Hvilke vogn?

StineH

Elsker forumet
Jeg har vært å kikket litt på vogner i dag, er jo så masse fint!
( Og endel stygt.. =P )

Jeg falt HELT pladask for Emmaljunga Mondial Duo i hvit leatherette, men det går jo mest på utseende..
Den var jo såå fin!
Har såklart lest litt rundt på nettet og funnet ut at den får ganske gode kritikker. 

Hva slags vogner har dere sett dere ut?

Me skal ha Tfk Å gleder meg kjempe masse til å få den :)

Vi skal ha en Mountain Buggy Terrain, er visst veldig bra på snøføre og ute i friluft(vi bor 5min unna østmarka). Finnes ikke i så  mange butikker, men kan kjøpes på vognimport.no. Men venter nok til nærmere jul før vi kjøper den:) blir stas med egen vogn og ikke bare testkjøre alle andres :)

Nettopp kjøpt vogn i dag jeg. Har alltid likt quinny freestyle 4 weel, den er ganske gammel og finnes ikke i butikken lenger, men jeg liker den jeg!

Kristine91 skrev:
Jeg kommer til å kjøpe Emmaljunga, men ikke sikker på hvilken type enda :)

Jeg har bare falt HELT for Mondial Duo til Emmaljunga. Nå må jeg bare få bestemt meg for hvilket understell jeg skal ha.
Hvilke modeller er det du tenker på da?

Er usikker her altså... Er jo et haaaav av vogner der ute!! Hadde Simo Kombi sist, og digget ABSOLUTT ALLE egenskaper ved den. Men syns den var litt tung å få inn i bilen selv og litt stor på shopping/kafèturer.. Såå, nei ja, usikker.. Da vet jeg ikke igjen! :P Hmm.. Men den siste vi havnet på og som jeg forløbig tror det blir er Teutonia Spirit s3, svart =) Får se hva utfallet til slutt blir!

Har kjøpt Emmaljunga Nitro City og citybag i tillegg :) VELDIG lett og god å kjøre, har prøvd ut en venninne sin før jeg kjøpte :) Søsteren min har den duo`en og syns den er mye tyngre!

Emmaljunga Duo og edge er større og tyngre en nitro city og city cros.

Selv har vi valgt city cross. og grunnlaget er fordi at verken jeg eller sambo er spesielt høye. Er normal høyde 170. hadde mannen min vært 180. hadd evi nok valgt emaljunga duo eller edge. da de har et høyere understell.

Men city crossen er så lett av vekt og er mye mindre. tar mindre plass i bilen og for å si det sånn jeg synes den tar mer en nok plass i bilen. Hehe (og jeg har stasjonsvogn så har ikke en liten bil)
Du kan få alle de samme fargen nesten på city dross som på duoen. mn du må kjøpe city bag eller en mykbag til å legge i sportsdelen. Men kjøper du ny koster det like mye totalt sett.
Jeg er ihvertfall kjempe fornøyd med city crossen :)

Vi har city crossen, har jo ikke prøvd den enda, men gleder meg til å pakke den frem! Vi bor også fem minutter unna Østmarka (? - hvor bor du? Vi bor på Oppsal :)), og den er veldig fin til litt tøffere terreng. Og så veier den lite og tar lite plass sammenleggbar. Og seff lest mange bra tester og den ser stilig ut ;) Vi skal ha city bag.

Vi tenkte utfra hva vi trenger å bruke vogn til: Trille mye på grusveier/store stier (altså fire store, faste hjul), en bag som kan bæres noen etasjer (altså tas lett av et understell og ikke veie all verden), vi bruker bil en del (altså må den ikke veie for mye og ikke være for stor sammenleggbar).

