Hvilke vogn skal du velge?

Har en emmaljunga Edge duo fra 2013 som jeg hadde til gutten vår,den skal lillesøster ha nå. :-) veldig fornøyd med den. Eneste er at den er litt tung v/forflyttning når den må løftes.

Her ble det emmaljunga Edge duo :) vi hadde lyst på en stor bag så det er plass til voksipose i vinteren :) også med svinghjul fordi det er praktisk :D

Her bler det etter mye fram og tilbake en Simo kombi til 5500 kr. Mulig det blir en enkel trallevogn når ungen blir større. Ellers liker jeg at den er lun og god og at man ka ta ut bagen enkelt ved besøk osv. Ulempen er at den er litt tung, men skal ikke ha den mye ut og inn av bil uansett. Gode hjul og gjyngefunksjon liker jeg også. Gleder meg til å kjøpe stelleveske og dill dall generelt.
25b298debda1feb56849834624f19ccb

Det blir Montain buggy denne gangen. Hadde simo duo sist, men i by'n syns jeg den ble litt tung. Nå hadde vi MB etter storebror, så kjøpte nettopp en brukt bagdel, så får vi prøvd det også :)

Har emmaljunga Edge duo etter storebror :) super fornøyd med den vognen :) god og trille og passer perfekt i bagasjerommet på kånebilen min :)

Har kjøpt Emmaljunga mondial duo (i svart/grå leatherette) med klassisk understell :)
Liker bagdelen godt, da den er stor og fremstår som lun, og klassisk understell pga. terrenget der vi bor. Mye rett frem :) vogna ble også anbefalt av de på barnebutikken mtp vær og vind der vi bor :) også er den superfin!

Har kjøpt stokke trailz.
Fordi det er vognen jeg synes ser best ut. Den var god å trille på alle underlag, stødig, stor, veide lite, lett å manøvrere, ta ut og inn av bil, bilstolen passer rett på, har svingbare fremhjul som kan låses, hjulene er med luft, man kan stille på håndtaket, stor handlekurv under som holder 10kg - 5kg mer enn de vanlige, kurven er i tillegg vanntett. Veldig lett å ta av og sette på bag, sportsdel og bilstol, den blir liten når man slår den sammen, og det bare fortsetter :) enda ikke funnet noe negativt med den :) både jeg og samboer elsker den.

Elsket min Stokke Xplory, men har nå solgt den til fordel for en Babyjogger City Select som har søskenmuligheter. Har tatt den i bruk til kommende storesøster, helt ok men litt lite fleksibel (sete kan f.eks ikke snus begge veier). Men nå er jeg jo bortskjemt av Stokke da... Tror jeg vender meg til BJ og :)

Har arvet en Brio Happy. Har ikke testet den ut enda, da jeg ikke har understellet i hus. Men bagen er stor og fin ihvertfall:) og den skal være fin å trille på skogsveier osv i tillegg til asfalt, som er akkurat det jeg ønsker:)

Her ble det simo duovogn, den virker god å trille. Så er den romslig og stødig. Litt stor men jeg har ikke lappen så veldig avhengig av en god vogn og den virker veldig god.

Har vogn etter storesøster. Emmaljunga city cross med supreme bag, den blir ikkje bytta ut for alt i verda :)
Kriteria mine er:
Enkel å få inn og ut av bil, dvs. lett og grei str. på sammenlagt.
Fire faste hjul uten luft, for eg gidd ikkje punktering i hytt og gevær. Hjula må kunne gå godt både på snø/slaps og grusveg/delvis sti.
Godt justerbart handtak, sidan mannen er høg og eg lav.
Duo vogn, slik at eg ikkje må trille rundt på sportsdelen med bag i.
Vendbar sittedel, vil ha sportsdelen mot meg i alle fall fyrste tida den blir brukt.
God plass i sportsdelen slik at den kan brukast til barnet er 3+ år. Må vere lett, sjølv med sportsdel.
Ikkje for mykje "gynging" i den (ala simo).
Emmaljunga city cross fyller desse krava for oss, og så er den superfin og! :)

Har kjøpt en Simo Duo. Virker som en god, lun, stabil vogn og jeg syns faktisk ikke den er så tung og vrien som jeg har lest at mange syns. Eneste er at den tar ganske stor plass i bilen, men det overlever vi :)

Har kjøpt en Simo Duo. Virker som en god, lun, stabil vogn og jeg syns faktisk ikke den er så tung og vrien som jeg har lest at mange syns. Eneste er at den tar ganske stor plass i bilen, men det overlever vi :)

Jeg syntes heller ikke den er tung, og det til tross for at jeg må ta den i 2 deler og bære opp trappa :) Jeg er foreløpig veldig fornøyd med den.

Vi hadde egentlig tenkt å bruke vogna etter storebror. Ei Emmaljunga Edge Duo, men den er nå lagt ut for salg og vi har kjøpt bugaboo donkey.

Kriteriene denne gang var:
Tvillingvogn
Så stor bag som mulig
Mulighet for å ha barna mot oss i sportsdelen
Lett å legge sammen
Liten plass i bilen

Vurderte også Emmaljunga Double Viking, men synes banene på den virka små.

Har kjøpt babyjogger citi elite med deluxe bag til. Har siklet på denne lenge så når det kom tilbud måtte vi bare side mannen også likte den :)
Stort pluss den tar liten plass I bilen, og en er lett å slå sammen,og bagen kan jeg bære i kalesjen da det er håndtak :)
Lett å manøvrere og det er greit når storebror også vil trille :)
eneste minus er at sportsdelen er vendt fra oss,men bruker evt simo etter storebror om hun må over I sportsdel tidlig :)

Klarer ikke bestemme oss. Valget står mellom Emmaljunga Edge duo med duo s understell eller stokke trailz...

Back
Topp