Hvilken grøt til baby 4 mnd?

Mammacile

Mammacile
Så var tiden inne for å begynne på smaksprøver her også! Tenkte å begynne med gulrotmos, sviskemos, søtpotet og grøt i første omgang (altså ikke alt på en gang) da jeg innbiller meg dette er matvarer som ikke gir så mye magevondt (fikk nok av kolikkgråt de første mnd):rolleyes: Men det jeg lurer på er hvilken grøt jeg skal begynne med? Noen tips? Og gir dere drikke på flaske ved siden av mos/grøt? Er så nytt for meg alt dette, så erfaringer og tips mottas med takk:D
 
Bruker holle hirsegrøt som blandes med morsmelk og en grøt fra nestle som inneholder litt gluten og som blandes med vann. Hirsegrøten er hovedgrøten også bruker vi den fra nestle innimellom. Faren har cøliaki og forskning viser at små mengder gluten fra 4 mnd kan forebygge sykdommen så lenge man ammer så derfor ville vi ha en med litt gluten i, i tillegg :).

Velg en jernberiket grøt og unngå ris og maisgrøt som hovedgrøt da de er jernfattige. Eller så er det bare å prøve seg fram. Unngå også for mye gluten!

Har også funnet ut at fruktmos er greit i grøt for å variere smaken litt :)
 
Vi har gitt smaksprøver på Nestlé sin havregrøt med ris og hvete. Jeg ville begynne med en grøt som ikke bare smaker søtt, denne er uten sukker. Skal også teste hirsegrøt fra holle
 
Back
Topp