Hvilken barnevogn har du?

Måtte under her og sjekke, og det du sier gir mening. Det er den stanga hvor man klemmer for å legge sammen og delene som sitter fast i den som er bevegelig, for bagen sitter jo fast og den er korrekt festet. Kan vel bevege stanga og det ca en halv cm opp.

Men da ser det ut til å være rett da :)
Takk for at du sjekka!
Det jrh også kom frem til, det er nok ikke en måte å gå den ordentlig stiv på, da blir det sikkert også fortere ødelagt.. Ingen problem :)
 
Silver Cross Sleepover duo :) er storfornøyd!
 
Har stokke trailz og bugaboo donkey!
Veldig fornlyd med begge.
Kjøpte stokke vogna på Black friday-tilbud så betalte vell 9500,- Og kjøpte bugaboo donkey på finn.no til 10 000,-
;)
 
Tfk joggster adventure :) jeg ville ha en vogn jeg kunne jogge med og bruke i litt terreng så vi valgte denne pga tre store lufthjul, god demping og håndbremse (kjempenyttig om vinteren da vi bor ned en bratt bakke). Den er herlig å kjøre og navigere med på all slags terreng (selv om vinteren) så jeg er veldig fornøyd med kjøreegenskapene. Den er stabil, men trehjulinger er nok alltid litt mer ustabil enn firhjulinger men har bare merket det når jeg har måtte over høye brøytekanter o.l. Savnet mulighet til å ha henne vendt mot meg den første tiden i sportsdelen (mulig med en annen bag) men fordelene med en luftig og stor sittedel er viktigere nå. Savnet også mulighet for en forlengelse på kalesjen så den kan dekke mot sola litt bedre, men har kjøpt solskjerm som fungerer bra for det.

Hadde problemer med fronthjul og fottrekket til bagen men finnes mye reservedeler til tfk så fikk ordnet det gjennom butikken jeg bestilte den fra (Mimmis) så det gikk greit.

Betalte vel rundt 7000 for den ny på salg (utgående modell) og fornøyd med valget :) ville kjøpt den samme igjen.
 
Vi har per nå en babyjogger City elite, som jeg egentlig liker alt med - bortsett fra at sportsdelen er fra meg. Brukte den med bag, som jeg var superfornøyd med, og vet jeg kommer til å bruke den mer igjen når ungen blir større. Tror vi betalte ca 4500, også kjøpte jeg vel bag brukt for 500.

Har kjøpt en britax smile 2 brukt, den kan vendes mot meg. Veldig fornøyd med den vogna! Stor oppbevaring under, enkel og god å trille, ungen sitter nokså høyt (sammenligna med feks emmaljunga), men vogna er alikevel stødig. Betalte 2000 kroner brukt.

Har også en Mountain buggy urban jungle som vi først og fremst har hatt som sovevogn i barnehagen. Liker forsåvidt godt den også, men vi kjøpte den brukt, og den hadde litt mer slitasje enn de sa når vi kjøpte den. Betalte 3000 kroner, men syns faktisk det var litt uredelig av de som solgte. Så ikke på vogna sjøl, mamma måtte hente den for meg.

Også har vi hatt en Stokke crusi. Den er som en trailz, bortsett fra i understellet. Kjipe plasthjul, så den er egentlig en kjøpesenter-vogn. Bortsett fra det, helt fantastisk. Vi kjøpte rett før trailz kom på markedet dessverre, tror trailz er veldig mye bedre! Uansett god bag, litt åpen men vendbar sportsdel, babybilstolen kunne settes rett på, utrolig lekker vogn estetisk sett. Kjøpt ny for ca 10 000 med noe tilbehør.
 
