Hvilken flaske bruker du?

Vi har prøvd både NUK, Dr.Brown, Avent og MAM. MAM er den eneste han drikker ordentlig av. Har de antikolikk-flaskene fra MAM. Jeg føler ikke det hjelper så på kolikk-biten, hehe, men de er iallefall mye enklere å rengjøre når man kan skru av bunnen. Pluss at de kan steriliseres i mikroen uten å bruke microsterilisator. Genialt hvis man er på besøk hos noen!

Edit: Avent bare søler han med, det renner ut på sidene og blir bare tull. Og de andre to liker han ikke smokken på, bare dytter de ut med tunga.

Jeg har kjøpt flasker fra lifefactory,men ikke fått prøvd enda,er du fornøyd?Ser Natursutten har kommet med egne flasker også!

Har som sagt bare prøvd en gang, og det var samboeren som prøvde da jeg var ute en tur. Så vet ikke helt egentlig. Hun fikk i seg litt, men hun er ikke vant med smokk heller så det var ikke helt optimalt tror jeg. I tillegg kjøpte jeg de litt større flaskene med tut som egentlig er fra 3 mnd, hadde ikke tenkt til å prøve flaske så tidlig!

Synes mam anti kolikk er et h å rengjøre med alle delene :p vi har mam, avent, medela og nuk. Hun liker ikke nuk flaskene, og medela flaskene bruker vi mest. Prøvde også calma smokken til medela men den falt ikke så veldig i smak og den har også mange deler å rengjøre :)

Har som sagt bare prøvd en gang, og det var samboeren som prøvde da jeg var ute en tur. Så vet ikke helt egentlig. Hun fikk i seg litt, men hun er ikke vant med smokk heller så det var ikke helt optimalt tror jeg. I tillegg kjøpte jeg de litt større flaskene med tut som egentlig er fra 3 mnd, hadde ikke tenkt til å prøve flaske så tidlig!

Er det målingstabell på flaskene fra life factory? Så ikke sånn ut på bildene :p

Jeg har sett dem på apoteket og på babyshop. Men obs! De er et skikkelig herk å rengjøre.
Det må eg si meg uenig i, synes de er like lett å vaske som de andre flaskene :P
Babyshop og apotek1 har :)

Vist du full ammer eller del ammer skal smokken på flaska alltid være i minste størrelse, ble eg fortalt :)

• Liker
Reactions: Io
På hvilken måte synes dere mam / dr brown er bedre enn avent?

Vi bruker avent. Småen er mer enn villig til å ta flaskene, men får litt trøbbel med magen etterpå, kanskje litt mer enn ved amming. (Jeg fullammer, men faren gir flaske når jeg er på farten en gang i blant.)
Hun drakk bedre av den, og svelget mye mindre luft. Styrer mer med aventflaskene. Men det går bedre nå som huner blitt større, og har begynt med toer-sutter:)

Vist du full ammer eller del ammer skal smokken på flaska alltid være i minste størrelse, ble eg fortalt :)

Oi, det var jeg ikke klar over. Jeg fullammer, så da bør jeg kanskje få tak i den minste :) Skal sjekke om det er mål i flasken i morgen, nå har lillemor og jeg tatt kvelden! ;)

Jeg bruker MAM anticolic. Kun fordi det er den jeg har 6 stk av ;) Den hjelper på ingen måte mot luft i magen hos babyen min, heller motsatt. Dr.Brown ble godt mottatt, men det er vanskelig å rengjøre den og den passer dårlig i sterilisatoren min. Hvis man ikke har noe imot å bruke piperensere i flaskene for å få dem rene (jepp, følger faktisk med og!) vil jeg anbefale Dr.Brown. Men jeg gir mme hver 3.t hele døgnet, noen ganger hver 2.t så blir endel flaskevasking og landet på MAM siden de er enkle å rengjøre. Og skal man på ferie, som jeg jo skal til sommeren :D , så er det kjempekjekt at MAM flaskene kan steriliseres i micro helt selv, du heller bare litt vann oppi og putter inn :)

Men er det ikke kun 3 mnd det er nødvendig å sterilisere?

Men er det ikke kun 3 mnd det er nødvendig å sterilisere?
Tror det er delte meninger om det, uansett må flaskene vaskes skikkelig godt :) men har hørt det samme ja, men jeg tør dog ikke slutte med det på lenge enda.

Oi, det var jeg ikke klar over. Jeg fullammer, så da bør jeg kanskje få tak i den minste :) Skal sjekke om det er mål i flasken i morgen, nå har lillemor og jeg tatt kvelden! ;)

Hvis du har større hull i tutten blir det veldig lett å få ut melka og puppen kan fort bli ett herk, da det må jobbes mer for å få ut melk..

Bruker avtent og nyfødt(nr 1) sutt. Skal etterhvert prøve på nr 2. Blir å koke flaskene til hun er 6 mnd,deretter blir de å gå i oppvaskmaskinen. Og suttene blir fortsatt kokt ut hele flaske tiden.

Bruker avtent og nyfødt(nr 1) sutt. Skal etterhvert prøve på nr 2. Blir å koke flaskene til hun er 6 mnd,deretter blir de å gå i oppvaskmaskinen. Og suttene blir fortsatt kokt ut hele flaske tiden.
Samme oppskrift som med storebror ☺

Hvis du har større hull i tutten blir det veldig lett å få ut melka og puppen kan fort bli ett herk, da det må jobbes mer for å få ut melk..

Ok. Akkurat det vet jeg ikke om kan bli noe problem, da jeg har veldig mye melk og vesla ikke alltid rekker å svelge unna. Men kan vel være greit for sikkerhets skyld :)

Ok. Akkurat det vet jeg ikke om kan bli noe problem, da jeg har veldig mye melk og vesla ikke alltid rekker å svelge unna. Men kan vel være greit for sikkerhets skyld :)

Tror det går mer på jobbinga.. På flaska kommer det jo uten at de må gjøre særlig for det... :)

Jeg bruker også mam antikolikk flaske, og er super fornøyd! De er gode i tutten, enkle å rengjøre og de har fin design :)

Back
Topp