Hvilken etasje i en blokk er det best å bo i?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg har feks en venninne som bor i 3.etg uten heis. Jeg dauer når jeg er på besøk der, tenk å bære baby i bilstol, vogn og fem handleposer opp der da. :o
I 1.etg er det sikkert mye bråk av alle som skal inn og ut. Men lett tilgang til utgangen, og for de heldige kanskje en liten hageflekk.

Hvilken etg ville du bodd i?

Ville aldri bodd i blokk uten heis.... Hvertfall IKKE med baby og vogn. Har bodd i lavblokk i andre etasje, var heis men brukte den ikke før vi fikk vogn. Da var den mye i bruk...

Vi bodde i 3. Etg (av 4) uten heis med førstemann. Syns det gikk veldig greit med vogn og poser. Bare litt ekstra trim som jeg hadde godt av :)

Jeg ville nok bodd i første.

Har bodd i 1 etg med heis(fra garasje) og hageflekk.
5 etg uten heis
Og 3 etg med heis.
Likte meg godt i 3 etg. Og godt i 1.
Men kjipt da vi satt i hagen, for mange bodde i blokken bak og gikk forbi. Litt slitsomt...

Høy 1.etg eller lenger oppover egentlig.

Med barn uten heis tenker jeg 1.etg fra inngang, men som blir en høyere etg når man ser ut vinduet. (For å forklare: jeg bodde i 2 etg men siden blokka lå i en bakke ble det en høy 3 etg fra balkongen :)) det var perfekt da (uten barn) :)
En vanlig 1 etg kunne jeg aldri bodd i..

Vi bor i 4 etg med heis.
Har bodd i 5 etg (høy 6) uten heis PG kunne aldri bodd der med barn.

Jeg har bodd i 4 etg uten heis som barn og det gikk helt fint. Så bodde jeg i 3 etg som voksen men ikke med baby, hun var bhg barn. Var ikke noe stress med poser selv uten heis. Trivdes godt litt høyere opp og kunne glatt bodd sånn nå og med en liten en.

Ville nok kommet meg litt opp fra gatenivå om jeg måtte bodd i blokk. Hadde ikke likt at folk kunne se rett inn. :p

Bor i 2. etg på vinduesiden og i 4. etg på balkongsiden. Vi har heis. Helt perfekt synes jeg ikke så høyt, men likevel fantastisk utsikt. Og ikke for mange trapper nå som frøkna vil ta trappene :D

Exen bodde i høy 1etg. Dvs fra garasjeannlegget var det 3.etg og fra inngangen på bakkeplan på baksiden av bygget var det 2.etg.
Merket ikke noe til ekstra bråk da, var heis i bygget og en dør ut mot trappegangen så kun de 3-4 leilighetene i den etg som gikk rett utenfor vår dør.
Hadde også ok utsikt siden det var høyt oppe.

Bodde i 3 etg uten heis da vi fikk baby. Bodde der bare 1 mnd av hans liv, så var ikke så mye ute av leiligheten på den tiden. Flyttet til ny blokk med heis og bor enda her i 3.etg.
Veldig kjekt med heis.
Her i vår blokk er leilighetene 1 etg lengre opp enn det man skulle tro, så vi bor sånn sett i 4.etg hvis man ser utenfra på forsiden.(på baksiden bor vi i 3.)
Vi planlegger å finne oss en annen plass å bo. Drittlei av å bo i blokk med dårlig utsikt (ser inn på stuen til naboblokken)

2. etasje eller høyere (med heis). I 1. er det ofte fullt innsyn, og da er man avhengig av å ha gardinene dratt for hele tiden om man ikke vil at fremmede skal se inn :)

Har bodd i 5. og sjette etg. med heis, kunne aldri tenkt meg å bo uten heis. Liker godt å bo litt i høyden.

Vi bodde i en høyblokk, 12.etasje med heis. Ingen over oss. Men syns det var langt ned.

Vi bor i tredje etg uten heis. Og parkeringsplassen er ca 500m unna og må opp en lang bakke til blokka. Har slitt meg ihjel siste årene med baby i bilstol, stelleveske og gjerne noen handleposer.
Når vi en gang får flyttet herfra skal jeg aldri bo i blokk igjen!!

Back
Topp