Hvilke vitaminer tar dere nå?

Omega3-kapsler her :) Spiser greit variert, så da tror jeg at det holder!

Jeg tar ingen tilskudd etter jeg var ferdig med folat-pakken ca i uke 12. Spiser variert, og mye fiskepålegg, så tror jeg skal være greit dekket :)

Fillern, fikk så dårlig samvittighet når jeg var hos jordmor fordi Jeg ikke bruker tran - så nå skal det gulpes;)

Tar gravid-vitaminer jeg kjøpte i Sverige. De var tipptopp ifl legen hvertfall (noe dårlig kosthold pga kvalme!) :) Har halvert dosen nå som jeg har gått inn i 2.trimester. Tar omega3 i tillegg :)

Bare tran, det skal visst holde ifølge lege og jordmor. Jordmora min sa til meg " ikke bli lurt til å kjøp de vitaminpakkene for gravide, det er dyrt, unødvendig og du får det samme ved å ta tran. Billig og enkelt" så da ble det med det;)

Går i omega3 her også, og så har jeg et halvt brett med folat igjen så det hender jeg tar en om jeg kommer på det :)

Akkurat nå tar jeg bare Møllers dobbel :) I begynnelsen tok jeg folat og lakseprotein men sluttet med lakseproteinet da det luktet tørrfisk og det gikk dårlig da jeg var litt kvalm. I tillegg sjekket jeg om det var greit å ta de og fikk til svar at de kunne være litt for konsentrert og og belaste leveren i denne tiden. Tok videre folat som jeg har gått på i 3! år pga prøving, til jeg ble fri i ca uke 14. Men siden jeg ikke er glad i fisk så har jeg tatt Møllers siden folaten tok slutt og må ha noe mer, og tran er uaktuelt :wtf:

Da er jeg en av de som blir lurt til å kjøpe disse dyre vitaminpakkene :p Sykehuset skal også vite om jeg har tatt multivitaminer ved ankomst til føden. Er det folat (kalsium og jern) i tran?

Last edited:
Da er jeg en av de som blir lurt til å kjøpe disse dyre vitaminpakkene :p Sykehuset skal også vite om jeg har tatt multivitaminer ved ankomst til føden. Er det folat (kalsium og jern) i tran?
Jeg har fått beskjed om at jeg ikke trenger jern enda, så det trenger jeg ikke. Men sannsynligheten er litt større for at jeg vil ha fastsittende morkake slik som sist, og da må de følge med på om jeg trenger jern eventuelt nærmere fødselen:)
Så det kommet jo helt an på hva blodprøvene dine sier at du trenger.

Tar bare tran nå etter anbefaling fra jordmor, hun mente at disse gravidpakkene er dyre og unødvendige.

Tar multivitaminer etter anbefaling av ernæringsfysiolog.. Siden jeg ikke klarer spise alt mulig..

Back
Topp