Jeg har litt erfaring med vogn da jeg ble litt crazy med førstemann:
Emmaljunga Modial Delux
Fordi: stor vogn med store hjul som skulle være veldig bra på vinterføre her nordpå. Vi fikk januar og tenkte på at bagdelen måtte være romslig mtp vinterpose fram til ca 4 mnd.
Erfaring: tung og stor vogn. Tung å løfte inn og ut av bil, tung å trille når det ikke var svingbare hjul, tok mye plass både i bagasjerom og gangen vår og veldig upraktisk på kafé og kjøpesenterturer. Solgte den når gutten vår skulle over på sportsdel.
Stokke trailz
Fordi: god og praktisk sportsdel. Skulle egentlig ønske jeg hadde denne fra starten av, da når gutt var nyskjerrig og ville opp å se. Dette var denne ergonomiske sportsdelen perfekt til. Virkelig elsket vogna, både pga at barnet kom så høyt opp og stabilt understell med svingbare hjul. At de kunne låses var perfekt for neste vinter og vi hadde mange trilleturer på vinterføre uten å plages spesielt. Stort handlekurv under var også nyttig og fint ekstrautstyr som stelleveskene, koppholder og parasoll. Denne vogna solgte jeg når gutten min var 3 år og den var mye brukt fram til da. Ulempen var at den tok stor plass sammenslått mtp bil og det grå understellet (ny modell er sort) fikk ser noen riper som vistes godt. En annen positiv ting med stokke er reklamasjonsorningen: man får nye deler, de blir ikke reparert på, hvis det skulle være noe.
City mini Gt med delux bag og sportsdel:
Perfekt for å ha i bil. Vi kjøpte bilstoladapter til dette understellet for turer inn på butikk den første tiden. Bagen var fin for kjøpesenterturer første tiden. Sportsdelen var jo vendt fra den som triller, så den ble egentlig ikke brukt før gutten vår var over året. Var veldig fin på sydenferie da han var 1,5 år. Tre hjul, nokså små, så ikke særlig brukbar på hverken på grus eller vintervei. Men nå hadde vi jo en andre vogner til det..:
Hadde i tillegg en Britax b-motion 4 som jeg vant i en konkurranse. Veldig fin kjøpesentervogn. Denne hadde fire hjul og var mer stabil en city minien, i tillegg til bedre kalasje og bedre liggestilling. Vi solgte derfor cityminien en stund etter vi fikk denne og var veldig fornøyd.
Denne gangen vurderer jeg bugaboo fox da jeg ikke har lyst til å ha en hel vognpark. Jeg tror den vogna har det vi trenger mtp vårt bruk. Svingbare lufthjul som kan låses, vendbar sittedel, god handlekurv under, god kalasje som kan dras langt ned, greit understell å ha adapter til bilstol og understell som fungerer både inne på senter og ute. Bagdelen er jo nokså lav, men jeg er 167 og samboer er 180 så det er ikke krise. Bagdelen er jo litt høyere, selvom den er lavere en stokke trailz men tror den fungerer som stol på kaféturer ol.

Men tar gjerne imot deres erfaringer ang Bugaboo!