Hvilke vitaminer bør jeg ta?

• Trådstarter Trådstarter Nomy
  • Opprettet Opprettet
N

Nomy

Guest
Prøver å bli gravid men blir litt forvirret over hvilke vitaminer og mineraler jeg bør få i meg da det finnes så mye forskjellig. Nå tar jeg daglig 400mg folsyre og 2 møllers omega-3 dobbel. Burde jeg ta noe annet i tillegg?

Du burde kjøpe en av "gravid" pakkene de selger på apoteket. Der får du alt du trenger til prøvingen og 1.trimester.

✌️

Prøver å bli gravid men blir litt forvirret over hvilke vitaminer og mineraler jeg bør få i meg da det finnes så mye forskjellig. Nå tar jeg daglig 400mg folsyre og 2 møllers omega-3 dobbel. Burde jeg ta noe annet i tillegg?
Folsyre er det viktigste. Og omega 3 er viktig i mine øyne også:) Man skal jo i prinsippet få dekket behovet ved riktig kosthold. Eventuelt kan du jo kjøpe multivitaminer utenom.. Eneste da får du mer folsyre. Så det beste er vell gjerne å kjøpe de gravid-pakkene.

Hvis du har et sunt og variert kosthold trenger du ikke noe mer. Er du usikker kan du ta multivitamin uten A og D også, da er du dekket. Gjør ikke noe å få litt for mye folsyre, kroppen kvitter seg med det den ikke trenger :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Det viktigste er uansett folsyre, så der er du jo grei :)

24 uker <3

Gravidvitamin fra apoteket :)

Back
Topp