Hvilken hunderase liker dere best?

Se det nurket der da....
Gleder meg til skal hente en sånn en ja [:D]

Jeg er oppvokst med en blandingshund..blanding av cockerspaniel, collie og shäfer...han hadde vi vel i 14 år...verdens beste hund!!!! Savner han fortsatt[8|]
Hadde også en nydelig cocker spaniel i noen få år, men hun var døv og ble hissig etterhvert og begynte å bite så hun ble desverre avlivet... Hun var nesten helt hvit, bare en svart runding på ryggen og halve ørene var svarte... Helt nydelig og veldig sjelden...

Mannen har vokst opp med en blandinghund av buhund og grå elghund...

Så vi blir aldri enig om hva hund vi skal ha, så vi får vel kose oss med søss og samboeren sine 3 fuglehunder... de har to irske settere, pappaen og sønnen og en som er blanding av engelsk setter og border kolli... De blir brukt masse på jakt...

Legger med bilde av snuppas beste venner jeg nå...

Øverst til venstre: Ero
Nederst til venstre: Pluto
Øverst til høyre: Guro Alise og Cæsar
Midten til høyre: Cæsar som liten
Nederst til høyre: Guro Alise og Ero

Alek: de irske setterne var utrolig vakre....
Skulle jeg valgt hund kun på utseende så hadde de stått høyt på lista [;)]

Nichja: Boerboel...sukk. Det var tungt å si: "Ok, da dropper vi den!!" Morten var litt skeptisk siden det ikke er NKK-godkjent rase....

Ja Ero og Cæsar er nok litt spesielle... Ero er har en flott stamtavle og er jo en grunn til at de har avlet på han... Han er super på jakt også, så han han vunnet masse priser både her og der... Og han er jo bare så herlig!!! Passe på snuppa så det holder[;)][:)] Og tror nok Cæsar blir enda flinkere og finere, men han er jo fortsatt ikke utvokst eller utlært så vi får se...
Pluto er også bra på jakt, men er jo blanding... Men de er flotte familiehunder også, men da må man ha en aktiv livsstil... Syns det er grett å bare ha de på besøk av og til jeg og ta de med på fjellet når vi vil...
Nå er de to eldste på fuglejakt i Valdress, så bare Cæsar som er hjemme... Så nå skal jeg og snuppa ta en tur ut til de[:D]

Veldig glad i collie. vokst opp med de. men også meget glad i sjafer[:D][:D]

Jeg elsker hunder, og ønsker meg to digre hunder, og en liten. Liker absolutt ikke chihuahua og den typen hunder, men vil ha en liten strihåra dachs, bare for at de er så utrolig kule  [:)] Og så vil jeg ha en shar pei, og en boxer,

Meen skal man ha boxer må man jo ha så god tid, for de er så oppmerksomhetskrevende, men ååå så fine [:)]

Anbefaler siden www.canis.no til alle som liker hunder. Der finnes informasjon og bilder av alle mulige hunderaser. Kan sitte der i timesvis jeg [:)]

elsker hunder[:D] Men er mest glad i store hunder:

skal ha Rottwailer med en gang småen er to år[:D] Heldig vis liker typen også rottwailere[:D]
l
iker også st, bearner, labrador, boxer... hunder med kort hår er tingen hihi.. vist det er snakk om små hunder er det mops.. de er kule[:D]

Rottweiler, Doberman, Mops og Tibetansk Spaniel...
Skal ha hund etterhvert, og da blir det en liten en... Heller mest mot Tibetansk Spaniel egentlig!

jeg er egentlig en kattemeneske, men vi skal få hund i framtida. Har lest mye om forskjellige raser og fant ut at en breton passer nok best til oss.
Vi skal jo har en fuglehund til jakt og så må det være en grei familiehund i tillegg som gå bra sammen med barn og andre dyr f.eks. katter. I tillegg vill vi ikke ha en veldig stor hund og heller ikke en veldig liten. Så Breton er midt i blinken for oss

Vi har en rottweiler på 4 år, verdens snilleste og roligste hund, kan ha ham med overalt, sloss aldri med andre hunder, kan springe løs og hører etter, verdens beste kosebamse[:D][:D][:D][:D]!!

jeg er glad i små hunder. Så nå har vi en liten langhåret dvergdachs valp som heter tingeling, å en langhåret schæfer valp som heter rex. Er så glad i dem begge

Jeg har tibetansk spaniel og rottweiler, herlige hunder:-) også så snille mot lillemor:-)

Back
Topp