Hvilken babynest har dere?

mamat2prinsesser&4prinser

2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Har aldri hatt babynest og har lyst til å ha det i vuggen i stuen. Så lurer på hvilke erfaringer dere har? Hvilke er gode og mindre gode?[emoji4]

Har ett jeg fikk sydd av en eller annen bedrift sørafor,har kun brukt det til minstemann å han likte det veldig godt:) ble brukt både i senga og vugga og når vi reiste bort :)

Kjøpte mitt brukt så litt usikker på merke, men ligner på de som selges på vidas babynest, Har aldri hatt babynest men lyst til å prøve det ut denne gangen, har trua ;)

Har ett jeg fikk sydd av en eller annen bedrift sørafor,har kun brukt det til minstemann å han likte det veldig godt:) ble brukt både i senga og vugga og når vi reiste bort :)
Husker du hva de het?[emoji8] Ja, vil lissom ha det denne gangen jeg også[emoji106]

Sydde selv, bruker det igjen til lille som kommer[emoji4]

Jeg har fra forrige gang og kommer til å sy et til nå. Brukte det både i vugga, senga og tok det med når vi var på besøk over mange timer. Synes d har vært helt supert og har lyst å ha et til bruk hjemme og et når vi er på besøk.
Om du ikke syr selv sjekk ut "mynte håndlagdegaver" på Facebook de har mye fint og syr på bestilling, og sender om du ikke bor i nærheten

Noen som vet om det er stor forskjell på størrelser? Har sett på bilder rundt om, og synes noen ser små ut.. :shy: men så vet jeg ikke.. :hilarious:

Husker du hva de het?[emoji8] Ja, vil lissom ha det denne gangen jeg også[emoji106]
Karma babynest faktisk:) hun la ut annonse på en kjøpt og salg side på Facebook:) utrolig mye flott stoff,du velger hva du vil ha også om hun ikke har inne av akkorat rette sort:) tror det kostet 750-800 enplass:)

Noen som vet om det er stor forskjell på størrelser? Har sett på bilder rundt om, og synes noen ser små ut.. :shy: men så vet jeg ikke.. :hilarious:
Om du trekker i båndene,så blir de lunere og strammere ,slakker du så blir de videre:) men det er nok forskjell fra babynest til babynest:) noen er med uttagbar madrass og noen ikke. Vår gutt var stor så jeg bare åpnet trådene i enden,så kunne han bruke det en stund til:)

Tenkte jeg skulle prøve å sy selv. Har god erfaring med å sy i stretch stoffer, men ikke faste stoffer. Har planlagt å sy et siden lillebror på 2 år var baby så det sitter litt langt inne :woot: men har brukt tida godt og vet hva jeg skal og ikke skal (skal ikke sy i Jersey, skal ha uttakbar skummadrass og kanskje også et innertrekk i sideveggene sånn at de også kan tas ut før vask)

Har sydd et ganske stort ett så gutten kan bruke i båten. Men ikke brukt på baby så lenge de ikke evner å flytte på hodet om de skulle komme inntil med nese/munn. Det er jo ikke anbefalt å ta i bruk med mindre barnet er under oppsyn hele perioden.
Men sydde som sagt et rimelig stort ett som har vært gull i båten den tiden vi var der så han ikke rulla seg rundt i hele senga der når vi var på tur. :)

Av en eller annen grunn ble innlegget mitt posta, men anyways, her er et utdrag fra LUB (landsforeningen for uventet krybbedød);

Babynest (innretning til bruk i foreldreseng/sprinkelseng med myke kanter).
Det er idag ikke god nok evidens for å anbefale eller fraråde bruk av babynest grunnet økt risiko for krybbedød. Dette fordi det finnes lite forskning på dette. På bakgrunn av kunnskap om hva som generelt kjennetegner et trygt sovemiljø for spedbarnet og kjente risikofaktorer, kan ikke bruk av babynest aktivt anbefales. Dette er fordi LUB har en føre-var-holdning og et hovedfokus på forebygging av barnedød. Dette sikres best mulig med minst mulig oppi barnesengen.
Ref: https://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedød/sørg-gode-pusteforhold

Back
Topp