Hvilken bæresele?

fagerlund

Betatt av forumet
Veldig usikker på hvilke jeg bør velge som passer fra nyfødt. Hvilke har du valgt å hvorfor er du fornøyd med den? :):)

Vi har Manduca og Ergobaby, men har ikke bært nyfødt, men kjenner flere som har bært nyfødt i ergobaby og vært fornøyd med det.

Ellers sverger mange til sjal osv da, men det er ikke helt min greie :P

Jeg brukte caboo, kjempefornøyd med den! Brukte den hver dag en periode, eneste måten hun ville roe seg på når hun skulle sove.
Manduca brukte jeg fra ca 3,5-4 3,5 måneder. Men kan vel brukes fra nyfødt også, sjekk film på YouTube så skjønner du mer hvordan de fungerer;)
Eller så er jo et elastisk sjal helt supert!

Jeg hadde Stokke og den var jeg veldig fornøy med. Var god for ryggen min og jenten min trivdes veldig godt i den

Fra nyfødt har jeg brukt sjal.

Fra ca 3 mnd har jeg brukt manduca eller angelpack. Liker sistnevnte mye bedre ;-)

Caboo ønsket jeg meg til yngste også, så ut som et genialt sjal ;-)

Har brukt Angelpack og er fornøyd med den :) Holdt på å kjøpe Ergobaby først, men er glad jeg ikke gjorde det! Fikk prøve en venninne sin med nyfødtinnlegg, veldig knotete å få på... Og har og hørt fra flere at det ble alt for varmt for babyen i det innlegget utenom midtvinters... Men er babyen 0-3 mnd på det kaldeste går det sikkert ;)
Angelpack kan du se på youtube hvordan du bruker den på nyfødt uten noen innlegg :)
Bor du i nærheten av Oslo får du god hjelp på butikken "Bæreglede" Du får prøve og de viser deg forskjellige seler og sjal :)

ergo baby! brukt den hver dag fra nyfødt... veldig fornøyd!

Ingen erfaring enda.. men, kommer til å prøve ergobaby med nyfødt innlegg ting i :D den virker stødig og god.. + ser ut som. Det er veldig gode stropper over skuldrene på den.

Caboo Close brukte jeg rett etter fødsel på sykehuset. Helt super!

Har nå kjøpt ErgoBaby 360 og den kan man også kjøpe nyfødtinnlegg til.

Caboo er lett å ta på, ikke minst er den lett og pen slik at den kan henge på deg hele tiden :)

Jeg hadde en fra Baby Bjørn.. Syns den var helt grei, men syns det ble fort trangt oppi der etterhvert som lillegutt vokste til litt :P Syns den var best de første månedene :)

Jeg hadde babybjørn til første og var ikke fornøyd

Hadde ErgoBaby til andre og kunne ikke vært mer fornøyd Frøkna kosa seg i den og jeg fikk ikke vondt noe sted når jeg bar henne

Jeg har ergobaby, har ikke brukt den fra nyfødt, med nyfødtinnlegget. Men forstod det slik at nyfødtinnlegget var frem til 5.5kg, og da er jo mine unger kun en måned gamle, vet ikke hvor lenge dem regnes nyfødte jeg :) uansett så er jeg fornøyd, den er enkel å regulere og det trengs når vi bytter underveis, mannen er jo 45kg større enn meg. :p

Aller best erfaring med elastisk eller halvelastisk sjal fra begynnelsen av, og etterhvert meitai og formsydd bæresele som for eksempel Ergobaby eller Manduca =) Begge sistnevnte kan også brukes fra nyfødt, men jeg synes ikke de er optimale før babyen er stor nok til å sitte i dem uten nyfødtinnlegg (fra ca 4-6 måneders alder)

Vi har Ergobaby 360 og har brukt den fra nyfødt med spedbarnsinnlegg. Kjempefornøyd! Han sitter veldig fint og sovner med en gang, også veldig god for meg å bruke. :)

Gleder meg til å bruke baby Bjørn one, skal bruke sjal til å begynne med

Back
Topp