jeg har faktisk prøvd... å de spiser jo såååå mye mer.
Så om man bare sparer opp noen mnd og kjøper 10kg sekk er det MYE å spare på både lommebok og kattens helse om man kjøper ordentlig for. Jeg prøvde å gi whiskas til min fordi det foret toppet en eller annen mattest. Endte opp med en katt som hoppet opp og stjal mat fra oss ustanselig.. særlig smør og fett. Stakk av med smørklattene fra mine hasselbakte poteter[8D]

Vi handler inn bare 1 gang i mnd. Det holder lenge til han [;)]. Har prøvd mange ulike merker  fra dyrebutikken og han liker bare de fra butikken. hehe. Merkelige katt!

Jeg fôrer med Royal Canin. Her går det med ca en 10 kilos sekk i uka, men vi har mange katter da. Matbutikkfôr kommer aldri inn i huset her.

Back
Topp