Hvilken dyne

Sønnen vår er snart 1,5 år og har en 80x100 dyne. Føler den til tider er litt kort
Samtidig er jeg redd at en større dyne blir for stor ifht senga og at den skal komme over hodet.
 
Vi kjøpte juniordyne forrige helg for syntes den 80x100 ble litt liten. Kjøpte en liten pute også, for de gangene han ligger til oss så ender han opp på puta :) Og mini sover som en stein med ny dyne og pute! Ser faktisk mye mer koselig og lunt og godt ut enn før, og tydelig at han synes det og. Han ligger i sprinkelseng fortsatt, og selv om det er en del romstering om natten så har aldri dyna kommet over hodet. . Han kommer litt opp med pute da så mulig det gjør det lettere at dyna holder seg på plass. Var nervøs de første nettene og sjekket hele tiden, men var aldri noe problem.

Større dyne må du ha etterhvert uansett - så prøv en natt, og om det ikke går så tar du den bare bort igjen :)
 
Som Marres sier, prøv en juniordyne en natt og se. Er ikke lenge til de må ha det uansett, så om investeringen kommer nå eller om et halvt år, er stort sett det samme :)
 
Vi kjøpte juniordyne forrige helg for syntes den 80x100 ble litt liten. Kjøpte en liten pute også, for de gangene han ligger til oss så ender han opp på puta :) Og mini sover som en stein med ny dyne og pute! Ser faktisk mye mer koselig og lunt og godt ut enn før, og tydelig at han synes det og. Han ligger i sprinkelseng fortsatt, og selv om det er en del romstering om natten så har aldri dyna kommet over hodet. . Han kommer litt opp med pute da så mulig det gjør det lettere at dyna holder seg på plass. Var nervøs de første nettene og sjekket hele tiden, men var aldri noe problem.

Større dyne må du ha etterhvert uansett - så prøv en natt, og om det ikke går så tar du den bare bort igjen :)

Tror jeg prøver!
Dette med pute , har folk sagt man skal vente med til 2 års alder osv! Men hvorfor ? Kvelningsfare? Nakke?
 
Tror jeg prøver!
Dette med pute , har folk sagt man skal vente med til 2 års alder osv! Men hvorfor ? Kvelningsfare? Nakke?

Ingen pute før 1år leste jeg en plass på foreningen for krybbedød. Er pga risiko å få den over hodet o.l. Når man har passert året anser man motorikken slik at barnet klarer å fjerne den selv, pluss at refleksene sier ifra om noe stenger luftveier. Men mange barn bruker ikke pute på flere år fordi de ikke liker det, og foreldre må kjenne på dette selv. Men mini her elsker pute så ser ingen problemer med det nå som han er 1,5år. Itillegg, de barneputene er jo veldig lette og tynne. Hadde nok ikke latt han sove med voksenpute alene enda, nei.
 
Her bruker hun babypose heller. Glir aldri vekk, blir ikke for kort, og kommer aldri over hodet. :):) Men 100 cm dyne burde da vel være langt nok lenge ennå?
 
Back
Topp