Hvilken jobb?

Maggie2

Andre møte med forumet
Hvilken jobb har dere og hvordan går det å jobbe? Eventuelt hva var det som gjorde at dere er sykemeldt?

Jeg jobber son sykepleier på sykehjem og har vert sykemeldt siden uke 6. Begynte med ekstrem trøtthet og fortsatte med mye kvalme og vondt i hodet. Først nå 19+2 føler jeg formen begynner å bli bedre. Men kjenner litt ubehag og vondt i rygg og hofter, så blir veldig spennende å se om jeg klarer å jobbe så lenge etter sykemeldingen min går ut om 2 uker.

Jeg er vernepleier. Jobber egentlig som ambulerende nattevakt på tvers av flere enheter i kommunen, men pga fare for utagering + ulemper med nattarbeid er jeg omplassert til en bolig med mennesker med multifunksjinshemninger. Har vært sykemeldt siden uke 8 pga kvalme, prøvde meg i 40% jobb når kvalmen ga seg, men ble plaget med kynnere. Vært 100% sm de siste 3 ukene, men starter i 20% igjen fra neste uke. Skal da gå på topp av grunnbemanning og hjelpe til der det trengs + gjøre kontorarbeid.

Jobber som barnevernpedagog på avlastning for funksjonshemmede. Har en time til jobb så kjører mye. Er i 100% jobb, men har tenkt til å spørre om å gå ned til 80% da jeg trenger en ekstra dag i uka til å få tilbake litt energi. Pga lite søvn og mye kjøring er ikke energinivået på topp når jeg er på jobb og hjemme orker jeg ikke gjøre noe som helst. Regner med det kommer til å ordne seg til slutt. Er 17+3 nå.

Jobber som ingeniør i Telenor, programmerer mer og bedre mobildekning. Går greit, bortsett fra at jeg blir litt søøøøvnig om det er for stille...

Er helsesekretær og jobber på legekontor. Var s.m. i 14 dager da jeg var ca 4 uker, overstimulering ved ivf... Har 40% stilling fast, men jobber så mye ekstra jeg kan. Så det har vel vært gjennomsnittlig 80%. Fikk tilrettelagt arbeid da jeg fikk smerter av å gå mye og stresse. Ellers har jeg vært borte noen dager pga intens hodepine. Og nå i jula fikk jeg bihulebetennelse så er s.m. for det nå.
Men må si det er utrolig liten forståelse for sykdom og plager fra en slik arbeidsplass... Føler meg som en skurk for å være hjemme :-/

Jobber på sykehjem. Gått ned til 25% på grunn av bekkenplager. Jobber to kveldsvakter i uken på 5 timer. Fungerer utrolig dårlig på jobb.

Jobber som sykepleier på Nyfødt Intensiv. 100 % sykemeldt da jeg omtrent ikke sover i løpet av døgnet, og det blir uforsvarlig å ta hånd om små, syke premature når man er totalt utmattet.

Jobber som nattevakt på sykehjem,80% men tar ekstra i tillegg.;) jobber fult.

Jeg er lærer. Har vært 100% sm siden uke 6 pga hyperemesis og fordi jeg har et høyrisikosvangerskap.

Jobber på sykehjem. Gått ned til 25% på grunn av bekkenplager. Jobber to kveldsvakter i uken på 5 timer. Fungerer utrolig dårlig på jobb.

Hørtes litt godt ut å kunne ha kortere vakter og kun jobbe to dagen i uken. Men kjedelig å ikke fungere noe på jobb. Hva er det som er vanskeligst?

Jeg er kjempespent på hvordan det blir å komme tilbake. Her er det så og si umulig å gå kortere vakter da det ikkje kommer til å bli dekt opp med fagpersonell de timene jeg ikke er på jobb. For tiden er det dårlig sykepleiedekning, noe som gjør at dagene kan ha stor variasjon fra å kunne ta seg en pause fordi en annen sykepleier kan ta mine oppgaver, til å være alene sykepleier og ikke ha mulighet til å ta pauser.

Jobber på kontor. Jobbet som normalt i 100 % til nå (og det går helt fint) og satser på jeg jeg gjøre det til slutten:)

Jeg jobber også på kontor med noe fysisk innimellom. Jobbet 100% til nå og satser på at jeg gjør det til permisjonstart. Gjorde det forrige gang hvertfall,! Syntes det går forsåvidt fint, men orker ikke stort mer når jeg kommer hjem så blir jo sliten av det.