Gleeeeeder meg til å prøvekjøre etterhvert :) kanskje jeg må sniklåne noens baby??! :P

Har en Emmaljunga Classic i lyst beige stoff siden sist. Kjempefin - og helt umulig å vaske vekk flekker på! >:-(

Det fine lyse stoffet er ikke helt kompatibelt med små skitne barnehender som lekt i sandkassen, spist is eller annet. Har demontert hele vogna og kjørt stoffet i vaskemaskin, men til ingen nytte. Så...det er hva jeg vil si om lyst stoff! ;-)

Ellers synes jeg Emmaljunga har helt fantastiska vogner, uavhengig av modell!!!

Vi har kjøpt Simo kombi & jeg tror jeg skal bli fornøyd med den! :)
Men tenker at jeg blir å kjøpe ei lettere vogn i tillegg, slik at når jeg skal på korte vimseturer, så blir det nok den andre..

jeg skal ha den jeg hadde sist,quinny 3 xl freestyle. Beste vognen ever, hadde aldri noen problemer med den , og jeg gikk mye i skog og mark med den

Mae skrev:
Har en Emmaljunga Classic i lyst beige stoff siden sist. Kjempefin - og helt umulig å vaske vekk flekker på! >:-(

Det fine lyse stoffet er ikke helt kompatibelt med små skitne barnehender som lekt i sandkassen, spist is eller annet. Har demontert hele vogna og kjørt stoffet i vaskemaskin, men til ingen nytte. Så...det er hva jeg vil si om lyst stoff! ;-)

Ellers synes jeg Emmaljunga har helt fantastiska vogner, uavhengig av modell!!!

Det har jeg også tenkt på hver gang jeg ser noen med lyse vogner :) Veldig fint, men vanskelig å vedlikeholde. Selv har jeg en city cross i marine farge. Kjempekjekk, og tåler litt søle og sprut, snø og dårlig vær (jeg bor på landet :). Gleder meg til å bruke bagdelen igjen :)

Siljon skrev:
Jeg har vært å kikket litt på vogner i dag, er jo så masse fint!
( Og endel stygt.. =P )

Jeg falt HELT pladask for Emmaljunga Mondial Duo i hvit leatherette, men det går jo mest på utseende..
Den var jo såå fin!
Har såklart lest litt rundt på nettet og funnet ut at den får ganske gode kritikker. 

Hva slags vogner har dere sett dere ut?

Vi har simo duo, veldig fornøyd med den :)
Det jeg har hørt om vogna som du har lyst på er at den er utrolig vanskelig å holde ren og vaske. Stoffet/skinnet blir falmet og grått og kan bli "flisete/flassete". Det er bare  det jeg har hørt da, har ikke hatt vogna selv. Alle er fornøyd med selve vogna, men ikke med stoffet/skinnet etterhvert som vogna blir brukt :)

minnik skrev:
Er usikker her altså... Er jo et haaaav av vogner der ute!! Hadde Simo Kombi sist, og digget ABSOLUTT ALLE egenskaper ved den. Men syns den var litt tung å få inn i bilen selv og litt stor på shopping/kafèturer.. Såå, nei ja, usikker.. Da vet jeg ikke igjen! :P Hmm.. Men den siste vi havnet på og som jeg forløbig tror det blir er Teutonia Spirit s3, svart =) Får se hva utfallet til slutt blir!

Vi har Teutonia spirit s3 i fashion black med fashion bag. Har kun hatt en vogn da, men syns den er suuuuper og vil ikke bytte den ut nå. Fashion bagen er genial siden den er så liten og lun og lett å bære rundt, så den hadde vi med på besøk og sånn når mini sov ofte i begynnelsen. Allikevel hadde mini plass i den til vi syntes det var på tide å bytte til sportsdel. Syns trehjulinger er det beste av to verdener, den kan lett kjøre i terreng (og man kan jo alltids låse fremhjulet og det er masse snø) og den er lett å snu og styre inne på små og trange steder. Eneste som er dumt er at jeg  har 09 mod og ikke 2010 modellen for den er det forbedret handlekurv på.

Back
Topp