Hvilken barnevogn?

MonicaKN

Venter en liten prins mars 2015 <3
Hei!

Hvilken vogn skal dere bruke når babyen kommer? Jeg hadde emmaljungavogn til min første og synes den tok for stor plass i bilen, så nå er jeg på jakt etter en som er litt lettere og tar litt mindre plass til oktoberskatten kommer. Skal også ha søskenbrett til 2,5-åringen :) Noen som har tips til meg? :)

Vi fortsetter med tfk vogna :) har ikke bag da vi hadde en Brio vogn først, men vi kjøper en bag.
Den vogna er jeg kjempe fornøyd med, den blir relativt liten og er lett å trille. Får også kjøpt et søsken brett til den vogna :) jeg har jo ikke prøvd baggen selv, men har hørt og lest at det er en stor og god bag :)

Hvilken vogn har du sett på da? Eller er du bare ute etter inspirasjon enda? :)

Er veldig usikker på om vi skal ha ny vogn eller ikke.
Og om vi skal ha søskenvogn eller ikke. Storesøster vil være knappe 2 år når lille kommer. Og vi triller mye mellom oss og mine foreldre.

Vi fortsetter med tfk vogna :) har ikke bag da vi hadde en Brio vogn først, men vi kjøper en bag.
Den vogna er jeg kjempe fornøyd med, den blir relativt liten og er lett å trille. Får også kjøpt et søsken brett til den vogna :) jeg har jo ikke prøvd baggen selv, men har hørt og lest at det er en stor og god bag :)

Jeg har kun hørt at tfk har liten bag. Solgte min delvis for det [emoji32]

Har snust litt rundt. Enda ikke sikker på hvilke jeg vil teste i butikk. Men vogn blir det [emoji23]

Jeg har kun hørt at tfk har liten bag. Solgte min delvis for det [emoji32]
Dette er det det står på barnashus
Quickfix er hardbagen til TFK-singelvognene. Quickfix er en stor og romslig hardbag med innvendig mål på 82cm. Den er enkel å ta av og på vognen, derav navnet Quickfix. Får du barn på høsten og over vinteren er denne bagen ypperlig for deg. Det er god plass til barnet, selv med en vinterpose.

Men vi skal prøve bagen siden vi er så fornøyd med vogna så da får vi se om jeg synes baggen er liten. Tantebarnet mitt byttet til sportsdel når han var 10 mnd, men nå er ikke han veldig stor. Men er denne like nysgjerrig som storebror så må vi bytte når h*n er 6 mnd Hehe

Dette er det det står på barnashus
Quickfix er hardbagen til TFK-singelvognene. Quickfix er en stor og romslig hardbag med innvendig mål på 82cm. Den er enkel å ta av og på vognen, derav navnet Quickfix. Får du barn på høsten og over vinteren er denne bagen ypperlig for deg. Det er god plass til barnet, selv med en vinterpose.

Men vi skal prøve bagen siden vi er så fornøyd med vogna så da får vi se om jeg synes baggen er liten. Tantebarnet mitt byttet til sportsdel når han var 10 mnd, men nå er ikke han veldig stor. Men er denne like nysgjerrig som storebror så må vi bytte når h*n er 6 mnd Hehe
Bare husker folk klagde i 2013. Men kanskje de har endret eller at de hadde en annen bag. Jeg gadd egentlig ikke sjekke opp noe. Jaja, solgt er solgt. Bra unnskyldning for noe nytt [emoji23]

Har en Simo Classic som skal brukes først, så går jeg over til Teutonia etterhvert...har behge vognene fra før.

Hvor mye trenger en egentlig å bruke på en barnevogn? Jeg er ikke ute etter noe fancy merke. Bare den er funksjonell og sikker. Vurderer også brukt.

Hei!

Hvilken vogn skal dere bruke når babyen kommer? Jeg hadde emmaljungavogn til min første og synes den tok for stor plass i bilen, så nå er jeg på jakt etter en som er litt lettere og tar litt mindre plass til oktoberskatten kommer. Skal også ha søskenbrett til 2,5-åringen :) Noen som har tips til meg? :)
Mountain buggy er ganske lett (ihvertfall de nye), ganske ofte kampanjetilbud. Veldig god å trille! Fint tillegg til vanlig 4-hjulsvogn. Jeg synes det er godt å ha begge deler. Og det er mulig å kjøpe til sparkesykkel som også kan brukes som søskenbrett :) minus er at bagen er litt kort, men helt grei.

Skal bruke vogna etter storesøster, emmajunga city cross [emoji4]

Skal bruke TFK etter forrige. Synes den var helt ypperlig :) opplevde ikke bagen som liten (har den vanlige bagen). Når det begynte å bli trangt med vognpose var det vår/sommer og ikke behov for så mye oppi. Husker ikke hvor lenge vi brukte bagen da..

Aha, den høres jo bra ut :) Har ikke sett for meg noe enda, trenger bare masse tips og råd ja :D

Sjekket baggen mot emmaljunga de lux nå siden den vognen er så populær og den er 79 cm lang så da har de kanskje gjort om på tfk baggen for jeg har bare hørt at den er stor og god :)

Men det spørs jo hvor og hvordan du bruker vognen å. Går du mye tur? Er det mest ut og inn av bilen, på senter? Osv :)

Jeg kommer nok til å gå for samme type vogn jeg hadde først gang :) Simo vogn. Den har en lang bag. Er høy selv og fikk en lang unge, hadde jeg gått for noe annet, måtte jeg ha byttet ut mye fortere. Og jeg synes den var fin å gå i terreng med pga hjulene. Brute den helt til hun var 3 i barnehagen, ble ikke falmet eller ødelagt, så solid. Dog garantert den tyngste på markede mtp ut og inn av bil, men det gikk fint :)

Back
Topp