Hvilken bæresele går du for?

Snart-mamma

Flørter med forumet
Junibollene 2023
Har stått mellom Ergobaby Embrace og Ergobaby Omni 360. Men har ikke behov for et spesielt merke egentlig. Hvilken bæresele går dere for? Har noen anbefalinger/erfaringer? :)
 
Sniker: bæretøy er som klær, de bør prøves. Jeg har en lenny upgrade som jeg har brukt mye. Nå har jeg fått prøve en Fidella fly i en større str enn upgrade som var veldig behagelig på (kombinasjon av sjal og meh dei).

Prøvde ergobaby, men den var feil for min kropp
 
Har både Ergobaby og Babybjørn. Synes begge fungerer fint :)
 
Ergobaby Embrace har jeg kjøpt denne gangen, fordi den skal passe enda bedre fra start enn «selene man kan vokse i». Har Tula Explore som jeg brukte med første, men den var ikke like myk og koselig som Embrace virker å være! Om man liker å bære skaffer man seg nok flere seler/bæretøy uansett;)
 
Vi har en Ergobaby sele, litt usikker på modell da den er arvet. Er veldig fornøyde med den ☺️ Men i nyfødtperioden og de første månedene brukte vi elastisk bæresjal og liker det veldig godt. Begynte ikke å bruke sele før han nærmet seg et halvt år. Syns det virker så ubehagelig og knotete for barnet kontra sjal. Syns ikke det var vanskelig med knyting og det føltes aldri utrygt!
 
Kjøpt ergobaby embrace (brukt), coracor elastisk bæresjal, også har jeg ergobaby adapt, angelpack, artipoppe zeitgeist og et Lenny lamb vevd sjal! Man må prøve, for det er ikke alt som passer alle! Jeg er med i et par grupper på fb, kjøp og salg bæretøy og norsk bæregruppe - mang gode tips og mulighet til å finne et bærebibliotek i nærheten av deg ;)
 
Vi fikk Ergobaby beregnet for det første året i gave. Den virker veldig myk og fin, så gleder meg til å prøve:) Selv hadde jeg en plan om å kjøpe Najell sitt sjal og sele, men dropper det. Ble babynest fra Najell, så da fikk jeg viljen min litt;)
 
Har ergobaby embrace som jeg kjøpte rett før hun kom til. Elsker den ❤️ også har jeg noen vevde bæresjal og en tula free to grow, og en meh dai til baby blir litt større. Du får bare prøve deg fram og se hva som passer
 
Har ergobaby omni 360 fra sist, veldig praktisk, spesielt etterhvert. Hadde også noen bæresjal sist, som jeg prøvde å bruke i starten men de føltes så utrolig varme og jeg orket ikke bruke de. Har kjøpt et nytt nå (aldoria bambu soft), håper det blir bra i sommer :)
 
Sniker. Vi prøvde ergobaby 360 sist, men hverken vi eller babyen likte den. Den er veldig stiv og tykk i stoffet. Dessuten syntes jeg den var klønete å feste bak på ryggen og ganske ubehagelig å ha på. Etterhvert fikk jeg tak i en angelpack og en tula halfbuck som både jeg og babyen elsket. De er myke og har kryssende stropper på ryggen som jeg synes er mye enklere å betjene. Begge skal kunne brukes fra nyfødt, men jeg foretrekker en egen sele for de første par månedene da nevnte seler var akkurat passe fra 4-12 måneder sist. Så jeg har kjøpt en ergobaby embrace for de første månedene. Den virker veldig myk og god.
 
Back
Topp