Hvilken etasje i en blokk er det best å bo i?

Vi bor i første. Veldig greit med tanke på vogn og hund.. Åsså har vi større terrasse enn de over oss :)

Mest praktiske er å bo på bakkeplan :)

Vi bor i 3.etasje, med heis :) kunne bodd lenger opp og, men kunne aldri
bodd i 1.etasje, liker at ingen kan se inn til oss og at verandadøren kan stå åpen uten at hunden tar seg en tur ut :bored:

Kommer helt an på.

Noen blokker har jo ikke hage og går rett ut i gata bare. Og med masse innsyn i første etasje. Kanskje har man ikke plass til å ha vogna inne i leiligheten heller. Da er det lite poeng i å ha første etasje. Man trenger ikke bære baby i bilstolen, den kan stå igjen i bilen eller så har man gjerne ikke bil i storby, men bruker vogn og kollektivtrafikk. Noen kan oppbevare vogn i oppgangen, andre ikke. Noen har lett tilgang til bod. Og så får man jo mer trim med noen trapper. Selv har jeg bodd i både første og tredje. I den ene blokka trivdes jeg veldig i første med uteplass utenfor døra og balkong uten innsyn. I de andre to blokkene kunne jeg heller bodd i tredje enn i første. Har aldri vært plaget med mer støy fra oppgang i første etasje.

Ingen! :p Men av og til må man jo..... så da tenker jeg toppetasjen :) Heis er selvfølge, og da slipper du at naboene over kakker sigarettene i huet på deg :p

Ville aldri bodd i blokk uansett men det må vell være første etg som er best :)

Tror det er relativt godt isolert her, eventuelt blir det spennende å se hvordan det blir med en liten baby her, vi bor i første etasje men en trapp opp, tror den ene leiligheten under her har noen fordeler faktisk ang lyd for her er det ekko i trappa man kanskje hører og da hjelper det ikke hvilken etasje man bor i.
Vi har også en fordel med at under oss er det vaskerom og div oppbevaring så trenger ikke ta samme hensyn som de over oss må ;)
Men hadde ikke bodd høyere opp med småbarn som gjerne ikke kan gå!

Har bodd både i første etasje og tredje etasje uten heis, så nå bor vi i hus og skal ikke bo i blokk igjen :p

Bodde i 4 etg uten heis fram til Nr 2 var 1 år. Null problem egentlig. Tok med baby opp først og plasserte i lekegrind. Vogn på balkong slik at de kunne sove ute mens jeg var opptatt. Hadde ikke likt å la barnet sove ute i 1 etg (i Oslo).

Vi bodde i 1.etg mef baby. Gikk fint det.

Har også bodd i 3.etg, men var da singel. Var helt greit det

Alt til sin tid, og jeg hadde aldri bodd i 3 etg uten heis med barn. Ikke 2.etg heller

Bor i høy første etasje og det er helt perfekt :) uten heis ville jeg ikke bodd høyere enn 2 etasje, med heis så kunne jeg bodd i alle etasjene :p

Bodde i 3 etasje uten heis når vi fikk to tette barn. Var litt Styrete, men gikk veldig fint. Nå bor vi i hus og kan kjøre til døren. Det er maaaagisk ift blokken :)

Back
Topp