Hvilken barnevogn har du?

LilleAnette

Forelsket i forumet
Er så nysgjerrig av meg om dagene og lurer på hva andre har fått tak i seg, så dere får bare overleve med meg! :p

Men hvilken barnevogn endte du opp meg og hvorfor akkurat den? :)

Jeg henta nettopp min Emmaljunga Edge Duo med sportsunderstellet i fargen Capri Creme. Vi landet på denne vogna da det var den eneste vogna som vi fikk opp håndtaket såpass at samboeren min på over 2 meter kunne bruke den. I tillegg var den lett å trille på og jeg er meget fornøyd. :D Vi har ikke vektlagt hvor enkelt det er å ha den inn og ut av bil, da vi ikke har noe bil. For oss var det mer viktig at den var god å trille og at baby hadde god plass i den. :)

Vi har emmaljunga mondial fra storesøster.
Veldig fin men skulle gjerne hatt en tfk isteden :)

Emmaljunga nitrocity:) kjøpte den når eldste var et år:) hadde tenkt å ha citybag på den, men blir bare en annen hardbag:/

Tfk joggster twist :) Vi valgte denne fordi jeg har brukt disse masse i barnehagen jeg jobber i, og jeg synes denne er best på flere områder. Den blir veldig liten, den er ekstremt lett å trille/snu, god plass både i hardbag og sportsdel, pluss at det er en kjekk "springevogn" :)

Tfk joggster twist her å:) har ikke noe som helst erfaring med vogn, annet enn når jeg jobbet som barnepike for 7 år siden og den vognen var kjempetung å trille og snu, en brio var det, så da bestemte jeg meg at hvis jeg noen gang skulle ha barn, så skulle jeg ha barnevogn med 3 hjul. Har vært på prøvetrilletur med min TFK 2 ggr opp og ned bakkene her med hundene og gleder meg veldig til å putte bebi oppi og trille hele Drammen rundt :) også selvfølgelig er det plass til både hundebur og barnevogn i bagasjerommet på bilen uten problem :kr

Jeg har en Emmaljunga City Cross i fargen PP Light grey (med matchende stelleveske og samme farge på sportsdel).
Jeg valgte den fordi den er fin i ulendt terreng og på asfalt, litt allsidig vogn, og jeg er lat så ville ha en lett vogn :p
Og jeg liker at det er punkteringsfrie hjul på den.

Og så synes jeg den er så fiiiiiin :D Gleder meg til å trille med den.

Brio go - fordi vi fikk den til halv pris...ellers hadde det nok blitt tfk.. ;)

TFK Joggster Twist med Multi-X bag - skal bestilles i løpet av uken :D

Valget falt på den pga den er lett, enkel å manøvrere, holder til mini ikke vil sitte i vogn lenger, justerbart håndtak til min 170 cm og mannens 196, og fordi den nye bagen er så genial. Også er vogna veldig fin synes jeg :)

Mountain buggy :) Kjøpte den da vi skulle ha eldstejenta, brukte den på lillebror og skal bruke den nå:) Kjempegod vogn :)

Vi skal bruke Simo Kombivogna som vi kjøpte til storesøster...brun med svart understell :) Veldig fornøyd med den...stor og god bag som lett kan tas ut (kjekt når man er på besøk hos andre og må ha noe babyen kan sove i), god å trille og god sportsdel :)
Mange syns jo at den er litt tung når man skal ha den inn og ut av bil osv. (er en av de tyngste på markedet så derfor jeg nevner det), men syns egentlig det gikk veldig greit sist selv om jeg er 154cm høy og kjører høy volvo :p
Har en Creeps 3hjuling (duovogn så har både bag og sportsdel til den) i tillegg som jeg kan bruke når jeg skal på kjøpesenter e.l og må ha med vogn...den veier ikke mer enn 8-9kg så er mye lettere simovogna som veier ca 16kg :)
Creeps-vogna har en ganske liten bag mener jeg å huske...kjøpte den etter at storesøster var ferdig med bag så har ikke brukt bagen enda (var på tilbud med alt utstyr så måtte jo slå til :p ).
Ikke så solid vogn som Simo, Emmaljunga osv, men helt grei som sentervogn/ reservevogn :)

Vi kjøpte en Brio Happy Duo 2010-modell, brukt.. Ville ha ei robust vogn som tåler lange trilleturer i ulendt terreng med fire hjul, samt at vi trengte i vogn som ikke tok altfor stor plass i vår lille stasjonsvogn. Må ha plass til både vogn og hundebur.... Har fremdeles ikke sjekka om det faktisk går med begge deler, men satser på det!

Emmaljunga Edge duo . Pga stor bag og god å trille . Jeg er superfornøyd! :))

Emmaljunga Classic Sport med quadrolift (bærebag). Vi må parkere vogna i en felles trappeoppgang, så ville ha en lett bærebag å ta med opp trappen til leiligheten. Bagen er sikkert litt liten, så vi må nok litt raskere over til sportsdelen enn andre, men tenker å kjøpe "skikkelig" bag til vogna til eventuelt nestemann når vi har kjøpt oss hus og har egen inngang ;)

Hvorfor vil du ha en TFK i stedetfor? :)

Fordi jeg synes emmaljungaen er stor og tung å trille. Knotete i butikker og sånn.Tar mye plass. Tung bag.
Tung å løfte ut og inn av bilen og den tar.stor plass i bilen. Og i oppbevaring.
:)
Det jeg har sett av tfk'en virker den mye lettere å manøvrere. Løfte. Bagen er ca like stor. Stor og god sitte del.

Jeg vil ha ny vogn,jeg vil ha ny vogn,jeg vil ha ny vogn!
Har maxi cosi mura 4 fra junior og var veldig fornøyd med den. Han kunne ligge lenge i bagen,hadde god plass. Han ville opp da,så det ble ikke så lenge allikevel :p
Kjempedeilig å trille siden den hadde svingbare forhjul.
Lett å slå sammen og fikk enkelt plass i bil. Babybilstolen kan klikkes rett på.
Vi har også Simo kombi til junior som han fremdeles kan bruke,blir 3 år straks.
Den kan jo bare legges en mykbag oppi så funker den til baby. Veldig fornøyd med den vogna også.

Men jeg vil ha ny vogn!
Sukk...

Leter stadig etter noe jeg kan gjøre for å knytte meg til denne babyen og skjønne at den faktisk er inni magen og kommer snart. Blir jo ikke lettere av at jeg ikke har kjøpt noen babyting,siden vi har alt fra storebror.

Har emmaljunga vogn fra før, men min " konebil" er for liten til den. Kjøpte derfor mountain buggy i januarsalget. Håper virkelig den går i bilen....ikke pakket den opp enda .

Har Mountain Buggy etter storebror. Elsker det merket! Men ville gjerne ha hatt ny modell, da de aller nyeste modellene har noen fiffige ekstra ting som den vi har ikke har. Men den er helt ok, så derfor bruker vi den nå også.

Mountain buggy var det aller beste alternativet da vi bodde i bygård i Oslo sist. Den er liten og nett, enkel å slå sammen. Lett å trille, tre hjuls. Den er litt lang, så ikke alle biler den passer i og har ikke den største bagen man kan få. Men da storebror var 6-7 måneder og begynte å få dårlig plass i vogna, var han så nysgjerrig at det gikk fint å bytte til sportsvogn. Sportsdelen er flott da ryggen kan legges helt flatt!

Back
Topp