Hvilken ammepute er best?

Vårspire

Flørter med forumet
Marshmallows2021
Hei damer, overskriften sier vel det meste.

Med min først fødte ammet jeg uten noe støtte. Men denne gangen med nr. 2 ønsker jeg å avlaste skuldrene med ammepute.

Har sett litt online mye variabelt å finne noen er store andre er små.. Pris messing er det også store forskjeller. Ble veldig usikker jeg med 0 erfaring.

Hva er deres erfaringer og har du noe å anbefale meg?
Kom med tips, takk på forhånd:smiley-bounce012
 
Cozyfix, uten tvil! Skumgummien inni sørger for at den holder formen og gir optimal støtte. Midjebeltet sørger også for at den holder seg i riktig høyde. Jeg forsøkte først å bruke bbhugme gravidputen som ammepute, men den greide ikke pga av innholdet (isoporkuler) å holde formen og babyen seg ned og bort fra puppen. Og de fleste andre ammeputer inneholder nettopp disse isoporkulene, som ikke gir god nok støtte etter min mening. Jeg slet MYE med ammingen og cozyfix er en av faktorene som hjalp meg og gjorde at jeg greide å holde ut til ammingen gikk seg til :happy:
Det er nok også en grunn til at det var nettopp Cosyfix som fantes på både amme poliklinikk og helsestasjonen, da jeg oppsøkte hjelp for ammeproblemene ;)
 
Jeg hadde egentlig ingenting med førstemann jeg heller! Men fikk etterhvert en cosyfix pute, og jeg så ikke behovet.. Men altså den var super digg!! Avlastet, var behagelig og fungerte kjempe fint! Kommer til å bruke den denne gangen også:happy:
 
*sniker*

Jeg støtter cozyfix-forslaget. Den har vunnet ørten best-i-test-priser, og det med god grunn.

Jeg hadde en sånn med isoporkuler med førstemann, og det var utrolig forskjell på det og cozyfix'en jeg fikk prøve hos helsesøsteren. Alle puter med isopor, også de dyre, som bbhugme, har samme problem, at kulene flytter på seg, så ungen forsvinner vekk fra puppen. Altså det motsatte av hva man ønsker i en ammepute.

Jeg har kjøpt meg en brukt cozyfix nå, selv om jeg da altså har både en doomo-ammepute og en bbhugme liggende her hjemme fra før. De er dyre ny, ja, men det er som regel mange ute på finn. Jeg betalte vel 700 for min, som ser pent brukt ut.
 
Liker veldig godt doomoo str M. Den er passe fast, lett å forme. Nå bruker 3-åringen den rundt hodet om natta, så må nok kjøpe en til :hilarious: Har også bbhugme gravidpute denne gangen, har en venninne som sverget til den. Og cozyfix som jeg arvet av søsteren. Prøvde cozyfix på sykehuset sist, fordelen er vel at den er stiv/fast, men liker best avslappet amming i en sofakrok, gjerne tilbakelent.
 
Cozyfix er best! Jeg hadde baby med favorittside, som bare fikk til å amme på den ene sida. Da snudde jeg bare puta rundt til andre puppen, trengte ikke løfte ham opp en gang :D Han sovnet også ofte på den puta, så da satt vi bare i sofaen og slappet av og jeg hadde armene fri.
Har lånt den til ei venninne som slet med amming, hun sa den utgjorde et hav av forskjell. Jeg hadde bbhugme gravidpute og hadde tenkt å bruke den som ammepute, men syntes den var helt elendig.
 
Da har vi en klar vinner "Cozyfix"!
Bra jeg ikke bare bestillte en tilfeldig. Nå blir det en søk på finn.no kanskje jeg får napp på en rimelig, pent brukt.
Takk for alle svar :D
 
Back
Topp