Hvilken bleiestr bruker dere?

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Lille diktator er 13 dager, og veide i overkant av 3600g på torsdag. Vi bruker fortsatt ener-bleier, men er usikker på når vi må bytte til toer. Hva avgjør når man bytter? Lekker de mer? Blir de fysisk for små?

Synes nesten det er vemodig å slutte med de søte små ener-bleiene og gå over til de digre toer-bleiene:confused:

Skulle ikke tro at dette var mitt tredje barn, jeg har visst glemt alt fra sist... til mitt forsvar er det over 13 år siden:joyful:
 
17 dager gammel og bruker mest 2er bleier nå. Bruker noen 1er bleier vi har igjen kun når vi er hjemme. Merker de begynner å bli for små og holder ikke på like mye. Derfor kun når vi er hjemme og ikke ute. Byttet litt på begge deler siden fødsel, var nesten 3700 da.
 
2 måneder og bruker libero og coop str 3. Bruker opp str 2 rema-gratisbleiene, men er på hengende håret.

var 6 kg blank på 6-ukerskontrollen.

byttet til str 2 ved ca 3 uker

Forrige var mindre til fødsel og 4,4 på 6 ukerskontroll. Var vel 9 uker da vi bytta til str 2
 
4 uker. Bruker str 2. Tisset igjennom 1-er bleien om natt. Litt stort med 2-er men bæsjer igjennom dem iblant
 
Vi byttet til 2'er bleier for et par uker siden. Da var hun 3,5.mnd. syntes 1'ern var trang rundt lårene. Da var hun 4,2kg. Nå tror jeg hun er rundt 5kg.
 
Syntes ikke det var noe forskjell fra 1 til 2:)Brukte opp de få 1’erne vi hadde og byttet til 2 allerede første uka. Var da rundt 3800 g
 
Her er vesla litt over 4 uker og vi bruker fortsatt str 1, men tror vi snart må over på 2, hun har begynt å få merker i huden fra «bleiemønsteret».
 
Stor gutt her, han er 6 uker i dag å bruker 3 bleier å 62 klær:wideyed:
 
Byttet til bleie 2 for noen uker siden på største tvillingen da vi opplevde litt lekk innimellom. Nå er vi tom for 1er bleier og tvilling to bruker også str. nå. Føler ofte at størrelsene er litt flytende, så det vare blir naturlig å bytte etterhvert.
 
Min er akkurat 2 uker. 3.2 kg. Gikk over til Touch nr 2 i helgen. Hadde så mange lekkasjer med nr 1 - så kjente at det var på tide med en større bleie om ikke alle klærne skulle få bæsjeflekker...
 
Har en stor gutt som blir 6 uker imorgen, veide 4120 med fødsel 5300 nå på kontroll. Byttet til 2 bleier for noen uker siden, må snart over på 3. Bare kjekt at jeg har 8 pakker med 2 bleier stående igjen her :hilarious:
 
Har en stor gutt som blir 6 uker imorgen, veide 4120 med fødsel 5300 nå på kontroll. Byttet til 2 bleier for noen uker siden, må snart over på 3. Bare kjekt at jeg har 8 pakker med 2 bleier stående igjen her :hilarious:
Hamstret bleier du? :eek:
 
Nei:hilarious: men fikk 2 pk str 2 i bleiekake, pappa kjøpte 2 pk str 2 i stedenfor str 1, fikk 3 pk rema 1000 str 2 gratis og jeg kjøpte 2 pk på tilbud på spar :hungover: Str 2 fra kiwi lillego er allerede for liten, har en pk av den også :hilarious:
 
Nei:hilarious: men fikk 2 pk str 2 i bleiekake, pappa kjøpte 2 pk str 2 i stedenfor str 1, fikk 3 pk rema 1000 str 2 gratis og jeg kjøpte 2 pk på tilbud på spar :hungover: Str 2 fra kiwi lillego er allerede for liten, har en pk av den også :hilarious:
Lillego mindre enn de andre? Ikke prøvd dem. Vi bruker 2-er bleier. Synes de er litt store. Hun er blitt 4,5 (mandag) vi har vell selv 4 uåpnet pakker med bleier i str 2. 2 libero, 1 Lillego og en rema1000 pakke. Vi har også 2 pakker som er åpnet xD ene ble brukt som nattbleie.
 
7 uker og vi bruker str 3 i libero og lillego. Han, veide 6200 på 6 ukerskontrollen da, så han er diger:p her bytter vi når bleiene blir korte i ryggen eller stramme rundt lår og mage
 
7 uker og vi bruker str 3 i libero og lillego. Han, veide 6200 på 6 ukerskontrollen da, så han er diger:p her bytter vi når bleiene blir korte i ryggen eller stramme rundt lår og mage

hvordan merker man at den er kort i ryggen? Hva er kort liksom :)
 
Lillego mindre enn de andre? Ikke prøvd dem. Vi bruker 2-er bleier. Synes de er litt store. Hun er blitt 4,5 (mandag) vi har vell selv 4 uåpnet pakker med bleier i str 2. 2 libero, 1 Lillego og en rema1000 pakke. Vi har også 2 pakker som er åpnet xD ene ble brukt som nattbleie.

ja synes det er forskjell på libro touch og libro newborn str 2 også :-o synes selv libro touch sitter bedre på og holder mer på urinen (fordeler den bakover), newborn er kortere i ryggen og samler urinen mer enn den fordeler den.

Har ikke fått brukt opp alle pakkene enda, men håper vi klarer å bruke noen til XD visst ikke blir det å gi bort noen pakker til bekjente som er gravide :)
 
ja synes det er forskjell på libro touch og libro newborn str 2 også :-o synes selv libro touch sitter bedre på og holder mer på urinen (fordeler den bakover), newborn er kortere i ryggen og samler urinen mer enn den fordeler den.

Har ikke fått brukt opp alle pakkene enda, men håper vi klarer å bruke noen til XD visst ikke blir det å gi bort noen pakker til bekjente som er gravide :)
Det merker ikke jeg.
Greit å gi til noen som trenger dem da :) kjøpte første bleiepakkr i str 3 i går
 
Back
Topp