Hvilken hunderase...

¤Ida

Gift med forumet
Har planer om å kjøpe hund om 3 års tid...
er det tidlig å begynne å finne oppdretter?
men vet ikke helt hvilke rase vi ser etter...sambo vil gjerne ha rotwailer pga vi har mange i familien som har det og dermed god "erfaring" med dem, jeg ser for meg en golden retriwer...

men er det noen andre raser som kansje passer godt i en familie på 4?? minstemann er jo da 2,5 ca når vi ser for oss å skaffe hund..
vi vill ha størrelse på hunden, helst en med ikke så mye pelsstell...og lettlærte og god familiehund...

evt hvis noen vet om noen gode oppdrettere på en god hund eller gode nettsider så kom gjerne med det[:)]

Grosser Schweizer sennenhund er en flott hund, bra lynne. Den har jo fargene til Rottweiler + litt hvitt. De hundene av rasen jeg har møtt, og det jeg har lest om rasen, virker det som noen fantastiske hunder.
Blir nok en slik om noen år her!

Har Golden nå, bra hund det og [:D]

Jeg er i kontakt med en oppdretter nå.. jeg skal ikke ha hund før om noen år.. men tenkte det var greit å finne en oppdretter.. og følge med på hennes side.. skal også opp og se på valper[:)]

Vi har en golden på 7 mnd. Han går kjempefint sammen med barna, og rører de aldri! Bortsett fra å stjele mat fra de når han får sjangsen[8D]
Golden er en fantastisk familiehund, men kan være litt slitsom som valp.. Men sånn er det vel kanskje med de fleste hunder..

Vi har en schæfer, og ville aldri hatt noe annet. De er litt bjeffete, men flotte familiehunder. Utrolig smarte, og lærer på et blunk.
Golden Retriver ville jeg aldri hatt. I følge statistikker er det den rasen som biter oftest.

ORIGINAL: Kittekat

Vi har en schæfer, og ville aldri hatt noe annet. De er litt bjeffete, men flotte familiehunder. Utrolig smarte, og lærer på et blunk.
Golden Retriver ville jeg aldri hatt. I følge statistikker er det den rasen som biter oftest.

Det stemmer ikke. husker enaj her inne sa noe om det, men husker ikke hva det var...
Elsker schæfere! Det var mitt førstevalg, men det ville ikke mannen min ha[&:]

What?!? Stemmer heldigvis ikke overens med noen av de Golden Retrieverne jeg kjenner[:)] Ville vel personlig vært mer på vakt når det gjelder hunderaser med medfødt vaktinnstinkt...

I følge statestikken er det også flest Golden i familier.. ergo ikke så rart at den topper statestikken.. om den gjør det da

Jeg kjenner mange med golden.. og jeg har aldri møtt noen aggresive..

Jeg personlig ville ikke ha hatt golden av andre grunner.. og det er fordi de lukter skikkelig hund.. og det klarer ikke jeg..

ORIGINAL: ¤Ida

Har planer om å kjøpe hund om 3 års tid...
er det tidlig å begynne å finne oppdretter?
men vet ikke helt hvilke rase vi ser etter...sambo vil gjerne ha rotwailer pga vi har mange i familien som har det og dermed god "erfaring" med dem, jeg ser for meg en golden retriwer...

men er det noen andre raser som kansje passer godt i en familie på 4?? minstemann er jo da 2,5 ca når vi ser for oss å skaffe hund..
vi vill ha størrelse på hunden, helst en med ikke så mye pelsstell...og lettlærte og god familiehund...

evt hvis noen vet om noen gode oppdrettere på en god hund eller gode nettsider så kom gjerne med det[:)]

Gratulerer!![:D]

Berner sennen er en fantastisk familie hund[:D]

ORIGINAL: LillianneLie

What?!? Stemmer heldigvis ikke overens med noen av de Golden Retrieverne jeg kjenner[:)] Ville vel personlig vært mer på vakt når det gjelder hunderaser med medfødt vaktinnstinkt...

Enig! Og som Ceasar Milian (eller hvordan det skrives) sier, så har det mye med eierne å gjøre, ikke bare bikkja.

ORIGINAL: Emils mamma

Berner sennen er en fantastisk familie hund[:D]

Di har så mye hår synes jeg...mamma hadde en slik for noen år siden...blir og for stor og brøytende...

ORIGINAL: Fridasinmamma

I følge statestikken er det også flest Golden i familier.. ergo ikke så rart at den topper statestikken.. om den gjør det da

Jeg personlig ville ikke ha hatt golden av andre grunner.. og det er fordi de lukter skikkelig hund.. og det klarer ikke jeg..

Åå? Syns du? Golden'en min lukter ingenting han! Kun når han har dusja[8D]

ORIGINAL: smash

ORIGINAL: Fridasinmamma

Åå? Syns du? Golden'en min lukter ingenting han! Kun når han har dusja[8D]

Ja.. desverre.. en av de peneste hundene jeg vet om.. men synes de har et sånt fettlag i pelsen.. og det stinker..

Men de er utrolig vakre da[:)]

Bjeffete? [8D] Våres schæfer bjeffer omtrent ikke på noe som helst. Det problemet har vi faktisk aldri hatt, jeg er nesten skuffet over hvor LITE hun bjeffer! ha ha [8D] Hun bjeffer bare når hun får beskjed om det fra oss. Dårlig vakthund med andre ord [8D] Men heeeerlig hund, angrer ikke et sekund på rasevalget nei [:)]

Og ja, at golden topper statistikken er sant, men det betyr ikke at rasen er dårlige familiehunder - det har nok mer med at veldig mange tror at det er den perfekte familiehunden (mye på grunn av at den ofte kan sees i filmer, på tv og så videre, kan jeg tenke meg), og glemmer at også en golden trenger oppdragelse. Det blir ikke perfekt familiehund uten at de som har den gjør den til det [:)] Som alle andre raser; en fantastisk hund om man behandler den riktig! [:)]

For meg er det bare en rase som familiehund, og det er boxer!Bare et lite utdrag fra rasebeksrivelsen: Karakter og egenskaper
Boxerens karakter er hovedgrunnen til at den alltid har vært en populær familiehund. Den er godmodig og glad, noen ganger nesten vel glad (!), og er suveren sammen med barn. En bra boxer er tøff og hardhudet nok til å tåle røff behandling fra ivrige barnehender, og tålmodig nok til ikke å bli aggressiv. Den deltar mer enn gjerne aktivt i leken, men er samtidig en god barnevakt.
Men anbefaler deg og ta et titt på feks canis.no og sjekke ut rasene dere lurer litt på der[:D]
Godt dere sjekker grundig hva det innebærer og hvilken rase dere ønsker, god planlegging er viktig![;)]

Back
Topp