Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Altså.: det kan jo ikke være krise hvis det er 43 grsder?Den babybilstolen som får 45 graders helling der hvor selene til skuldrene kommer ut, det er den babybilstolen som passer i din bil! Det må rett og slett prøves. Under 45 graders helling gir for lite helling og for dårlig oksygenopptak for baby, over 45 graders helling er for mye i en kollisjon.
Er det noen av dere som kjører Ford Focus og kan fortelle meg hvilken bilstol som passer best til nyfødt?
Skal stikke innom en Ford forhandler, men det er greit å komme litt forberedt tenker jeg
Minimum 40, maximum 45Altså.: det kan jo ikke være krise hvis det er 43 grsder?
Minimum 40, maximum 45
Så lenge du skrur av airbag foran og det er liten fare for viltpåkjørsel der du kjører bil, vil passasjersetet foran være det beste alternativet rent sikkerhetsmessig i en kollisjon. Men så lenge bilstolen står stødig beltemontert i midten bak så er det bra! Ofte er det en type oppheving for setet i midten, noe som kan gjøre at en bilstol står ustødig.siden du ser ut til å ha peiling...
kan babystolen stå i midten beltemontert? Vi kjører veldig sjeldent alle i samme bil og har egentlig ikke lyst til å bytte bil.. har forsøkt å beltemontert i midten nå og da får vi plass til storebror på siden og storesøster i beltestol på den andre siden. Dette blir hvis vi alle reiser sammen, og gjerne da på litt lengre turer. Er babystol i passasjersete foran bedre? Uten airbag såklart
Det står jo ikke bom fast som ved bruk av base.. jeg får rikket endel på det liksom. Men Føler ikke det står å «vipper» likslmSå lenge du skrur av airbag foran og det er liten fare for viltpåkjørsel der du kjører bil, vil passasjersetet foran være det beste alternativet rent sikkerhetsmessig i en kollisjon. Men så lenge bilstolen står stødig beltemontert i midten bak så er det bra! Ofte er det en type oppheving for setet i midten, noe som kan gjøre at en bilstol står ustødig.
Neinei det vil aldri stå «bom fast» som på en base, men så lenge det ikke vipper oppå en forhøyning, og du strammer beltet rundt så mye som mulig, så er det bra husk at «veltebøylen» alltid skal stå oppreist på babybilstoler - det gjelder også montert på base!Det står jo ikke bom fast som ved bruk av base.. jeg får rikket endel på det liksom. Men Føler ikke det står å «vipper» likslm
Hadde nok mer å gå på strammemessig også når jeg prøvde.. det er en liten opphøying i midten, men føler selve bunnen på setet står på en ganske jevn flateNeinei det vil aldri stå «bom fast» som på en base, men så lenge det ikke vipper oppå en forhøyning, og du strammer beltet rundt så mye som mulig, så er det bra husk at «veltebøylen» alltid skal stå oppreist på babybilstoler - det gjelder også montert på base!
45 grader eller mindre betyr det når det står brattere - altså stemmer 40-45 som skrives lengre oppe herVis vedlegget 317098 Ang helling så skriver trygg trafikk at det ideelle er ca 45 grader eller mer
Men, nå ble jeg forvirret.. For det er jo HELT ulogisk og strider imot alle geometriske lover at 30% er brattere enn 40%???
Kommer man til en bratt oppoverbakke med 9% helning, så er jo det brattere enn en med 4%..
Haha, bra det er flere enn meg Sånn jeg forstår det så måler de gradene utfra 90, og deretter nedover mot slakere helling.. Syns bare det er en veldig merkelig metode.. Betty, jeg ser du er uenig i det trygg trafikk skriver? Eller er problemet at jeg skrev 45 grader eller mer? (Jeg tror de fleste skjønte hva jeg mente..)
Enig med mannen dinmannen snakket om hvorvidt hellingen ble målt fra horisontal eller vertikal vinkel?! Etter han kjeftet og small litt over forvirrende forklaring fra trygg trafikk som han mente kunne føre til feilmontering
Enig med mannen din
Uenig i måten du tolket/forklarte deg på angående helling. Det skal aldri være mer helling enn 45 grader på en babybilstol, da dette er livsfarlig i en kollisjon. Trygg trafikk skriver 45 grader eller brattere, det vil si; 45 grader eller MINDRE. Altså 40-45 grader.Haha, bra det er flere enn meg Sånn jeg forstår det så måler de gradene utfra 90, og deretter nedover mot slakere helling.. Syns bare det er en veldig merkelig metode.. Betty, jeg ser du er uenig i det trygg trafikk skriver? Eller er problemet at jeg skrev 45 grader eller mer? (Jeg tror de fleste skjønte hva jeg mente..)
0 grader helling vil i bilstolverden bety at du sitter i en vinkel på 90 grader. Altså at seteryggen går rett opp. Voksne skal ideelt sett sitte med 12 grader helling på seteryggen, barn i bakovervendt bilstol skal ha MAX 35 graders helling, men jo nærmere 25 graders helling jo bedre i en kollisjon. Babybilstolen er et kompromiss når det kommer til helling, fordi man må ha 40-45 grader for å sikre optimalt oksygenopptak hos de minste. Man bytter derfor til bilstor nr 2 bakovervendt så fort babyen kan sitte selv med støtte (for eksempel i en tripptrapp stol å bli matet), fordi bilstol nr 2 har mindre helling og er tryggere i en kollisjon.Men, nå ble jeg forvirret.. For det er jo HELT ulogisk og strider imot alle geometriske lover at 30% er brattere enn 40%???
Kommer man til en bratt oppoverbakke med 9% helning, så er jo det brattere enn en med 4%..