Hvilken grøt spiser babyene?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
For de som spiser det. Hva slags merke og smak spiser babyene deres?

Her har vi prøvd med Nestlè havregrøt med ris og hvete, men denne vendte hun seg aldri til. Nå har vi gitt Nestlè risgrøt med mais og banan, og det tar hun. Spiste nesten to hele smaksporsjoner igår. Jeg begynte å lure litt på hva slags andre smaker som blir brukt her inne og hva som faller i smak :)
 
Her har vi brukt den med ris(mais?) og banan 4mnd grøt fra han var 4mnd og 1 uke. Nå får han litt forskjellig, i skapet står det nå grøt med banan/bringebær, og med pære/blåbær, samt god natt grøten alt fra 6mnd....Alle fra Nestle.  Han er slettes ikke kresen han lille gutten her, bare det er mat så går det ned på høykant:-)
 
Vi har prøvd 3 sorter (Hipp, Småfolk og Nestle), og han elsker grøt uansett merke tror jeg... Varierer litt med fruktpure av og til så det ikke skal bli så kjedelig i lengden. Jeg likte Hipp sin da, lett å røre uten at den klumper seg, hehe :P Og så tror jeg kanskje han ble litt hard i magen av Nestle, Men for hans del ser det ut som grøt er grøt uansett merke ;)
 
Vi har brukt nestle sin havregrøt. Men nå går vi over på havregrøt fra helsekosten. Den er melkefri. Jentene mine ser ut til å ikke tåle melk. Så nå er det melkefri grøt, middag og mme uten melk. Har ikke fått resept på melken enda så det blir en dyr affære frem til Nav godkjenner. Men man kan jo ikke gi mat som de blir dårlige av heller. Men 598 kr for en boks med melkepulver er virkelig drøyt!!
 


Ho Mor skrev:
Vi har brukt nestle sin havregrøt. Men nå går vi over på havregrøt fra helsekosten. Den er melkefri. Jentene mine ser ut til å ikke tåle melk. Så nå er det melkefri grøt, middag og mme uten melk. Har ikke fått resept på melken enda så det blir en dyr affære frem til Nav godkjenner. Men man kan jo ikke gi mat som de blir dårlige av heller. Men 598 kr for en boks med melkepulver er virkelig drøyt!!


Steike! Ja, det var drøyt for pulver!
 
Her har vi også prøvd litt forskjellige typer. Både Nestlè og Hipp, også en type mamma`n min hadde kjøpt i Sverige:P Den gikk ned den også! Så her er grøt grøt;) Men han elsker fruktpurè da, så grøten går bedre ned hvis jeg blander med det! Også får han litt frukt på si, har prøvd eple og vannmelon foreløpig. Vannmelon var nok den som scoret høyest;) 
Også likte han Nestlè sitt glass med pastinakk! Ja, det blei kanskje litt mer enn grøt typer det her, men blei litt ivrig:P 
 
Vi har prøvd de som finnes fra 4 mndr og alle har gått ned i stort tempo - det går liksom ikke fort nok. Nå ser det der i mot ut til at hun begynner å bli litt lei, har vært ganske så vanskelig å gi henne grøt de siste dagene, så nå har vi kjøpt inn grøt fra 6 mndr med andre smaker (hun blir 6 mndr om en uke) og håper at det går litt bedre når hun får en ny smak. Ellers får hun også frukt/grønnsak i feederen eller evt. pæremos i løpet av dagen.
 
Vi har brukt holle sin 4 mnd grøt og blandet med mm. Det har gått veldig fint. Så spent på hvordan det kommer til å gå nå når vi snart går over til nestle med melkepulver... Må jeg egentlig begynne smått og trappe opp da, eller bare rett på like mye som jeg ga av holle sin som er uten melkepulver?
 
Vi har måttet gi grøt siden mini var 3 mnd og 3 uker. Har prøvd Nestlè sin grøt med hvete, men den kom raskre ut enn inn. Gikk vider på Nestlè sin ris, banan og mais. Likte dn godt, men byttet til hipp pga mulig utslett. Nå har han gått lei hipp sin, så prøvd igjen risgrøten, og nå er det ingen utslett. Den sklir ikke ned den heller... Han elsker fruktpurre, så lurer med litt purre innimellom. Han virker veldig nysgjerrig på vår mat, kommer nok til å prøve ut blw metoden med brød når han runder 6 mnd.

Kanskje 6 mnd grøten faller mer i smak...
 


Ho Mor skrev:
Vi har brukt nestle sin havregrøt. Men nå går vi over på havregrøt fra helsekosten. Den er melkefri. Jentene mine ser ut til å ikke tåle melk. Så nå er det melkefri grøt, middag og mme uten melk. Har ikke fått resept på melken enda så det blir en dyr affære frem til Nav godkjenner. Men man kan jo ikke gi mat som de blir dårlige av heller. Men 598 kr for en boks med melkepulver er virkelig drøyt!!

sinlac grøten som selges i de fleste dagligvarebutikker er både melke og glutenfri. den bruker vi på lillegullet som har melkeproteinallergi. den smaker faktisk godt ogsåhvilken melk er det du bruker på jentene? husk og ta vare på alle kvitteringene så får du pengene tilbake fra helfo dersom du får blåresept. første gangen vi hentet ut Althera MME fra apoteket måtte vi betale selv siden vi ikke hadde fått papirene fra nav, vi sendt bare inn kvitteringen til helfo etter det var avgjort at de skulle dekke kostnadene for den melken. har nå resept som varer i 1 år på Althera mme som er uten melkeprotein, men med laktose. tror den koster rundt 220 for 450 gram pulver, til å begynne med brukte vi ca 2 bokser i uken, nå når han har begynt å spise litt mer fast føde og ikke spiser mellom 20.00 og 08.00 går det 1-1,5 boks i uken.

litt tungvint å hele tiden være sikker på å ha melk i huset før helgene siden det ikke går å bare kjøre til butikken, men veldig greit å ringe til apoteket og bestille melk for 1-2 mnd i slengen
 
Her går det i Nestlè havregrøt med ris og hvete. Har også Hipp stående i skapet, men fikk (overraskende) klar beskjed fra helsesøster at Néstle og Småfolk var de eneste aksepterte alternativene. Hipp inneholder visstnok alt for lite jern.

Reagerer litt på at de små allerede er lei av grøttyper etter noen få smaker. Tror det servicenivået kan bli krevende å holde oppe i 18 år framover....
 
Er jo nestle sine som er best i test nettopp pga det er eneste som inneholder nok næringsstoffer, selv om den også inneholder for mye sukker...jeg kommer til å bytte litt mellom nestle sine og hjemmelaget av andre kornsorter tror jeg
 
Back
Topp