Hvilken bilstol ??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Nå nærmer det seg at lillesnupp må overta storebror sitt sete, så da må storebror ha nytt.

Han er ca 15 kg nå så er vel litt over det om et par mnd.

Hvilket bilsete anbefales da??

Hvis han bare er 2 år, ville jeg kjøpt en bakovervendt stol opp til 25.kg. Ta en titt på Britax Two Way Elite. Det er en kombistol, men kombistoler er ikke anbefalt å ha fremover. 

Ellers er vel en beltestol bedre enn en forovervendt bilstol med 5 punkt seler, så lenge han er over 15 kg. Men synes det er tidlig å sette en 2 åring i beltestol.

Jenta mi skal jeg nok kjøpe Britax Two Way Elite til nå..... sånn at jeg kjøper et sete hun forhåpentligvis kan bruke lengst mulig bakovervendt. Hadde nok kjøpt Britax Max-Way til henne om jeg hadde hatt større bil... men det skal ikke stå inntil seteryggen foran, og da blir det trangt for henne i min Golf. 

gutt09jente11 skrev:
Hvis han bare er 2 år, ville jeg kjøpt en bakovervendt stol opp til 25.kg. Ta en titt på Britax Two Way Elite. Det er en kombistol, men kombistoler er ikke anbefalt å ha fremover. 

Ellers er vel en beltestol bedre enn en forovervendt bilstol med 5 punkt seler, så lenge han er over 15 kg. Men synes det er tidlig å sette en 2 åring i beltestol.

Men det er jo den han har nå... skal ikke kjøpe den før om et par mnd og vi trenger et som varer en stund.

Dere har Britax TWE ja? Men det kan jo ungen ha til han er 4-5 år, mulig enda lenger???

Så hvorfor ikke kjøpe et til? Er det beltestol du tenker på, som vil vare til han er 10-12 år?
Det er litt tidlig, og det er ikke anbefalt at ungene sitter forovervendt før de er 4 år. 

Vi har også Britax TWE, og på jobb her en dag satte jeg en 4 åring og en 5 åring bakovervendt i det sete, og de satt der kjempe fint. Så ser ingen grunn til at du ikke skal bruke det?

gutt09jente11 skrev:
Dere har Britax TWE ja? Men det kan jo ungen ha til han er 4-5 år, mulig enda lenger???

Så hvorfor ikke kjøpe et til? Er det beltestol du tenker på, som vil vare til han er 10-12 år?
Det er litt tidlig, og det er ikke anbefalt at ungene sitter forovervendt før de er 4 år. 

Vi har også Britax TWE, og på jobb her en dag satte jeg en 4 åring og en 5 åring bakovervendt i det sete, og de satt der kjempe fint. Så ser ingen grunn til at du ikke skal bruke det?

åå? trodde den gikk til 18 kg eller no jeg? Nei da kan jeg jo bare kjøpe et til

Back
Topp