Hvilken bilstol anbefaler du?

LiHaLo

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Frøkna har vokst ut av cybex sirona, hun er 1 år og 10 mnd.. Great. Så vi trenger en ny bilstol!
Må være bakovervendt med isofix, ha god plass så hun kan sitte der frem til beltestol.
Og er et pluss om den ikke tar halve bilen :P
men har insett at det kan bli vanskelig..

Frøkna har vokst ut av cybex sirona, hun er 1 år og 10 mnd.. Great. Så vi trenger en ny bilstol!
Må være bakovervendt med isofix, ha god plass så hun kan sitte der frem til beltestol.

Nei, tuller du? Vi driver å skal kjøpe sete i dag og har sett på sirona :( kanskje revurdere da om det er så dårlig plass :(

Vi har denne
ImageUploadedByBV Forum1474443204.931661.jpg
BeSafe Izi modular i-size :) veldig fornøyd. Personlig så syns jeg ikke den tar så stor plass i bilen. Vi har toyota avensis. Fikk plass til stolen og to (små) voksne bak.

Oi! Vi gutt på 2år har enda god plass i sitt cybex sirona. Kommer nok ikke til å måtte bytte før han har nådd vekt grensa på det..

Vi et veldig fornøyd med BeSafe, ja det er stort, men jeg syns det er verdt det:)

Oii!! Hvor høy er hun? Og på hvordan måte vokst ut? Her er lille gutt 1 år og 6 mnd og jeg er sikker på at vi kan ha setet til ca 4 år. Søskenbarnet hans på 3 sitter også i det men han sier det er trangt til føttene - for meg er ikke det å ha vokst ut av setet :p

Nei, tuller du? Vi driver å skal kjøpe sete i dag og har sett på sirona :( kanskje revurdere da om det er så dårlig plass :(
Oi! Vi gutt på 2år har enda god plass i sitt cybex sirona. Kommer nok ikke til å måtte bytte før han har nådd vekt grensa på det..
Oii!! Hvor høy er hun? Og på hvordan måte vokst ut? Her er lille gutt 1 år og 6 mnd og jeg er sikker på at vi kan ha setet til ca 4 år. Søskenbarnet hans på 3 sitter også i det men han sier det er trangt til føttene - for meg er ikke det å ha vokst ut av setet :p
Vet ikke hvor høy hun er, men bruker 98 i klær, så hun er jo litt høy for alderen kanskje.

Hadde setet vært lengre i ryggen hadde det passa en god stund til.
Men når selene ikke kan justeres lengre opp sitter de ikke godt nok over skuldrene lenger :(

kjedelig, for er veldig fornøyd med setet ellers!

Vet ikke hvor høy hun er, men bruker 98 i klær, så hun er jo litt høy for alderen kanskje.

Hadde setet vært lengre i ryggen hadde det passa en god stund til.
Men når selene ikke kan justeres lengre opp sitter de ikke godt nok over skuldrene lenger :(

kjedelig, for er veldig fornøyd med setet ellers!
Oi, mi på 4 år bruker også noe klær i str 98 :-P

Men hun er lit for alderen da ;-)

Ca meteren, litt over

Sironaen går kun til 95 cm. Vårt barn måtte bytte det sete mye føre hun byttet besafe som jeg hadde i bilen.

Jeg hadde valgt besafe izi pluss som går til 25 kg, (ikke isofix, da det kun går til 18 kg), britax max way eller hi way 2.

Så lenge beltet går ned bak skuldrene er det for lite og farlig. ved en kollisjon vil det være stor sjangse for at han vil fyke utav sete.
Vi byttet leeeeenge før hun var 18 kg, pga lengden. Trur hu ikke var mer enn 13 kg før det ble alt for lite.

Har hørt fra forhandler at problemet med sirona er at de vokser fort ut av det, noe som er kjedelig da en kanskje ser for deg det setet til de skal over i beltestol. Vi har brukt britax dualfix til mellomste poden fra han var 4-5 mnd(kan legge det godt ned og har sånn babydel) og han bruker det fremdeles (er nå 2,5 år) dette kan han nok bruke videre til har skal over i beltestol om 1-1,5 år med mindre han plutselig skulle strekke seg kjempe masse.

Han er normal høyde:)

Lykke til:)

Har vært å kjøpt maxi cosi 2way pearl i dag til frøkna. Tar liten plass og kan brukes bakovervendt frem til hun må ha beltestol. Sto mellom den og besafe modular, men maxi cosien har bedre liggestilling

Vi har denne
Vis vedlegget 198120
BeSafe Izi modular i-size :) veldig fornøyd. Personlig så syns jeg ikke den tar så stor plass i bilen. Vi har toyota avensis. Fikk plass til stolen og to (små) voksne bak.
Hei, kan du ta bilde av hvordan ungen sitter i denne stolen? Jeg har og en avensis, og modular babystol. Syns at barnet blir så sittende i :/

Hei, kan du ta bilde av hvordan ungen sitter i denne stolen? Jeg har og en avensis, og modular babystol. Syns at barnet blir så sittende i :/
ImageUploadedByBV Forum1479470104.983977.jpg
Sånn sitter min :) men har du prøvd å ta ut de putene? Hvis du der der hun sitter? Vi gjorde det, så kan du lene setet litt bakover.

Ville sjekket ut Recaro Zero 1. Vi har hatt 2 Recaro seter, og er ekstremt fornøyd med comfort og tester.

Back
Topp