Hvilken bilstol skal dere ha?

Vi skal ha Britax..

Termin 1.februar 2014

Vi har cabriofix etter storebror :) bruker det igjen. Har adapter så jeg kan sette det på vogna og

Kjøpte Maxi cosi Pebble på tilbud for noen uker siden. Har vært brukt til baby som var på besøk her en uke. De var veldig fornøyd. Skal kjøpe base, men blir ikke enda.

Har tenkt litt på britax baby safe sleeper. Men lurer på om det holder helt til jeg kan gå over til klasse 2. Vektmessig ja men lengden er jeg litt usikker på, og om babyen vil ligge fram til den er en 7-8 mnd...

Ja det så jeg, litt merkelig at ikke maxi cosi var med i det hele tatt...det som har kommet så godt ut så lenge nå...

Prøvte å finne ut noke om det no, men det var ikkje lett. Dette var det eineste "fornuftige" eg fant http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kjøpetips/produkter/5.de-beste-barnesete-merkene
Dei er vell fortsatt eitt av få seter som fortsatt har 3-punktssele, kanskje det er noke der? Den siste testen der maxi cosi kom veldig godt ut var i 2007 ser det ut som.

Eg skulle ønske at "risiko for feilbruk" ikkje var med i den endelige poengsummen. Det er jo greit å teste det også, men eg vil veta kor sikkert sete er når eg monterer det rett. Så det er viktig å lese om setene i testen også, og ikkje bare sjå på poengsummen.

Prøvte å finne ut noke om det no, men det var ikkje lett. Dette var det eineste "fornuftige" eg fant http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kjøpetips/produkter/5.de-beste-barnesete-merkene
Dei er vell fortsatt eitt av få seter som fortsatt har 3-punktssele, kanskje det er noke der? Den siste testen der maxi cosi kom veldig godt ut var i 2007 ser det ut som.

Eg skulle ønske at "risiko for feilbruk" ikkje var med i den endelige poengsummen. Det er jo greit å teste det også, men eg vil veta kor sikkert sete er når eg monterer det rett. Så det er viktig å lese om setene i testen også, og ikkje bare sjå på poengsummen.
Jeg ser aldri på risiko for feilbruk, og synes det er synd at til dels veldig gode seter får dårlig score på grunn av dette. En annen ting er når kombiseter får dårlig score pga hvordan de gjør det i forovervendt kollisjon, når de plassert bakovervendt gjør det veldig bra.. Jeg har kombisete til minsten nå, men kommer ikke til å bruke det fremovervendt fordet.

Jeg ser aldri på risiko for feilbruk, og synes det er synd at til dels veldig gode seter får dårlig score på grunn av dette. En annen ting er når kombiseter får dårlig score pga hvordan de gjør det i forovervendt kollisjon, når de plassert bakovervendt gjør det veldig bra.. Jeg har kombisete til minsten nå, men kommer ikke til å bruke det fremovervendt fordet.

Heilt enig med deg :-) Vi har også kombisete.

Oi, ja det var fint!:) men blir nok Maxi Cosi Cabriofix etter storebror her, ser helt ubrukt ut og er jo så fint:)

Vi gikk til innkjøp av BeSafe iZi Go med isofix :-) Barnas Hus hadde 25% på valgfri vare forleden, og ettersom både jeg og sambo er medlem av kundeklubben, fikk vi rabatt på hver vår del - altså 1000 kr i avslag :-)

Det blir antagelig et BeSafe iZi Go, synes de så veldig greie ut, og har fått det anbefalt fra flere hold.

Back
Topp