Hvilken bilstol??

Miliane88

Elsker forumet
Januar 2017
Septemberbarna 2019
Vi synes det e så utrolig vanskelig å velge bilstol! Men står no mellom recaro privia og Maxi cosi cabriofix.. Noen erfaringer og anbefalinger? Begge ligger ca i samme prisklasse og virker ganske lett i vekt, så det gjør jo ikke valget enklere :) Hvordan bilstol kjøper dere andre? Og hvorfor?

Tror vi skal gå for besafe izi go, ble anbefalt det av hun fra Gerd martinsen. Den er lett bilstol og har 5 punkts sele i forhold til maxi cosi som har 3 punkt. Så kan basen brukes til neste sete størrelse
Jollyrom hadde den på salg til 3500kr med base. Håper det er på tilbud enda for jeg har helt glemt å bestille

Har kjøpt maxicosi :) passer på flere typer vogner, har base som kan festes med isofix og bilbelte. Vi hadde det sist også å var veldig fornøyd! Når man tar ut spedbarns innlegget syns jeg stolen er veldig romslig å god.

Vi recaro zero.1 til storebror. Å skal nok ha samme til lillesøster når hun skal ha stil nr 2 ;) så trenger ikke noe sete der basen kan brukes til neste sete ol. Å hva gjør man liksom da med setet man brukte til baby tiden? De færreste gidder å kjøpe brukt sete uten base i dag feks? Å
Spare til nestemann å måtte kjøpe en ny base da? Virker tungvint :p

Maxi cosi cabriofix. Den er lettere enn besafe sine stoler, noe som er er must for meg når jeg må ta med stolen inn i bhg når vi leverer storebror. Enkel å feste og ta ut/inn fra bilen, og passer til adapteren til vogna vår :)

Står helt fast på bilstol selv, men Jollyroom har stort salg nå, så har kikket en del der inne. Heldigvis er det enda lenge til termin, så har lang tid å tenke på :)

Besafe izi go x1 blei det her, handlet på salg forrige uke. Go kommer veldig godt ut på mange tester, i tillegg har dem fempunktssele og stor solskjerm :)

Her blir det maxi cosi. Veier lite, kommer alltid godt ut i rest og basen kan brukes med enten belte eller isofix

Har kjøpt besafe izi go modular på salg nå på lørdag, var 30% på mekonomen :) vet denne stolen har kommet høyt opp på tester og fikk den også anbefalt :) det var veldig viktig for meg at det er 5 punkts seler på stolen :)

Jeg har jo vært fast bestemt på Maxicosi Cabriofix, men idag fikk vi god veiledning på Barnas Hus og stolen er "utdatert". Så her blir det Besafe Izi Go :) Begynte med at mannen synes den var så kul *racerstol* og etterhvert som vi tittet og spurte mer så ble jeg overbevist. Du kan også bruke samme base til stol nr 2 noe som blir økonomisk :) Vektmessig nesten lik også, noe jeg synes er viktig. Alternativ 2 er Maxicosi Pebbel, men jeg synes den ble litt for åpen.

Vi har BeSafe izi GO, valgte den på grunn av 5-punktssele (maxicosi har bare 3), den har adapter til de aller fleste kjente barnevognunderstell og den er lett og fin, og kan festes både med isofix/beltebase og kun med bilbelte uten base :)

Vi kjøpte Maxicosi til førstemann i 2014, da var den best i test, så ser ikke vits med å kjøpe ny nå. Er veldig fornøyd med den, enkel å feste i basen osv. Stort pluss at kommende storebror kunne bruke denne lenge til tross for at han er høy for alderen :)

Vi testet noen stoler på Barnashus, og likte best Maxi cosi Cabriofix. Den var også veldig lett, som min samboer trenger pga. et dårlig håndledd. Pluss den scoret bra på test av barnestoler fra forbrukerrådet.

Recaro Privia er fantastisk ❤ Den er også anbefalt av forbrukerrådet :-) Vi kjøpte den pågrunn av comfort, rett og slett.

Back
Topp