Emmaljunga Nxt90f eco med supreme bag
Valgte pga vi har lokal forhandler, god erfaring med emmaljunga, sportsdelen kan legges flat og supreme-bag har lufting på undersiden. Eco pga fargen på metallet mot det grønne tekstilet.
Vi har ikke fått brukt den enda
Vi betalte 10 000 med alt(koster vel 16000 full pris for det vi har)
Bare den
Ville anbefalt emmaljunga til alle pga erfaring i bhg. Hadde simo fortsatt hvert på markedet så trolig de istede.
Har sett på samme vogn og er veldig nysgjerrig på denne! Syns imidlertid den er litt lav, dller at barnetoget ligger litt lang nede..? Er dette noe du har tenkt på? :)
 
Har sett på samme vogn og er veldig nysgjerrig på denne! Syns imidlertid den er litt lav, dller at barnetoget ligger litt lang nede..? Er dette noe du har tenkt på? :)
Barnetoget? :hilarious: Nå skjønner jeg ikke noe
 
Barnetoget? :hilarious: Nå skjønner jeg ikke noe
Hahaha!! Ååå auto correct :hilarious::hilarious: Mente selvfølgelig ikke barnetoget, men at barnet/kurven/setet ligger eller sitter lavt på vognen. Har du tenkt noe over det? :happy:
 
Hahaha!! Ååå auto correct :hilarious::hilarious: Mente selvfølgelig ikke barnetoget, men at barnet/kurven/setet ligger eller sitter lavt på vognen. Har du tenkt noe over det? :happy:
Jeg synes ikke den er lav :rolleyes: Men 60 og 30 synes jeg muligens det
 
Kan jeg spørre hva som konkret er forskjellen på f-modellen og nxt90? Og er du fornøyd? Vi vurderer denne :happy:
Jeg tror jeg hadde valgt vanlig hvis jeg skulle kjøpt på nytt :) Forskjellen er visst at på f-en kan ryggen legges helt flatt (f=flat) mens den vanlige er som en vanlig sittedel. Vi har ikke hatt helt bruk for det egentlig, + at f-en er mye vanskeligere å legge ned ryggen på såvidt jeg har forstått det :) Man må jo dra ned 3 forskjellige glidelåser for å kunne legge ned ryggen :rolleyes: Men du burde prøve begge deler i en butikk og kjenne på hva du syns virker greiest til deres bruk :D Jeg har ikke prøvd den vanlige selv da, har bare hørt av andre som har den vogna :)

(Edit: eller kan det være forskjellen på 60 og 90 jeg tenker på? Synes iallefall at 90f er ganske tungvind å ta ned ryggen på:p)
 
Jeg tror jeg hadde valgt vanlig hvis jeg skulle kjøpt på nytt :) Forskjellen er visst at på f-en kan ryggen legges helt flatt (f=flat) mens den vanlige er som en vanlig sittedel. Vi har ikke hatt helt bruk for det egentlig, + at f-en er mye vanskeligere å legge ned ryggen på såvidt jeg har forstått det :) Man må jo dra ned 3 forskjellige glidelåser for å kunne legge ned ryggen :rolleyes: Men du burde prøve begge deler i en butikk og kjenne på hva du syns virker greiest til deres bruk :D Jeg har ikke prøvd den vanlige selv da, har bare hørt av andre som har den vogna :)

(Edit: eller kan det være forskjellen på 60 og 90 jeg tenker på? Synes iallefall at 90f er ganske tungvind å ta ned ryggen på:p)
Takk for utfyllende svar! Vi skal så absolutt teste og prøve litt, men synes det er veldig hjelpsomt med andres erfaringer også :joyful:
 
Babyjogger city premier, brukt den siden desember 17.
Men nå ønsker jeg meg babyjogger summit x3, det er en joggevogn med store gode hjul, men jeg skal ikke jogge med den :p jeg ønsker meg den til vinteren for å gjøre det lettere å trille i snø, bruker 20 min hver vei fra barnehagen når det ikke er snø :eek: og selv om vi har hatt premier i 2 vintersesonger ønsker jeg en litt lettere en de neste 2 :)
 
En Emmaljunga Edge Duo, en thule chariot sport og en Odder som brukes til sovevogn :)
 
Back
Topp