Jeg jobber som personlig assistent for to damer i rullestol.
Nr1. Jobber jeg hos 2-3 ganger i uka, da er det kveld og natt
Nr2. En gang i uka + en lørdag i mndn.
Nr1: Veldig mange løft (uten hjelpemiddel), merker det godt i korsryggen nå. Der er det også en hund som må luftes 3 ganger pr vakt, + svømming (utrolig deilig i oppvarmet basseng) Vil tippe jeg har rundt 30-40 løft pr vakt.
Nr2: Der er det ikke noen løft, men fult husarbeid.
Etter jobb er jeg utslitt, orker ikke noe når jeg kommer hjem, gir alt mens jeg er der. Prøver å holde ut så lenge som mulig. Føler jeg forsømmer både hjem, mann, bonusbarn og hundene... Ingen god følelse!

Hørtes litt godt ut å kunne ha kortere vakter og kun jobbe to dagen i uken. Men kjedelig å ikke fungere noe på jobb. Hva er det som er vanskeligst?

Jeg er kjempespent på hvordan det blir å komme tilbake. Her er det så og si umulig å gå kortere vakter da det ikkje kommer til å bli dekt opp med fagpersonell de timene jeg ikke er på jobb. For tiden er det dårlig sykepleiedekning, noe som gjør at dagene kan ha stor variasjon fra å kunne ta seg en pause fordi en annen sykepleier kan ta mine oppgaver, til å være alene sykepleier og ikke ha mulighet til å ta pauser.

Det hadde vært umulig for meg oss, hvis ikke det var for at vi akkurat nå har behov for en såkalt kortvakt. Jeg klarer ikke å gå noe særlig, bøye meg eller løfte. Klarer i hvertfall ikke å bøye meg og løfte noe samtidig. Så, jeg føler meg som en byrde for de andre mange ganger...

Ikke så greit å høre at du ikke har mulighet til å ta noe særlig pauser hver dag. Er det begynnende bekkenløsning, så er det umulig å gå en hel vakt. Er det mulig å tilrettelegge slik at du alltid er på vakt med en annen sykepleier? Eller blir det umulig med den dårlige sykepleierdekningen?

Er veldig nesten ferdig sykepleier selv. Mangler en praksis som jeg skulle tatt før jul, men kastet jo opp i ukevis... Så det ble ikke sånn. Og nå har jeg bekkenløsning. Så blir vel ikke før etter svangerskapet :( Hadde jeg vært sykepleier, hadde de tilrettelagt slik at jeg ikke hadde vært i stell

Jeg er lærer. Jobber foreløpig 100%. Bekkenet har begynt å krangle nå. Så jeg har veldig vondt når jeg kommer hjem. Ble 50%sykmeldt i uke 25 og 100% i 30 sist på grunn av bekkenet. Håper jeg slipper det nå- men siden det allerede er vondt svinner håpet mer og mer. Trives godt på jobb og vil jobbe så lenge som mulig.

Jobber som pedagogisk leder på en småbarnsavdeling, jobber nå 100% etter å ha vært sykemeldt 50% i 4 uker.
Det fungerer egentlig dårlig, jeg burde redusere litt.
Det er mye løft, opp og ned fra gulv, aldri sette seg nedpå eller ta seg en ekstra pust i bakken, så jeg er rimelig utslitt etter jobb.
Får prøve ut uka.

Jeg har kontorjobb og har jobbet 100% hittil. Det tror jeg ikke jeg hadde fått til om jeg hadde hatt en mer fysisk jobb og/eller en jobb der jeg måtte forholde meg til mye mennesker i løpet av dagen. Har vært lite effektiv og holdt meg mye på kontoret for meg selv de dagene jeg har vært mest sliten og kvalm.

Sykepleier i psykiatri her og er 40% sykemeldt. Syns det fungerer bra - da får jeg hente meg inn og fungerer både på jobb og hjemme. Var 100% sm i fem uker pga kvalme og gikk rett ut i full jobb igjen. Fungerte overhodet ikke. Sovna på jobb og sov hele tiden hjemme. Forsømmer alt. Da jeg ble delvis sykemeldt igjen ble det bedre - begynte å dusje og å bruke tanntråd igjen. Haha. Utrolig hva som nedprioriteres.

Jobber som lærer i 1. klasse og har jobbet 100% hele tiden. Satser på å fortsette med det også! :)

Jobber som sykepleier. Tungt fysisk arbeid, men har gått fint til nå. Er i 100% stilling frem til midten av mars så skal jeg over på litt nattevakter frem til permisjon :)

Back
Topp