Hvilken jobb?

Jobber på kontor, jobbet 100% frem til 1 desember, da ble jeg 100% sykemeldt pga spenningshodepine. Fra 8-23.12 jobbet jeg 80% og nå jobber jeg 100% igjen! Fungerer helt ok, burde nok redusere litt igjen etterhvert, men får nok uansett gå Max til 30 uker pga tvillinger :)

Lærer på 1.trinn. Fungerer greit, men er ganske slitsomt med 20 6-åringer til tider. Strever allerede litt med bekken, men håper å holde på til permisjon :) 100% fra dag 1 her, men kunne ønsket meg å redusere til 80 for å kunne hente meg inn.

Jobber som helsesøster :) Har vært sykemeldt 100% siden slutten av november pga at jeg fikk problemer med nakke/skuldre etter at bilen jeg kjørte ble påkjørt bakfra av en lastebil.

Hvilken jobb har dere og hvordan går det å jobbe? Eventuelt hva var det som gjorde at dere er sykemeldt?

Jeg jobber son sykepleier på sykehjem og har vert sykemeldt siden uke 6. Begynte med ekstrem trøtthet og fortsatte med mye kvalme og vondt i hodet. Først nå 19+2 føler jeg formen begynner å bli bedre. Men kjenner litt ubehag og vondt i rygg og hofter, så blir veldig spennende å se om jeg klarer å jobbe så lenge etter sykemeldingen min går ut om 2 uker.

Jobber også på helsehus og har vært sykmeldt av samme grunn i 8 uker. Begynte på jobb i går, er 16 uker på vei.
For å være helt ærlig så var det bein tøft! skal sies at jeg sliter veldig med bekkenplager allerede. Natta i natt var helt forjævlig, måtte ligge med varmeflaske for å lindre smertene... men har bestemt meg for å bite tenna litt sammen og gi det et realt forsøk. begynner til fysio neste uke, håper det kan hjelpe meg litt...

Jobber i barneverntjenesten. Er 70% sm pga høyt blodtrykk og lavt energinivå. Skal til lege i slutten av uka for å få videre sykemelding, bekkenet har også begynt å krangle. Får tilrettelegging på jobb, er tatt ut fra tunge saker og jobber mest med skriving.

Jeg jobber 60% som nattevakt på et sykehjem og er fulltidsstudent. Merker det begynner å bli tungt å jobbe natt, men kan ikke jobbe dag/kveld pga. studier.

Jobber på sykehjem som Helsefagarbeider :)
I 70% stilling, men jobber mye ekstra!
Ikke vært sykmeldt og føler det går helt supert enda :)
Jeg bruker alle hjelpemidler og får masse hjelp til de tunge tingene :)

Jobber som pedagogisk leder på stor avdeling :-) Har jobbet 100% hele tiden å satser på at keg kan jobbe 100% til jeg går ut i permisjon. :-)

Jobbar som lærer, 100 %, går greit men blir raskere sliten enn til vanlig og har ikkje alltid så mykje å gi når eg kjem heim.

Jeg er sykepleier i hjemmesykepleien og har vært 50% sykemeldt siden uke 8. Først pga kvalme og utmattelse, deretter fikk jeg en smertefull bekkenløsning for 3-4 uker siden som bare føles verre og verre. Må diskutere mye med legen for å få sykemelding.. Føles som hun mener jeg burde bite smertene mere i meg, veldig frustrerende!

Hvilken jobb har dere og hvordan går det å jobbe? Eventuelt hva var det som gjorde at dere er sykemeldt?

Jeg jobber son sykepleier på sykehjem og har vert sykemeldt siden uke 6. Begynte med ekstrem trøtthet og fortsatte med mye kvalme og vondt i hodet. Først nå 19+2 føler jeg formen begynner å bli bedre. Men kjenner litt ubehag og vondt i rygg og hofter, så blir veldig spennende å se om jeg klarer å jobbe så lenge etter sykemeldingen min går ut om 2 uker.

Jeg jobber som ikt konsulent og har da en veldig stillesittende jobb, men er mye action på 1 linje med veldig mye tlf. Det går ikke bra å jobbe. I starten var det ekstrem kvalme med daglig oppkast som førte meg på sykemeld. Men har hatt maaasse mer plager. Nå har jeg svangerskapsmigrene i tillegg med daglig vondt i hodet i stedet:p. Er ikke meninga jeg skal på jobb tydeligvis. Prøvde men hodet slår ut med all tlf lydene, pratingen fra kundene og min egen prating. Satt bare å holdt meg til hodet og fant ut at det ikke gikk.

