Hvilken kattemat kjøper dere? Og hvor? *nytt spm.mål*

SavnerBarn!

Elsker forumet
Har pleid å kjøpe på butikken, men kjøpte på dyrebutikk nå før jul.
Men fytti så dyrt! 250,- for 2 kg sekk. (På butikken gir jeg jo ikke mer enn 100,- ca for 3 kg.) Varer ikke så veldig lenge, for katten vår som spiser for nesten 3...[8D]
SÅ hvor kan jeg få kjøpt rimelig og ordentlig kattemat?

Noen som vet noen dyrebutikker i Porsgrunn/ Skien de har litt peiling?
Så jeg kan få litt mer hjelp.
For der jeg kjøpte sist, virket de ikke som de hadde noe peiling på mer enn hva det kostet...[8D]

Vi kjøper hos dyrebutikk, veterinær og matbutikk.
Det at han spiser så mye av matbutikkmaten er fordi det er ikkeno næring i det. Vi kan ha en sekk fra dyrlegen leeeenge, fordi de spiser en håndfull hver om dagen, og da er de fornøyd [:D] Vi har forresten to katter.

Vi blander med matbutikkmat, fordi de liker visst smaken av den.. Har vel tilsatt mye dritt som smaker godt da. Hehe

Trodde ikke det fantes bra nok for på butikken?!
I.o.m at det er mer næring i maten fra dyrebutikken varer den lengre enn butikkmaten.

Brukte Hills til katten

Jeg bruker kun Eukanuba og Royal Canin- rett og slett fordi det er best og da er det det eneste som er godt nok for mine katter.

Jeg er oppdretter, så jeg får 40% rabatt på Eukanuba og 25% på RC, men jeg hadde brukt det uten den rabatten også.

Kjøper du 10 kilos sekker, så er kiloprisen ca halvparten av det den er på en 2 kilos sekk.
Og så lenge du kan oppbevare det tørt og kjølig så er det ikke noe problem å kjøpe 10 kilo til en katt.

Kjenner du andre som har katt, kan dere jo kjøpe en 10 kilos på deling også.

Bruker Royal Canine,krøper 6 kg sekker hver gang,og den holder vel en snau måned tror jeg[:)]
(har et skikkelig matvrak av en katt,og en katt til som ikke spiser fullt så mye)

Butikk for er ikke bra, ekstremt mye salt som ødlegger nyrene dems. Vi kjøper ti kg eukonoba ( ikke sikker på hvordan det skrive) betaler vel ca 600 for den og den varer i litt over tre mnd. Vi har to voksene katter. Når man bruker slike for bør man bruke målebeger og ikke gi mer enn det man skal. Mine katter klarer ikke å begrense seg, så det kan jo hende det er slik med deres også?

Men ha spiste jo like mye om dagen av det vi kjøpte på dyrebutikken.[&:]
Det var royal canin. SÅ den varte jo ikke så lenge den sekken der kan man si...

Pro plan, til både katt og hund her hjemme.

ORIGINAL: Venus83

Jeg bruker kun Eukanuba og Royal Canin- rett og slett fordi det er best og da er det det eneste som er godt nok for mine katter.

Jeg er oppdretter, så jeg får 40% rabatt på Eukanuba og 25% på RC, men jeg hadde brukt det uten den rabatten også.

Kjøper du 10 kilos sekker, så er kiloprisen ca halvparten av det den er på en 2 kilos sekk.
Og så lenge du kan oppbevare det tørt og kjølig så er det ikke noe problem å kjøpe 10 kilo til en katt.

Hvilken rase avler du?[:)]

ORIGINAL: SavnerBarn!

Men ha spiste jo like mye om dagen av det vi kjøpte på dyrebutikken.[&:]
Det var royal canin. SÅ den varte jo ikke så lenge den sekken der kan man si...

Du må gi magesekken litt tid til å tilvenne seg mindre matmengde og så må du måle opp fòrmengden.

