Hvilken barnevogn?

Oktoberbaby?

Andre møte med forumet
Hei! :)
Nå er det flere år siden jeg sist handlet vogn og vet at mye har skjedd. Hvilken har dere? Noen forslag? Hva er dere fornøyd med og ikke?

Om du skriver noen kriterier du ser etter er det lettere å gi svar.

Barnevogn er veldig individuelt og kommer an på hva du vil bruke den til. Skal du bare gå i byen eller ute i natur osv.

Her har barnevogn vært hoved fremkomstmiddel året rundt. Har en Emmaljunga NXT90. Den er litt tung, men stødig, god å trille, og den beste vognen jeg har testet så langt på vinterføre.

Har også hatt Baby jogger city elite. Det er også en veldig god vogn, digg å trille, lett å klappe sammen og blir ganske flat. Ikke like god i snø siden den bare har 3 hjul.

Hadde Stokke beat en kort periode. Likte ikke den så godt. Setet er så høyt på understellet at tyngdepunktet blir veldig feil, noe man merker godt med litt større barn i sittedel. Har inntrykk av at dette gjelder de fleste Stokke vogner.

Men ja, hva du skal bruke den til har mye å si for hva slags vogn du sikkert ønsker å ha :)

Jeg ville ha en av de letteste vognene på markedet siden jeg er en petite dame, så jeg gikk for Cybex Priam. Bugaboo Fox er litt lettere, men vi likte Priam mye bedre. Mannen er høy og den funker fint for han også. Det er vel en "kjøpesentervogn", veldig smooth, er nok ikke ment for særlig terreng, men kan låse framhjulene og med sportsdelen kan man slå hjulene sammen til 2 wheel mode og dra den etter deg som en koffert (har ikke prøvd dette ennå).
Et par små minuser er at kurven er.. kurvet :hilarious: Så må liksom dytte ting oppover for å få det helt bak? Ikke så mye plass i den, så luken står ofte åpen og blokkerer litt for bremsen.
Når den er slått sammen blir ikke håndtaket like kompakt (tror Bugaboo Fox blir mindre), så den blir ganske lang, og går akkurat i bagasjerommene vi har lagt den i.
Ellers veldig fornøyd med den! Kjøpte forresten 2020-modellen tror jeg, den er en del lavere enn den som kom etter.

Jeg ville ha en av de letteste vognene på markedet siden jeg er en petite dame, så jeg gikk for Cybex Priam. Bugaboo Fox er litt lettere, men vi likte Priam mye bedre. Mannen er høy og den funker fint for han også. Det er vel en "kjøpesentervogn", veldig smooth, er nok ikke ment for særlig terreng, men kan låse framhjulene og med sportsdelen kan man slå hjulene sammen til 2 wheel mode og dra den etter deg som en koffert (har ikke prøvd dette ennå).
Et par små minuser er at kurven er.. kurvet :hilarious: Så må liksom dytte ting oppover for å få det helt bak? Ikke så mye plass i den, så luken står ofte åpen og blokkerer litt for bremsen.
Når den er slått sammen blir ikke håndtaket like kompakt (tror Bugaboo Fox blir mindre), så den blir ganske lang, og går akkurat i bagasjerommene vi har lagt den i.
Ellers veldig fornøyd med den! Kjøpte forresten 2020-modellen tror jeg, den er en del lavere enn den som kom etter.
Du får kjøpt store forhjul til den, da er den jo gull på snø.

Du får kjøpt store forhjul til den, da er den jo gull på snø.
Åja! Visste man kunne kjøpe ski til den, men tenkte ikke det kom til å være nødvendig :p Får se hvordan vinteren blir, da!

Uppababy vista v2 har vi vært super fornøyd med elsker at man også kan kjøpe ekstra adapter og bruke til søskenvogn.

Uppababy vista v2 har vi vært super fornøyd med elsker at man også kan kjøpe ekstra adapter og bruke til søskenvogn.
Har uppababy vista v2 jeg og, kjempefornøyd. Funka OK i snøen i vinter, er liten og lett og veldig fin å ha når vi busser, stoooor kurv under, kjempelett å slå sammen og blir veldig flat/liten når den klappes sammen. Ligner nok litt på Bugaboo fox.

Back
Topp