Hvilken barnevogn, seng, madrass, dyne

Lavendel84

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Hvilken barnevogn, seng, madrass, dyne har dere valgt?

Jeg har kjøpt babybay sengen, og det fulgte med en brukt madrass, men leser at det kan være farlig med brukt madrass. Den kan vaskes på 60 grader, men vurderer nå å kjøpe ny. Fant ut at babybay har en madrass i kokos og ull, men finner den bare i utlandet. Ellers syr damene på Ullkorga ull-madrass, men da bør det være god ventilasjon i sengen, og det er ikke hull under sengen. Har også funnet både dundyne og noe som heter kapokdyne.. er så mange valg at jeg ikke vet hva jeg skal velge. I dag så vi på barnevogn, og hadde i utgangspunktet sett for meg Bugaboo Buffalo eller Mountain buggy urban jungle. Sistnevnte var best å trille inne i butikken men sportsvognen kan visst bare vende bort og ikke imot den som triller. Bugaboo var kanskje mest praktisk, med fire hjul, romslig bag og enkel å pakke sammen. Men den føltes mer skrøpelig i plast. Noen som har noen av disse eller noe annet som anbefales?

Bergsteiger Rio vogn , seng og tilbehør fra IKEA, husker ikke navn :) er veldig fornøyd :))

Vi har sprinkelseng fra ikea, vugge fra troll, madrass til vuggen fra babysleep, madrass til sprinkelseng fra ikea, vogn med 4 lufthjul fra brio og dynene vi har er fra kid. Brukt madrass av fremmede hadde jeg nok ikke brukt. Her brukes det som storesøster hadde, men tenker at det er samme bakterieflora som vi andre har og at det er greit. Trekkene vaskes da..

Har babygbjørn vugge til sengen. Arvet seng og madrass fra en venninne. Hele madrassen kan vaskes på 60 grader, og da føler jeg meg trygg på å bruke den. På soverommet har vi kjøpt en bedside crib med vanlig skumgummi-madrass (ny).

Hadde mest lyst på bugaboo buffalo, men mannen likte emmaljunga edge duo s bedre, så vi endte på den.

Har vanlig fiberdyne.

Vi har kjøpt Stokke Trailz vogn.
På soverommet har vi en Sofie-vugge fra Troll med ny skumgummimadrass (skjærte til selv). Dyne: Høie Allergo kjøpt på Jysk.
I stuen har vi ny Leandervugge med tilhørende ny madrass. Der blir det nok å bruke tepper.

Last edited:
Vognen vi endte på ble Stokke Trailz, vi vurderte også buffalo, men barnefar satt foten ned og ville ha Stokke ;) Vugge har vi kjøpt fra Stokke med madrassen som hører til. Dynen er fiberdun fra Princess, tror jeg.

Vi har:
Vogn: Emmaljunga mondial duo, 2014-modell kjøpt brukt.
Sprinkelseng fra IKEA, kjøpt brukt.
Madrass: ny fra NG-baby med overmadrass.
Vugge: Leandervugge kjøpt brukt, men med ny madrass.
Dyner: har arvet 2 vogn/vuggedyner, 1 fiberdyne og 1 dundyne. Har kjøpt ny Høie dundyne til sprinkelsenga.
Veldig fornøyd med alt sammen:-)

Emmaljunga Edge duo vogn.
Låner ikea sprinkelseng - har ikke kjøpt madrass enda, venter til barnas hus åpner.
Har kjøpt nye dundyner og har en babydyne som vi har lånt.
Vurderer enda på kjøpe bedside crib fra jollyroom for å ha i starten på vårt rom.
Vugge har vi kjøpt bruk, gammel trevugge :)

Vogn: Emmaljunga Mondial Combi 2015.
Seng: Gonatt fra Ikea.
Madrass og o.madrass: Ikea.
Dyner: Fra Doozy, begge størrelsene.
Dagseng: Har ikke enda, vet ikke om vi skal kjøpe eller fikse den som jeg brukte da jeg var baby. :-)

Vogn: simo kombi, 2012mod(etter storesøster)
Seng: troll sun sprinkelseng i fargen valnøtt(også etter storesøster)
Madrass: ikea eller jysk(ikke kommet så langt enda)
Dyner: fiberdyner fra Princess
Dagseng: trevugge som har vært i svigerfamilien i mange år :-)

Vogn: TFK 2012 fra forrigemann. Hadde lyst på ny vogn, Bugaboo buffalo, men så arvet vi en Emmaljunga city cross 2012, så da ble det ikke ny vogn..
Seng: Troll bedside crib og Ikea sprinkelseng.
Madrass: Fibermadrass fra barnas hus til bedside, ikea madrass til sprinkelseng.
Dyne: dundyner vinter og sommer fra kid.

Jeg har kjøpt Emmaljunga Edge duo vogn.
Skal kjøpe sprinkelseng, har ikke fått gjort det enda :)
Fiberdyner til vogn, vugge og sprinkelseng har jeg kjøpt fra kid :)

Bugaboo donkey vogn er kjøpt brukt nå i sommer, samt vi har en TFK joggster twist 2014 som storebror nå har begynt å bruke i og til/fra barnehagen.

Vi skal bruke vugge på soverommet vårt i starten, så blir det en sprinkelseng etterhvert. I stuen får hun sove i lekegrinden, forhåpentligvis godt beskyttet fra storebror

Har kjøpt høie dyne fra princess.

Har Emmaljunga, Mondial De Luxe som jeg har fått av mamma og pappa.
Sprinkelseng kjøpt fra Jollyroom (Husker ikke merke), og får en vugge også.
Madrass blir aerosleep, og dyne er fra sparkjøp tror jeg?

Her har vi kjøpt emmaljunga Edge duo, sengen er kjøpt på IKEA, den grå med tre skuffer nede, madrass er også fra ikea. Dyne har eg ikkje kjøpt ennå, men hadde tenkt å kjøpe andungen dyndyne som de selger på princess. Hadde det til storesøster og var veldig fornøyd med den:)

Vogn:Simo duo og mountain buggy

Sprinkelseng fra troll med ny madrass fra barnas hus-husker ikke navn.har også kjøpt en ny tynn overmadrass, mest for beskyttelse mot lekkasjer.

Vugge: Hammock fra natural sway
(Se vedlegg) denne skal henge i stua. Kan brukes til barnet er ca 2 år, kan senkes i ønsket nivå slik at barnet kan krype oppi selv etterhvert som det blir større.

Dyner: dun og fiber- etter storesøsken

Vognpose: voksi urban og så har vi fått den nye skinnposen fra nøstebarn av svigers. -den posen man kan åpne helt opp.

Vedlegg

• image.jpeg
    image.jpeg
    7,9 KB · Visninger: 11
Hensvik Sprinkelseng fra ikea, og dreamzone madrass dun dyner fra princess og Emmaljunga mondial duo i hvitt "skinn" :) også har vi vugge på soverommet etter samboer og en vugge i stua :)

Vogn: Emmaljunga Edge i fargen lounge grey, med blå Voksi Urban pose.

Seng: Kjøpt brukt Troll Monica vugge/seng med madrass. Tenker å vaske madrassen.

Dyne: Dundyner fra Princess. Siden vi skal bruke vugga som seng i starten, har jeg bare kjøpt dyner i den minste størrelsen foreløpig.

Har også kjøpt to saueskinn, et til å ha i senga og et i vogna.

Back
Topp