Hvilke vitaminer?

lilla83

Betatt av forumet
Nå som jeg har kommet litt over sjokket, har jeg begynt å tenke på at jeg kanskje må begynne å tenke litt på hva jeg spiser, vitaminer etc. Hva tenker dere å ta? Gravitaminer? Multivitaminer?

Jeg har en slik multipakke med omega 3, to forskjellige tabl daglig, og den er jeg veldig fornøyd med. Og den får du på dagligvarebutikk. Og selvfølgelig folsyre, ikke glem folaten, jenter!! :)

folat
multivitaminer
omega3
jern
calsium
c og d vitaminer
B12 sprøyte hver andre månde

Går på alle disse fast uten om folaten  som jeg starta med for 3 månder siden  på annbefaling fra legen med tanke på at vi   prøvde å bli gravide.
Jeg har  alarm på tlf  for jeg er en vimse kopp når det gjelder og ta tabbiser men jeg glemmer det hverfall ikke når jeg har det så hehehe 

lisspia skrev:
folat
multivitaminer
omega3
jern
calsium
c og d vitaminer

Går på alle disse fast uten om folaten  som jeg starta med for 3 månder siden  på annbefaling fra legen med tanke på at vi   prøvde å bli gravide.
Jeg har  alarm på tlf  for jeg er en vimse kopp når det gjelder og ta tabbiser men jeg glemmer det hverfall ikke når jeg har det så hehehe 

Oi, så flink du er. Det var mye. Jeg er ikke i nærheten av så flink, her er det litt når jeg husker det, men prøver på annenhver dag iallefall, folat hver dag. :) Men må vel prøve å bli litt flinkere etterhvert. :)

Tar Møllers total, folat og jern :) men tenker å begynne på å ta e-vitaminer også :)

Jeg går på noen vitaminer fra Sverige som heter Kvinna. De har nesten det samme innholdet som Gravid vitaminene her i Norge :)

Jeg går på noen vitaminer fra Sverige som heter Kvinna. De har nesten det samme innholdet som Gravid vitaminene her i Norge :)

Kjøpte Gravitamin nå, men må nok sette meg mer inn i hva jeg trenger for det var DYYYYRT!  Er vel bare å bli vant til pengesluket!

Lillian84 skrev:

lisspia skrev:
folat
multivitaminer
omega3
jern
calsium
c og d vitaminer

Oi, så flink du er. Det var mye. Jeg er ikke i nærheten av så flink, her er det litt når jeg husker det, men prøver på annenhver dag iallefall, folat hver dag. :) Men må vel prøve å bli litt flinkere etterhvert. :)

Jeg har tatt alle de tabbisene der  hver eneste dag i to år sett bort fra  folat så det har blitt en vane for min del

Jeg sjekket hele kroppens innhold før jeg ble gravid, og manglet ingenting av vit, mineraler osv:) Så jeg tar bare Folat og Tran:) Men passer også på å få i meg melk hver dag og iallefall noen grønnsaker, selv om jeg hater dette;) 

Det beste er jo å få vit og mineral gjennom maten, men vanskelig når en kanskje bare orker å spise en skive i løpet av dagen som meg sist;)

Tar en sånn muligreie som heter Gravid, det er to omega 3 tabletter, og to andre tabletter inkl. folat.

Folat og tran.. skal ut å kjøpe Jern også :)

Fikk tips om at det er lurt å drikke biola også, så drikker et glass hver dag :)

foreløpig bare folat :) Men kommer til å ta trankapsler når kvalmen er helt over :) orker ikke gulpe på tran i tillegg :P

tar kun folat, men burde vel også begynne å ta noe mer...

Back
Topp