Hvilken barnevogn?

Jeg hadde emmaljunga nitro city med de to eldste. Solgte den i fjor fordi vi ikke trodde vi skulle ha flere [emoji85] var veldig fornøyd med den. Men denne gangen snuser jeg litt på emmaljunga super viking [emoji4] får se litt etterhvert hva vi ender opp med.

Vi kommer til å gå for Stokke Trailz. Synes den er god å trille, og fordel at bagdelen ikke er så lav.

Vi har Emmaljunga super nitro fra før. Jeg synes den er tung og stor i bilen. Tar nesten hele bagasjerommet og er håpløs å løfte på nå som jeg sliter med bekkenet...
Jeg er også interessert i noe lettere og mindre, men gjerne noe som er godt å trille på...

Er veldig usikker på om vi skal ha ny vogn eller ikke.
Og om vi skal ha søskenvogn eller ikke. Storesøster vil være knappe 2 år når lille kommer. Og vi triller mye mellom oss og mine foreldre.
Ville hatt søskenvogn hadde jeg vært deg. Mener man ikke er stor nok for ståbrett når man er såvidt 2 år.. :)

Ville hatt søskenvogn hadde jeg vært deg. Mener man ikke er stor nok for ståbrett når man er såvidt 2 år.. :)
Ja, er litt det jeg også tenker [emoji4] men nå triller vi ikke så mye lange turer.

Vi må ha søskenvogn da lillegutt vil være ca 12-14 mnder når lille blir født.

Usikker på hvilken, men sikler litt på Emmaljunga dobbel viking.

Sjekket baggen mot emmaljunga de lux nå siden den vognen er så populær og den er 79 cm lang så da har de kanskje gjort om på tfk baggen for jeg har bare hørt at den er stor og god :)

Men det spørs jo hvor og hvordan du bruker vognen å. Går du mye tur? Er det mest ut og inn av bilen, på senter? Osv :)
Vi er en god del på trilleturer ja, så vil gjerne ha en som er lett og god å trille med i tillegg :) Synes det er så vanskelig når det er så mange å velge i.. Håper bare det finnes en som er god å trille OG lett og liten i bilen! :)

Vi er en god del på trilleturer ja, så vil gjerne ha en som er lett og god å trille med i tillegg :) Synes det er så vanskelig når det er så mange å velge i.. Håper bare det finnes en som er god å trille OG lett og liten i bilen! :)
Men det er tfk. Anbefaler deg å dra å se på og prøve den ihvertfall. Vi er utrolig fornøyd, brukte vogna ril guttungen var nesten 4 siden vi går mye turer med hunden og det ble for langt for han å gå. Hele året! Tom på vinteren på snøføre synes vi vognen var super. Mange er redd for at 3 hjulinger tipper, men vi har ikke merket noe til det ihvertfall :)

Min tfk tippet forresten for meg 2 ganger. En gang på bussen fordi bussen begynte å kjøre før jeg hadde fått ordna meg til, så var et par sekunder jeg ikke holdt i vogna, og bussjåføren skjelte meg ut! Ganske ubehagelig, som om det ikke var ille nok å sjekke om det gikk bra med ungen og det var jo egentlig hennes skyld, jeg sto jo fortsatt i midtgangen... Og den andre gangen var når ungen var ca 2 år, han klarte å åle seg ut av selene og bakover da han skulle sove om dagen. Skadet seg heldigvis ikke da heller, men skvatt. Det var omtrent på den tiden han sluttet å sove om dagen. Så det var vel litt derfor også at jeg fant ut at vi solgte vår, selv om den var kjempedeilig å trille med! Derfor er jeg skikkelig i villrede om hvordan vogn vi skal ha nå.

Har emmaljunga Edge duo så lenge hun skal bruke bag, så får vi se hva vi gjør etter det. Har en babyjogger city elite som brukes til ettåringen, men vil ikke ha baby vendt fra meg allerede ved 6 mnd... nå som gutten min er 15 mnd., er den helt super!

Edit: kommer forresten til å bruke sele/sjal til den av ungene som ikke får plass i vogna. Har ikke plass til søskenvogn

Vi bestemte oss igår etter å ha vært på Babyshop på Slependen. Blir Silver Cross sleepover. Ble helt forelsket! Har på forhånd bestemt oss for at vi skal ha 4 faste hjul og lufthjul da det passer våre bruksområder best :)
Vi skal ha en vogn nr 2 med svingbarehjul, men dette blir en ekstra vogn, så blir nok kjøpt etter at bebisen er født :happy:

Jeg fant nettopp drømmevognen min! Kom ut akkurat i 2017, så har ikke sett den før nå[emoji6] TFK joggster trail[emoji7] Vognen har tre stooore punkteringsfrie hjul med stor dekkende kalesje når man tar den helt ut, full liggestilling på sportsdelen (begge veier hvis man kjøper en multi x-bag! Der kan man velge mellom "ergonomisk" og "vanlig" i én og samme bag!). Den vanlige sportsdelen kommer med selve vognen og babybag og eventuelt multi-x bag kjøpes i tillegg. Det er også håndbrems (bor i et område med en del bakker) og mange lufteluker og smarte oppbevaringslommer og -stropper.

