Hvilken julemat spiser dere?

Vi har også ribbe, medisterkaker og julepølse, og sist men ikke minst, riskrem til dessert. Riskrem er noe av det beste jeg vet!

Pinnekjøtt er tradisjonen siden jeg var knøttet selv, men i år har jeg avtalt med mamma (siste jula vi feirer fra hverandre, meg og sambo da vi har familie på forskjellige plasser i fylket) at det skal bli ribbe på julaften. Har faktisk ikke lyst på pinnekjøtt i det hele tatt, selv om jeg har fått helt dilla på salte ting. Så blir det reinsdyrsteik 2. juledag hos kommende oldeforeldre, og helt sikkert pinnekjøtt på nyttårsaften. GLEDER meg til å fråtse julemat! :rolleyes:

Her spiser vi kalkun med alt mulig tilbehør, NAM! Synes det er alt for mye fett på ribbe :p

Siden pappa og mamma er skilt, har vi alle de år feiret jul annen hver jul hos de. Hos mamma har det vært saltakjøtt og lutefisk.. Og hos pappa har det vært lutefisk, medisterkake og julepølse! Men håper på ribbe iår :D

Vi spiser medisterpølser, medisterkaker og ribbe. Jeg kunne godt tenkt meg pinnekjøtt på julaften da jeg ikke er sånn veeeldig glad i ribbe.. Men medister er godt da=)
Også sånn utenom julaften, dagene før og etter, er jeg veldig glad i frokostene og lunsjene <3 Røkt laks og eggerøre, sylte med sennep under, fenalår.. Mmm, får vann i munnen.. Får vell kose meg uten fenalår i år hvertfall:/ Men det er verdt det!!:)

Back
Topp