Hvilken kattemat kjøper dere? Og hvor? *nytt spm.mål*

Bruker Royal Canin som jeg kjøper på dyreklinikken hvor jeg jobber.

vi kjøper kattemat på dyrebutikken. royal canin 10kg sekk, koster 625kr, men holder en eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeevighet her iallefall...

Jeg kjøper Royal canin en sjelden gang når jeg har litt ekstra penger til overs[:)] For fra dyreklinikken liker han ikke[8D]

Blir for dumt å si at man må vite at man har råd til dyr kattemat før man skaffer seg katt. Den økonomiske situasjonen hos folk kan endre seg drastisk i løpet av en katts levetid. Slik som hos meg[8D] jeg prioriterer bra kost for meg og sønnen før katten!

Og selv om det ikke blir så stor forskjell om man kjøper 10 kg sekker, er det ikke sikkert at alle har råd til å legge ut så mye på en gang.

Sikkert andre ting jeg heller kunne ha spart inn på, men jeg prioriterer menneskene i familien først! Mulig det er egoistisk, men som sagt kjøper jeg Royal canin av og til. Som f.eks til jul og når feriepengene kommer[:)]

Har ikke lest de andre svara...
Men katta vår på 12 uker får eukanuba!
Det aller beste fòret du kan kjøpe til katta (den har vunnet best i test) er IAMS!
Det selger de på dyrebutikken på down town.
De har ikke mye peiling de som jobber der, men kjøp IAMS! Det koster litt, men varer lenge, for katta blir fortere mett!
Butikkfòr er bare no dritt!
Syns synd på alle katter som får den søppelmaten[:(]

royal canin 10 kr. 629 kr.
specific. selges hos dyrlegen. 198 kr for 3 kg.

Vi forer med royal canin, og er selvfølgelig overbevist om at dette er det aller beste for dyret.

Men må bare fortelle at gamlekatten ble hele 23 år, og ble kun foret med butikkmat og middagsrester.

vil anbefale deg å kjøpe en 10 kg sekk med mat i stedet for "små "posene...det lønner seg i lengda. de skal jo bare ha et halvt til ett målebeger for dag med den maten man kjøper på dyrebutikk/vetrinær. så den  maten varer lenge, som noen andre her skriver så er det mer næring i den vetrinær/dyrebutikk maten kontra den man kjøper i butikken. vi bruker royal canin merket til vår katt (han har alltid mat i skåla si, men han er flink å porsjonere ut maten selv, og han er ikke overvektig) og vi kjøper ca 2  ti kg sekker med mat i året til han. og siden hver sekk koster noe med 600 kr så vil det si at vi bruker 1200-1300 kr i året på tørrfor til han pr år, og det syns jeg ikke er så galt. i tillegg får han litt våtfor inni mellom, men han liker best tørrforet sitt da.

ORIGINAL: turboquattro

royal canin 10 kr. 629 kr.
specific. selges hos dyrlegen. 198 kr for 3 kg.

katten vår enkter å spise specific foret...han sitter bare å ser dumt på oss, og spiser det faktisk ikke uansett hvor lenge vi venter.....men royal canin derimot er det beste han vet!!!

ORIGINAL: specialized

Matmons fra felleskjøpet [:D] Labb som er hundematen dems har vunnet flere tester mot de dyrere dyrelegefora!

*Kremt* Du kan se i de testene hvor Labb er vinneren, så finner du verken eukanuba, hill's, royal canin eller noen av de andre kjente merkene hundefor...

Tilbake til kattematen... Som de andre sier, du sparer mange kroner om du kjøper 10-15kg sekker istedet for 2kg sekker altså... Å hill's har ofte kampanjer på hunde og kattefor. Husker ikke prisen på kattemat i farta, men 12kg hundemat koster 399,-.

Iams og Royal Canin er vel noen kroner rimeligere enn Hill's og eukanuba.
Men iallefall eukanuba og iams har bonusordninger. Du får stempel i et kort for hver sekk du handler å så får du den 11.sekken gratis. Vi har også fått den ordningen med Hill's på butikken hvor jeg jobber, men vi er ikke i kjede, så tror ikke det er så mange som har det på hill's.

Å ikke minst alle de kronene du sparer i dyrlegeregninger...

Back
Topp