Hvilken farge har du på verandaen?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Vi må gjøre noe med verandaen i år, tenkte beise denne gangen men aner ikke hvilken farge jeg skal velge.... gubben sier det er opp til meg så da kan jeg slå meg løs..

Kan man ha forskjellig farge på gulv og rekkverk eller blir det dumt?

Har gult hus, litt lys og mild gul 

Tenkte på hvitt rekkverk jeg og en grå eller brun tone på gulvet??

Gubben setter opp tak der ute nå så dette blir bra

Vi har rekkverk i samme farge som huset (hvitt). Toppen av rekkverket er samme farge som vinduskarmene (stygg blå, som snart skal bli hvitt, samme farge som huset). Har bare oljet gulvet, så det er trefarget. Jeg syns fint du kan beise gulvet brunt (blir veldig fort stygt hvis du tar gulvet lyst, det hadde vi de vi bodde før, var lys grå beis), men jeg ville nok tatt rekkverket i samme farge som huset, jeg syns det er penest.

Vil ikke ha gult rekkverk  har hvite karmer og sprosser på vinduet så tenkte kanskje hvitt ville bli ok med brunt gulv..er såååå usikker..hehe 

Har store planer om ny kledning og farge på huset etterhvert..

Rebecca85 skrev:
Vil ikke ha gult rekkverk  har hvite karmer og sprosser på vinduet så tenkte kanskje hvitt ville bli ok med brunt gulv..er såååå usikker..hehe 

Har store planer om ny kledning og farge på huset etterhvert..

hehe,jeg syns heller ikke gult er den kuleste husfargen (bodde i gult hus tidligere), men jeg syns uansett det er penest når rekkverket er i samme farge som huset. Blir mye mer helhetlig da, siden rekkverket gjerne står ut fra/inntil veggen, og ikke vinduene. Men er sikkert mye smak og behag....

Nå måtte jeg ut på verandaen og titte på hva naboene rundt her har... ;) ALLE som jeg kan se (fra verandaen, vinduet på soverommet og TV-stua, altså 3 forskjellige retninger) har rekkverk i samme farge som huset. De fleste har kanter/stolper i samme farge som vinduene. Ser ikke noen gulv da, men som jeg skrev over, det ville jeg i hvert fall IKKE beiset i lys farge!

hehe..er mange rundt her som har samme fargen som huset, men ingen som har likt rekkverk som oss heller, er ikke helt "vanlig" det vi har..Men å finne lik farge vi har på huset klarer jeg ikke for vi har ikke malt det...hmm..mange som har helt brunt både gulv og rekkverk og det er jo veldig fint det også men tenkte kanskje det ble litt mye...

Vi kommer til å ha hvitt rekkverk (det er ikke ferdig satt opp enda) og huset er litt malt (blir 'aldri' ferdig) . Det er i første omgang, kanskje annerledes etterhvert. Gulvet blir grått:)

blafre skrev:
Vi kommer til å ha hvitt rekkverk (det er ikke ferdig satt opp enda) og huset er litt malt (blir 'aldri' ferdig) . Det er i første omgang, kanskje annerledes etterhvert. Gulvet blir grått:)

Har dere samme farge på huset som rekkverket da?

Får nesten sjekke ut litt fargeprøver rundt om og se hva jeg tror blir fint 

Vi har beige hus, hvitt rekkverk og grått beiset gulv. Vi har ikke samme type plank på rekkverket som på resten av huset da, men firkantede spiler, og det ville sett rart ut om vi hade beiset det beige.

Planen vår er hvitt hus, hvitt rekkverk. Men gulvet er vi veldig usikkre på. Det måtte behandles i år så vi har oljer det i brunt for å se om vi trives med det. Som vi lærte var har du beiset må du fortsette med det, men oljer du det kan du både olje og beise det i ettertid. Så vi tok den sikre varianten i år, for jeg vill ha grått, min samboer vill ha brunt:) og du kan fint ha hvitt rekkverk til gult hus. Det blir knall fint:)

Back
Topp