Hvilken er best av ergobaby og babybjørn? Prøvd Mei tai?

Bamsemor

Gravid for første gang :)
Jeg har ergobaby men føler jeg "moser" babyen når jeg skal lukke igjen selene som er oppe på ryggen. Føler også at den er litt bred, så den glir ned fra den ene skuldra hele tiden. Vurdere å prøve babybjørn sin, men er så mange som sier at den ikke er bra. Erfaringer? Noen som har prøvd mei tai? :)

Har ergobaby og meitai, synes meitaien er bedre. Har den som skal knyttest så det er masse lange tråder, som kan vær litt upraktisk til tider :)

Jeg hadde Ergobaby, men byttet til Manduca fordi jeg ikke fikk den på på egenhånd. Er mye mer fornøyd med selen fra Manduca. Ikke noe problem å få den på, og føler tulla sitter bedre i den enn den fra Ergobaby.
Grunnen til at flere er skeptiske til bæreselene fra Babybjørn er at de (i hvert fall tidligere) ikke har hatt ergonomisk korrekt stilling for babyen. Barna skal sitte i froskestilling med rompa lavere enn knærne, og ikke henge rett ned som et slips.;)

Er forøvrig mange fine brukte seler å finne på finn.no. Jeg har kjøpt begge mine der:)

Ja, jeg ser mange har skrevet det, men tror den nye baby bjørn one er bra. Beholder nok Ergobaby sin så kan nok mannen bruke den som har litt større kropp en min. Fant en KozyCarrier Mei Tai på finn i går til en billig penge, så skal prøve den :)

Jeg har en ergo jeg bærer i ute, elsker at den sitter så godt og er så behagelig å bære med.
Bruker manduca å bære med inne, liker egentlig veldig godt bæretøy med klips. Føler ikke at jeg får helt til en bra knute på mei tai som ikke sklir. Men bruker mei ta ute og iblant, de er jo så fine og gode.
Elastisk sjal brukte jeg da lillemor var nyfødt, trygt og godt for henne da hun var helt omsluttet av stoff.
Sukk, elsker bæretøy.

Har prøvd flere typer av ergobaby og babybjørn, den jeg endte med var ergobaby 360 - er utrolig god på og kjenner nesten ikke vekta av lille. Sitter godt i den også og kan jo bare spenne ut selene og regulere hvor høyt på kroppen selen rundt hofte/mage ettersom hvor romslig og høyt barne skal sitte.

Synes ergobaby er mye bedre! Synes den er bedre for oss som har litt skuldre og store pupper men ikke så stor ellers :)

Ergobaby!

NEI, den nye typen tiø babybjørn er fortsatt ikke ergonomisk riktig!

Back
Topp