Er heime i mammapermisjon i litt over 1 mnd til, så skal eg tilbake i jobb som elektriker. Jobba 80% heilt til permisjonstart sist, håper på å klare 100% denne gang :) (20% sjukemeldt pga sjukdom og medisiner eg ikkje kunne ta i graviditeten)

Jobber på nyfødt intensiv avdeling, men har vært 100% sykemeldt med hyperemesis siden uke 6... Ingen poeng i å gå på jobb om jeg må legge meg ned og kaste opp hele tiden.. o_O

Jobber på bensinstasjon, og er vikar på skole, sfo og barnehage i tillegg, og studerer deltid..
Er 100% sykemeldt fra bensinstasjonsjobben, og 50% i kommunen :)

Jeg jobber som personlig assistent, og tar ekstra vakter på et sykehjem :) det går bare fint! Har ikke informert dem om at jeg er gravid, kun i min faste jobb :)

Jeg er sykepleier i hjemmesykepleien og har vært 50% sykemeldt siden uke 8. Først pga kvalme og utmattelse, deretter fikk jeg en smertefull bekkenløsning for 3-4 uker siden som bare føles verre og verre. Må diskutere mye med legen for å få sykemelding.. Føles som hun mener jeg burde bite smertene mere i meg, veldig frustrerende!

Uff, det hørtes ikke mye kjekt ut. Alle gravide opplever det ulikt, og jeg mener alle leger burde høre på hvordan den gravide har det.

Jobber også på helsehus og har vært sykmeldt av samme grunn i 8 uker. Begynte på jobb i går, er 16 uker på vei.
For å være helt ærlig så var det bein tøft! skal sies at jeg sliter veldig med bekkenplager allerede. Natta i natt var helt forjævlig, måtte ligge med varmeflaske for å lindre smertene... men har bestemt meg for å bite tenna litt sammen og gi det et realt forsøk. begynner til fysio neste uke, håper det kan hjelpe meg litt...

Det er kjedelig å skulle prøve å jobbe, men så kjenner man med en gang at det ikke går. Føler seg ikke noe bra da, men sånn er da bare noen ganger. Man må passe på seg selv og egen helse :-) håper det hjelper med fysio da :-)

Sykepleier i psykiatri her og er 40% sykemeldt. Syns det fungerer bra - da får jeg hente meg inn og fungerer både på jobb og hjemme. Var 100% sm i fem uker pga kvalme og gikk rett ut i full jobb igjen. Fungerte overhodet ikke. Sovna på jobb og sov hele tiden hjemme. Forsømmer alt. Da jeg ble delvis sykemeldt igjen ble det bedre - begynte å dusje og å bruke tanntråd igjen. Haha. Utrolig hva som nedprioriteres.

Hehe, ja det er utrolig hva som blir nedprioritert. Det er vanskelig å sette en grense for hvor mye man skal være sykemeldt. Man kan klare mye på jobb, men så ligger man som et slakt etter jobb. Det er heller ikke greit. Man har tross alt hus, mann og mange har flere barn å ta seg av :-) Håper du klarer deg i delvis jobb framover :-)

Det hadde vært umulig for meg oss, hvis ikke det var for at vi akkurat nå har behov for en såkalt kortvakt. Jeg klarer ikke å gå noe særlig, bøye meg eller løfte. Klarer i hvertfall ikke å bøye meg og løfte noe samtidig. Så, jeg føler meg som en byrde for de andre mange ganger...

Ikke så greit å høre at du ikke har mulighet til å ta noe særlig pauser hver dag. Er det begynnende bekkenløsning, så er det umulig å gå en hel vakt. Er det mulig å tilrettelegge slik at du alltid er på vakt med en annen sykepleier? Eller blir det umulig med den dårlige sykepleierdekningen?

Er veldig nesten ferdig sykepleier selv. Mangler en praksis som jeg skulle tatt før jul, men kastet jo opp i ukevis... Så det ble ikke sånn. Og nå har jeg bekkenløsning. Så blir vel ikke før etter svangerskapet :( Hadde jeg vært sykepleier, hadde de tilrettelagt slik at jeg ikke hadde vært i stell

Det er ikke noe god følelse å føle seg som en byrde for de andre. Har følt på det selv. Vi skal se hvordan de vil tilrettelegge nå når jeg skal tilbake i jobb snart. Jeg er veldig spent, men ser ikke for meg at det blir så veldig bra da de aldri er noen garanti for hva fagpersonell som er på jobb. Det er så og si umulig å få inn ekstra sykepleiere på jobb da alle har store stillinger og/eller ikke orker å ta ekstravakter.

Så kjedelig å mangle en praksis da :-( men du blir jo ferdig til slutt. Tok selv ferdig siste året av utdanningen min etter jeg fikk første jenta mi + 2 eksamener i permisjonstiden min. Det meste pleier å gå fint dersom man har noen som hjelper til med mini :-)

Jeg har kontorjobb og har vært delvis sykemeldt siden uke 4. Prøvde først 50%, men måtte fort ned til å jobbe 40%. Det har funket veldig bra! :) jobber da 3t hver dag. Jobb er glad jeg kan være der litt istede for at jeg er helt borte. :)

Back
Topp