Hvilken dag start du med stimulering?

Forhåpningsfull

Betatt av forumet
De fleste av oss har jo litt ulike behandlingsplaner, men jeg lurer på hvilken dag DU startet med stimulering og hvordan det gikk? :)

Skal selv begynne nå snart, og har fått beskjed om dag 2.
Lurer på om det er stor forskjell fra om man begynner dag 1,2,3 eller 4, og om noen vet hvorfor de velger det ene eller det andre?
 
Syklusdag 2. Fikk beskjed om at man ikke kan begynne senere fordi da får man ikke med seg alle eggposene. Fikk også beskjed om at man begynner på dag 2 for å være sikker på at man faktisk har fått mensen.
 
De fleste av oss har jo litt ulike behandlingsplaner, men jeg lurer på hvilken dag DU startet med stimulering og hvordan det gikk? :)

Skal selv begynne nå snart, og har fått beskjed om dag 2.
Lurer på om det er stor forskjell fra om man begynner dag 1,2,3 eller 4, og om noen vet hvorfor de velger det ene eller det andre?
Jeg har startet på dag 2 de fleste ganger. Men har også startet på dag 1 og -1.
Når jeg startet dagen før mens hadde jeg gått på nedregulering med p ring og mensen var egentlig forventet den dagen, fikk beskjed om å starte uansett om mensen ikke hadde kommet.
Når jeg startet på mensdagen så hadde de forhåpninger om flere folikler, og det ble det også.
Normalen er nok dag 2, men ingen regler uten unntak ;)
 
Last edited:
Jeg skal starte på dag 3. Håper ikke det ødelegger sjansene mine :(
 
Jeg startet på dag 3. Fikk 'bare' stimulert frem 4 egg (hadde 20 synlige follikler). Kan jo ha en sammenheng at jeg startet på dag 3 og fikk ut såpass få egg, men klinikken har ikke sagt noe om det.
 
1. uttak - startet dag 2
2. uttak - startet dag 2
3. uttak - startet dag 3 (skulle egentlig starte dag 2, men de måtte sjekke opp en cyste først så da ble det dag 3).

Forsøk 1 gikk dårlig (4 egg ut og kun 1 befruktet) mens 2 og 3 gikk bedre (fikk innsett + 2 blasto på frys fra hvert forsøk). Ble ikke gravid på ferskforsøk, men er gravid fra fryseforsøk nå :)
 
Ved risiko for overstimulering begynner de typisk på dag 3. På riksen sa de faktisk at AMH > 45 (tror jeg det var?) som rutine begynte på dag 3.
 
Ved risiko for overstimulering begynner de typisk på dag 3. På riksen sa de faktisk at AMH > 45 (tror jeg det var?) som rutine begynte på dag 3.

Aaah. Da er det sikkert derfor jeg starter på dag 3 da. De snakket om risiko for overstimulering, og jeg har AMH på rundt 45 (husker ikke om det var rett over eller rett under).

Så da starter jeg en dag senere i tillegg til at jeg får relativt lav dose. Håper det går bra likevel. Er helt utrolig spent. Starter stimuleringen i slutten av august. :nailbiting:
 
Jeg startet på dag 3. Risiko for overstimulering her også.
Begynte med lav dose, og de økte den to ganger i løpet av 4 kontroller. De sa at jeg ikke var overstimulert, men det føltes sånn ut, for jeg hadde det litt vondt på slutten.
 
Aaah. Da er det sikkert derfor jeg starter på dag 3 da. De snakket om risiko for overstimulering, og jeg har AMH på rundt 45 (husker ikke om det var rett over eller rett under).

Så da starter jeg en dag senere i tillegg til at jeg får relativt lav dose. Håper det går bra likevel. Er helt utrolig spent. Starter stimuleringen i slutten av august. :nailbiting:

nå blir jeg bekymret når jeg har amh på 54 og skal starte dag 2…. :nailbiting: Kun 150 Menopur, men skeptisk….
 
nå blir jeg bekymret når jeg har amh på 54 og skal starte dag 2…. :nailbiting: Kun 150 Menopur, men skeptisk….
Husk at legene legger opp en personlig plan for alle. Vi har alle forskjellige bakgrunner helsemessig, så det er ingen poeng i å sammenlikne seg med andre når det gjelder medisinering og oppstartsdag.
Stol på at legene vet hva de holder på med ;)
 
nå blir jeg bekymret når jeg har amh på 54 og skal starte dag 2…. :nailbiting: Kun 150 Menopur, men skeptisk….

Jeg har samme dose som deg. Hmm. Du får sannsynligvis med nok egg da. Jeg er mer redd for å ikke få nok egg jeg enn å bli overstimulert. :bored:
 
Husk at legene legger opp en personlig plan for alle. Vi har alle forskjellige bakgrunner helsemessig, så det er ingen poeng i å sammenlikne seg med andre når det gjelder medisinering og oppstartsdag.
Stol på at legene vet hva de holder på med ;)

Godt poeng. Vet jo egentlig dette, men fint å bli påminnet det likevel :)
 
Jeg startet stims på CD4 ved første forsøk.
Det ble bare slik pga behandling i DK og overvåking i NO, og mensstart fredag kveld.
Det gikk skikkelig skeis sammenlignet med de to andre forsøkene (start stim CD2).
 
Jeg startet stims på CD4 ved første forsøk.
Det ble bare slik pga behandling i DK og overvåking i NO, og mensstart fredag kveld.
Det gikk skikkelig skeis sammenlignet med de to andre forsøkene (start stim CD2).
Ååååå der er du Lysi :Heartred Hvordan går det med deg? Klarer du å nyte sommeren?
 
Jeg startet på CD2. AMH-en min er på ca 14, er det vel..
Gikk på relativt lav dose, 150 bemfola. Fikk likevel ut 15 egg og måtte ha totalfrys pga sjansen for overstimulering. Til gjengjeld, så ble det fire fine på frys, og gravid på første fryseforsøk.

Så, om det skulle bli totalfrys pga risiko for overstimulering, så får man prøve å tenke at det er for kroppens beste - og at kroppen gjerne er mer klar for graviditet ved neste oppstart. :)

Uansett, lykke til!
 
Back
Topp