Hvilke vitaminer tar dere nå?

NinjaInPyjamas (bygdejente)

Gift med forumet
Himmelbarn
Marsboerne2017
Jeg er over 12 uker og snart ferdig med gravid pakken og lurer på om det da holder med kun tran? Eller burde jeg ta multivitamin også? Hvilken isåfall? :)

Fortsetter med folat til boksen er tom, og tar ellers tran, jordmor var fornøyd med det :)

Multivitaminer bare... Siden jeg har hatt trøbbel med å spise nok å riktig..

Tar egentlig ingen ting :p har vert så kvalm at store tran kapsler er uaktuellt og prøve på. Kommer nok til og ta om kvalmen gir seg :)

Folat og omega 3 kapsler. Lege sa jeg kunne slutte med folat når jeg hadde nådd uke 12, som vil si i dag

Har gått på Gravid nå til uke 12. Begynte nå på Mamma. MEN spyr som en gris 5 minutter etter jeg tar de,så jeg tåler de tydeligvis ikke nå :(

Bruker gravid ut første trimester og går over til mamma etter det.. :)

Jeg bruker gravid (anbefalt dose: 2 x multivitaminer og 2 x omega3 ) 1. Tri., og nå i 2. tri. halverer jeg dosen til 1x1 :)

Synes de er så dyre. Sist tok jeg bare multi vit og tror jeg kommer til å ta tran g fra nå. Liker tran :p
Jeg har kjøpt de på 40 og 50% de gangene det har vært tilbud på de :) er vel strengt tatt ikke nødvendig å ta de om man får i seg de vitaminene man trenger gjennom et normalt kosthold. Og bare tar folat og tran :)

Multivitamin og ekstra D-vitamin siden det er så lang mørketid her. Var det jeg fikk anbefalt av jordmor. Brukte folat frem til boksen var tom i uke 13+ett eller annet.

tar kosttilskudd for gravide, har hatt litt mangel pga vekttap så legen anbefalte en periode med multivitaminer. :)

Bruker optimal settet til Fit line (http://www.pm-international.com/?c_id=5340&TP=6410439) Det koster litt i underkant av 1000,- kr mnd , men jeg synes det er verdt hver en kr. Er mye mindre trøtt å sliten i kroppen etter at jeg startet på det. Og det inneholder nok folsyre. Tenker å fortsette med det også under amme perioden da det har vært diskutert om mangel på b12 hos mor kan gi forsinket motorik utvikling hos barnet og da vet jeg at jeg får i meg nok til oss begge av både b12 og d-vit og resten ! Kvelds drikken inneholder magnesium som er bra hvis man sliter med leggkramper på kveld og natt.

Tar bare folat. Har kjøpt sanasol i går, det er jo nam :p Takler ikke å ta tran. Hverken lege eller jordmor har sagt noe om å ta noe annet, så da gjør jeg ikke det før en eventuell beskjed om det :)

Back
Topp