ORIGINAL: søteste

Butikk for er ikke bra, ekstremt mye salt som ødlegger nyrene dems. Vi kjøper ti kg eukonoba ( ikke sikker på hvordan det skrive) betaler vel ca 600 for den og den varer i litt over tre mnd. Vi har to voksene katter. Når man bruker slike for bør man bruke målebeger og ikke gi mer enn det man skal. Mine katter klarer ikke å begrense seg, så det kan jo hende det er slik med deres også?

Det vi målte opp og gav han spiste han opp på et måltid og var fortsatt ikke mett... Gikk og skrek resten av dagen. Prøvde og trappe ned i 2 uker også fortsatte 2 uker med kun det han skulle ha. Men han skrek like forbanna mye hver dag så det orker jeg ikke høre på.[8D][:@]
Får bare se om vi finner noe annet.
Men de hadde ikke 10 kg sekker der jeg var så får innom et annet sted og se istede tror jeg.[:)]

ORIGINAL: forvirretmor

Maine Coon

Royal Canin får pus her. Det stemmer som det er skrevet over her, at butikkmat inneholder altfor mye salt, som på sikt kan ødelegge nyrene deres. Jeg synes iallefall det er en billig forsikring å gi høykvalitetsfôr til dyra, og sjanser ikke med å gi billigmat til mine, hverken til pus eller hundene. Kjøper du i større kvanta om gangen, blir dessuten kg.prisen lavere. Skulle katten din av en eller annen grunn ikke spise maten sin, eller du ikke er fornøyd med hvordan dyret ditt er på fôret, har hvertfall Royal Canin smaksgaranti, og du kan få pengene igjen. 

ORIGINAL: forvirretmor

Maine Coon

Ååå de er flotte![:)] Har en rimelig stor skipskatt (8-9kg) og en bitteliten Ragdoll (ironisk nok) og på ønskelista mi står en Maine Coon,synes store katter er så flott! Må bare finne meg et sted med større plass først:)

Da vi hadde katt,så ga vi dyrebutikk mat. Den er dyrere men likevel mye bedre for katten og helsen til den [:)]

Du må nok gi pusene litt tid åå å redusere mengden mat. Om man gir for mye dyrlege/dyrebutikker for kan de ende opp fete. Dine katter er vel helt sikkert vant med at det er for i skålen hele tiden og spiser på vane.
Som sagt så klarer heller ikke mine å begrense seg, men de får ikke viljen sin. Maser de for mye må de ta turen ut[:D]
Dette har de skjønt så nå maser de kunn når klokken har gått over mat tidspunktet. Dyrlegen sa til meg at om de maset mye kunne man også dele inn måltidene. La de få mange små måltider. Men aldri overstige målebeger,

Royal canin Exigent 35-30 [:)]
Kjøper det i dyrebutikken!
Er mat for kresne katter, min Katt spiser KUN den [8D]
Kommer eg med en annen kattemat så nekter han å spise[:)]

Jeg kjøper på matbutikken ja..

Royal Canin går d i her:) mine to forrige katter ble15 og 19 år, de fikk kunn mat fra veterinær eller dyrebutikk:) d forlenger livet dems, med mat som gir dem god næring, i tillegg har jeg alltid gitt kokt torsk eller sei som kos innemellom:)
har jeg selv fisk til middag så lager jeg alltid litt til de to jeg har nå, men uten krydder og salt!
har du katt som maser så kan du posjonere dags porsjonen i flere deler som han/hun/de kan få. da har de for seg at de får "mere" mat:)
anbefaller ikke dyre mat kjøpt på butikk, det er tilsatt masse fett, sukker og salt, d er ikke bra for dyr eller mennesker i store mengder!!!!
kjøper selv ikke "billig" produkter til meg selv så da skal f... ikke "barna" få d heller:P

Back
Topp