Har lenge ønsket meg en solid trehjuling, men har ønsket muligheten til å se barnet mitt mens jeg triller i sportsvognen. Problemet med andre typer har vært en kort pinglekalesje eller mangel på det ene eller det andre (stor nok bag, vendbar sittedel eller praktisk bremse for eksempel).

Åh, jeg håper denne består min nådeløse testkjøring! Noen som allerede har testet den?

Jeg har sett på Emmaljunga egde duo, da med svingbare hjul fremme, men lurer på om noen har erfaring med de? Er de praktiske eller tungvint? Blir å trille mest på grus og litt ulendt terreng, så lurer på om 4 faste hjul er bedre?
Har også sett på Chérie Classic Duovogn på jollyroom da jeg syntes den er så fin [emoji7] er jo litt prisforskjell på de to vognene også..

Jeg fant nettopp drømmevognen min! Kom ut akkurat i 2017, så har ikke sett den før nå[emoji6] TFK joggster trail[emoji7] Vognen har tre stooore punkteringsfrie hjul med stor dekkende kalesje når man tar den helt ut, full liggestilling på sportsdelen (begge veier hvis man kjøper en multi x-bag! Der kan man velge mellom "ergonomisk" og "vanlig" i én og samme bag!). Den vanlige sportsdelen kommer med selve vognen og babybag og eventuelt multi-x bag kjøpes i tillegg. Det er også håndbrems (bor i et område med en del bakker) og mange lufteluker og smarte oppbevaringslommer og -stropper.

Har lenge ønsket meg en solid trehjuling, men har ønsket muligheten til å se barnet mitt mens jeg triller i sportsvognen. Problemet med andre typer har vært en kort pinglekalesje eller mangel på det ene eller det andre (stor nok bag, vendbar sittedel eller praktisk bremse for eksempel).

Åh, jeg håper denne består min nådeløse testkjøring! Noen som allerede har testet den?
Jeg har Tfk twist og er ekstremt fornøyd med den. Denne er jo litt forbedret enn twisten, men man kan ha multi x bag på twist også. Vi kommer til å fortsette med vår Tfk, må bare kjøpe ny babybag :) jeg elsker vår Tfk vogn.

Jeg har aldri vært i den store barnevognbølgen, så jeg har liten erfaring, selvmo jeg har to barn fra før :p Vi har i grunnen bare hatt Brio, og vært storfornøyd! Jeg kunne gjerne tenkt meg det igjen, men så har de jo gått over til å være Britax, og har en ny type understell... Er det noen som har erfaring med disse, eller eventuelt om det er andre Brio-lignende (ikke Emaljunga eller Simo), som heller ikke er svindyre? :p Fire faste lufthjul :)

Kjøpte Emmaljunga Edge duo brukt idag[emoji5]

Jeg har aldri vært i den store barnevognbølgen, så jeg har liten erfaring, selvmo jeg har to barn fra før [emoji14] Vi har i grunnen bare hatt Brio, og vært storfornøyd! Jeg kunne gjerne tenkt meg det igjen, men så har de jo gått over til å være Britax, og har en ny type understell... Er det noen som har erfaring med disse, eller eventuelt om det er andre Brio-lignende (ikke Emaljunga eller Simo), som heller ikke er svindyre? [emoji14] Fire faste lufthjul :)
Du har også Roan barnevognene. De er fra polen og er utrolig flotte. Retro barnevogn Oslo (tror jeg butikken heter, de er på FB) har dem. Svigerfar har den vogna og er storfornøyd!
ca6e64a5be2b690c173e2de7a65feffe.jpg

Finnes i mange understell/hjul og masse forskjellige farger (både lær og stoff). :)

Du har også Roan barnevognene. De er fra polen og er utrolig flotte. Retro barnevogn Oslo (tror jeg butikken heter, de er på FB) har dem. Svigerfar har den vogna og er storfornøyd!
ca6e64a5be2b690c173e2de7a65feffe.jpg

Finnes i mange understell/hjul og masse forskjellige farger (både lær og stoff). :)
Takk for tips :D

Jeg får arve briovognen som broren min og svigerinnen min hadde :) kjøpt for 3 år siden :) ganske digg å slippe å bruke penger selv om jeg gjerne kunne tenkt meg en emmaljunga i lys grå [emoji7][emoji1305]

Back
Topp