Hvilke vippestol skal dere ha?

MarcusMamma

Forumet er livet
Var så glad i den fisher price vi hadde til de andre (kjøpt for 8 år siden) den var noe bobler, musikk og vibrering. Begge gutta fant veldig roen i den. Men den er jo vekk for lengst, syntes ikke de nye ser like bra ut og alle de babybjorn osv er uten lyd, leke og vibrering. Vurderer den 3 i 1 vugge og vippestol fra tiny love. Den har vibrering, lys, musikk og leke. Pluss kan legges flatt med sidene opp til en vugge. Noen som har erfaring?

Vi valgte babybjørn denne gangen, hørt masse skryt om den :-D og så har vi graco svinge (vippestol som vugger babyen selv) :-)

Jeg ønsker meg en fra Chicco, syns de er ganske fine :)

Var så glad i den fisher price vi hadde til de andre (kjøpt for 8 år siden) den var noe bobler, musikk og vibrering. Begge gutta fant veldig roen i den. Men den er jo vekk for lengst, syntes ikke de nye ser like bra ut og alle de babybjorn osv er uten lyd, leke og vibrering. Vurderer den 3 i 1 vugge og vippestol fra tiny love. Den har vibrering, lys, musikk og leke. Pluss kan legges flatt med sidene opp til en vugge. Noen som har erfaring?
Sniker fra april. Har kjøpt den 3 i 1 fra tiny love, og leste på januar eller februar mener jeg det var at de som hadde den var veldig fornøyde:) Så håper det stemmer.

Kjøpte den til yngste nevøen min for 1 år siden sånn at jeg kunne låne den tilbake :rolleyes: de Vsr fornøyd med den så gleder meg til å teste. Den tar ikke så stor plass heller, så et fint sted for den lille å dagsove litt også.

Og så har jeg nettopp kjøpt en til fra tiny love, en reisevippestol som er sammenleggbar og enkel å ta med når man skal på besøk eller ut på tur: http://www.tinylove.com/en/baby-gear/take-along-bouncer-red

Fysioterapeut på svangerskapskurs anbefalte ikke vippestol, fordi babyen blir så passiv i den - så vi har ikke tenkt å kjøpe det... :/

Fysioterapeut på svangerskapskurs anbefalte ikke vippestol, fordi babyen blir så passiv i den - så vi har ikke tenkt å kjøpe det... :/
Men hva foreslår fysio at du skal gjøre når du må f.eks. Dusje/gå på do eller lignende? Jeg er ikke for å bruke vippestol som barnevakt, pga at jeg ønsker å aktivisere selv og stillingen på hoftene ikke er bra, men når baby er våken er det vel bedre å bruke vippestolen når man må sånne ting, enn å f.eks. legge dem i senga? Med vippestol så kan man jo ha dem med seg også til det rommet man er i.

Vi har kjøpt babybjørn sin. Hadde stokke sin forrige gang og var ikke fornøyd med den i det heletatt da jeg følte babyen ble plassert rett på den, og ikke noe støtte for rumpen. Regner med vi blir mer fornøyd nå:-)

Men hva foreslår fysio at du skal gjøre når du må f.eks. Dusje/gå på do eller lignende? Jeg er ikke for å bruke vippestol som barnevakt, pga at jeg ønsker å aktivisere selv og stillingen på hoftene ikke er bra, men når baby er våken er det vel bedre å bruke vippestolen når man må sånne ting, enn å f.eks. legge dem i senga? Med vippestol så kan man jo ha dem med seg også til det rommet man er i.
Det vet jeg ikke, vi var jo bare førstegangs på kurset så ingen spurte :p

Vi hadde babybjørn sin sist, og var kjempefornøyde! Blir nok å bruker den nå også. Selv om det hadde vært gøy å prøve en som ser litt mer fancy ut og som har flere funksjoner :-)

Henger meg på det som blir sagt; alt med måte, og man må ha et "avlastningssted" for babyen når man skal på do, vaske alle klærne hen driter ut/ gulper ut :wacky::yuck: Men ja, man skal selvfølgelig ikke la babyen "bo" i den heller. Men hadde ikke klart meg uten sist. Hadde ikke plass til lekegrind som jeg kunne legge babyen i, og for meg var det ikke aktuelt å bruke senga som avlastning når hen ikke skulle sove.

Samme her! Var veldig fornøyd med den, og alle tre gutta fikk brukt den:) har den fortsatt, snart 9år gammel, men ingenting fungerer i den lenger:P så er på utkikk fortsatt. Håper jeg finner noe lignende :)

Det vet jeg ikke, vi var jo bare førstegangs på kurset så ingen spurte :p
Hehe hadde sikkert ikke tenkt på å spørre selv om det ikke hadde vært for at jeg vet jeg selv var helt umulius da jeg var liten og måtte være med overalt. Min vippestol sto på kjøkkenbenken og på spisebordet osv osv :D

Back
Topp