Hvilken fugl er dette?*bilde*

x1xTixxxy.

Gift med forumet
Noen som vet hvilken fugl dette er?

Ooooy stort bilde.

jeg fant denne lille tassen utenfor kald og skjelven. Kan ikke finne noe skader på den men den kan ikke fly skikkelig. Ser veldig ut som en fuglunge.
Nå ligger den på badet mitt innimellom masse bomull.

ser ut som dompapp tror jeg[:)]

ORIGINAL: summerbaby

Har ikke den rødt bryst da??

ORIGINAL: Rosapute

ORIGINAL: lillemeg85

ORIGINAL: summerbaby

Dompap'en er jo rød!?!

Hva med kjøttmeis?

Naaaa. Den er jo gul på brystet...og har ikke gul "hanekam"

Var ikke lett dette.
Den er jo lett gjenkjennelig med den gule stripen på hodet...

ORIGINAL: Villanden

Jeg ble nysgjerrig jeg nå.....søt liten krabat iallfall. Du er snill som tar vare på den. Håper den klarer seg!

Ja den er kjempe søt og bitteliten. Den er mindre enn ett egg.

Jeg og håper den klarer seg. Jeg har jo blitt litt gla i den allerede[;)] Nå ligger den i en liten eske med masse bomull oppi og en liten skål med vann[:)]

Er det fuglekongen ?

etter litt blaing i fugleboka mi faint æ deinn. det e en liten "fulekonge" du har fuinne [:)]

Det e ei hoa, hannen har oransje farga på stripa på hode. deinn leve av små insekta og deres larva og puppa. Norges mindste fugel [:)]

ORIGINAL: Villanden

Da er det bare å grave opp litt mark i hagen, tygge godt og mate den lille

Yaiks.. [:'(][8D] Nei takk[;)]

Tusen takk for all hjelp. [:)]Da skal jeg lese litt om den og kanskje slippe den ut igjen senere hvis den har kvikknet til.. Vi får se an formen dens.[:)]

[size="+1"] Mange fuglekonger dør etter en kald vinter.  Dette skyldes at fuglen har høy forbrenning for å klare å holde varmen oppe i den lille kroppen, og i de korte vinterdagene må den nesten spise hele tiden for å få nok næring.

Tror den bare blir boende på badet mitt jeg stakkar..

så snill du er!!! Dyrenes venn med andre ord[;)]
kanskje en veterinær vet hvordan du skal få i den mat gjennom vinteren eller om det er noen spesielt fugle interesserte som tar seg av slike små?
lykke til med den lille nye vennen din[;)]

Hvordan går det med den lille? [:)]

Hvordan går det me den?

vet ikke, men den var no veldig søt hverfall

Hmm. Går det bra med den? [:)]

Back
Topp