Hvilken barnehage?

Gulo

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Det er jo så mange og velge i, hva ser dere etter når dere velger hvilke dere søker hos?

Lokasjon, gjennomtrekk av ansatte, fasiliteter og spesielt uteområdet:) Men, jeg kjenner veldig på at jeg gjerne skulle vært tilskuer i barnehagen for å få ett innblikk i hvordan de behandler barna ila dagen og spesielt under måltider. Er noen barnehager hvor de bare gir maten til barna, men ikke snakker med dem eller noeo_O Gruer meg til lille begynner :(

Her blir førstevalget samme som storebror går i. Da vi søkte han inn var det lokaliseringa som ble avgjørende. Nærmeste var i gangavstand, resten var over 3 km utenfor kjøreruta til jobb for mannen. Som på det tidspunktet hadde firmabil og ikke lov å vike fra hjem-jobb ruta med mer en 3 km. Hadde vi fått en annen barnehage hadde vi i teorien måtta kjøpt en til bil, så måtte han kjørt forbi barnehagen på vei hjem, bytta bil, for så å kjøre tilbake til barnehagen... Barnehagen er ny og stor med fine uteområder, å vi har vært superfornøyd både med småbarn og storbarn avd! :D

Her blir det i samme bhg som broren, den er ikke nærmest oss-men vi er såååå fornøyd!

Søkte igår. Vi har en del barnehager rundt oss, så jeg har trilla litt rundt og kikket på de. Har satt to på topp som ønsker, ikke de nærmeste, men ganske nærme for det. Kikket mest på området, om de voksne er med barna eller står og snakker med hverandre ofte, og om de ofte er ute og finner på ting. Jeg syns det er viktig at de tar med barna ut i naturen [emoji4]

Her blir det samme barnehage som storebror. Kjempe fornøyd med den! :)

For meg var det viktigste:
Mange voksne pr unger
Lite gjennomtrekk av barnehagelærere
Hvordan dei driver pedagogisk
Hvilket mål barnehagen hadde
Uteområdet
At det var en aktiv barnehage (mye ute)

Spør gjerne etter årsplan feks. Og dra innom barnehagen. Da får du en god gjennomgang på hvordan barnehagen er :)

Her skal vi mest sannsynlig ha hjemme prinsessa til januar 2018 :)

Beliggenhet er første pri for oss. Så sant nærmeste bhg ikke har et spesielt dårlig rykte tar vi den!

Jeg har vært mest opptatt av antall barn og voksne på avdelingen, da forskning viser at ettåringer blir mest stressa om avdelingen er stor, selv om man kompenserer med flere voksne da. Vi hadde storebror på avdeling med tre voksne og 9 barn! Det var topp! Utenom det er jeg mest opptatt av hvor barnehagen ligger:)

Jeg har vært mest opptatt av antall barn og voksne på avdelingen, da forskning viser at ettåringer blir mest stressa om avdelingen er stor, selv om man kompenserer med flere voksne da. Vi hadde storebror på avdeling med tre voksne og 9 barn! Det var topp! Utenom det er jeg mest opptatt av hvor barnehagen ligger:)

Helt enig i den, men her i området er det håpløst:( Her er det 14 (!!!) barn i avdelingen. Gruer mego_O

Du bor i Stavanger, sant? Mener at Hillevåg og Madla bydel har gått over til nibarsavdelinger på kommunale bhg. Men sikkert ikke der du bor?

Bor i Sandnes:( De barnehagene rundt her har 14. Skjønner egentlig ikke at det er forsvarlig med tanke på det enkelte barns utvikling.

Back
Topp