Hvilken bilstol?

Doven

Andre møte med forumet
Hvilken bilstol har dere gått til innkjøp av? Det er en stor jungel der ute, både i utvalg og pris. De nye testene med andre krav gjør det også mer komplisert :eek: har dere valgt med eller uten base?

Bruker den vi kjøpte høsten 2018.
Besafe med base.

Screenshot_20210723-233509_Gallery.jpg
Screenshot_20210723-233502_Gallery.jpg

Screenshot_20210724-001123.png
Joie spin safe.
Den har base og bilstol i ett, da. Kinda. Veier 13 kilo, så.. ikke noe man tar ut og inn av bilen.

Britax babysafe 3 i-size med
i-sense base :) Viktigste er at bilstolen passer i bilen deres og får riktig helning. Om stolen passer i bilen, så vil visstnok alle de godkjente babystolene fra de anerkjente merkene være trygge nok :happy:

Vi har Cybex cloud Q etter storesøster vi er veldig fornøyd med og vil bruke igjen, og en Axkid One med babyinnlegg vi muligens vil starte å bruke som et tillegg ved 6mnd+ alder :)

Vi har en maxi cosi cabriofix med base etter storesøster. Vi hadde også en besafe izi go med base, men solgte den da den ble for smal for storesøster sin hoftepute. Vi safer og beholder maxi cosi da den er mye bredere, tilfelle det blir enda en putekriger :)

For en jungel! Jeg lurte på om det finnes babybilstol som kan roteres i basen, men som man fortsatt kan ta med seg ut av bilen jeg. Finner ikke helt ut av det...

For en jungel! Jeg lurte på om det finnes babybilstol som kan roteres i basen, men som man fortsatt kan ta med seg ut av bilen jeg. Finner ikke helt ut av det...
MaxiCosi Pebble 360 kan roteres, og der kan man bruke samme base til neste bilstol MaxiCosi Pearl 360.

Cybex :) De har roterbar base (må kjøpes for seg selv), også har de en del seter å velge mellom, husker ikle navn/type nå. Selv har jeg bestilt basen (pakket inn i vognpakke) også skal jeg mulig kjøpe bilsete fra min kusine - ellers får jeg kjøpe det fra butikk når det er enda litt nærmere.

Prøv alltid bilstol i bilen den skal være i først og kjøp et anerkjent merke!

Det er det viktigste, de fleste bilstoler kan festes med belte og da pleier man få dem rett, men ofte velger man jo en base og det er mye enklere, men viktig å passe på at man får rett helling på bilstoler!

Vi kommer nok til å gå for axkid, hadde det også med yngste og basen der kan monteres med både isofix og belte og passer perfekt vår bil heldigvis, så kommer til å ha 3 ulike axkid seter i ulike grupper fra høsten av :D

Kanskje dumt spørsmål.. men hvordan finner man ut rett helling på setet til vår bil?
Vi har en gammel caravelle (99model) så finner ikke noe info om dette på nett.

må også si at vi har planer om å kjøpe nyere bil, jeg må bare få tatt sertifikat først

Back
Topp