Hvilke vedlegg trenger jeg til søknad om foreldrepenger?

Kjolejenta

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Jeg sitter og skal fylle ut søknad om foreldrepenger. Har ikke logget meg inn enda, men tenkte det kanskje er lurt å ha vedleggene klare slik at det ikke blir klabb og babb med opplasting. Men å finne oversikt over hvilke vedlegg som skal med var ikke lett å finne ut av ved å lese på sidene til NAV. Googlet og fant noe fra facebooksiden deres, så foreløpig er det følgende jeg har funnet ut skal med.
  • Jeg har terminbekreftelse fra jordmor klar.
  • Kan hente ut siste lønnslipp om det er nødvendig.
  • Et skjema om inntektsopplysninger fra arbeidsgiver som må fylles ut for både meg og far. Aner ikke hvilket.
Kan noen av dere snille sjeler som har vært gjennom denne mølla hjelpe meg mon tro, er det mer enn dette som jeg bør ha klart? Vet ikke om det er av betydning, men her utbetaler arbeidsgiver og NAV refunderer til dem.
 
Utenom søknaden jeg fyllte ut på nett så sendte jeg de bare terminbekreftelse fra jm også sendte jobben lønnsopplysninger for foreldrepenger for meg.. Far må søke på egenhånd.
 
Jeg sendte faktisk ingen dokumenter. Sykehuset sendte terminbekreftelse og nav innhentet inntektsopplysninger fra jobben.
 
Jeg sendte faktisk ingen dokumenter. Sykehuset sendte terminbekreftelse og nav innhentet inntektsopplysninger fra jobben.

Men det er bare å logge inn så står det hvilke dok som trengs. Søknaden kan lagres uten å sendes hvis du mangler noe liksom.
 
Inntektsopplysningsskjema er det vel arbeidsplassen som skal sende inn, og far tror jeg ikke kan søke før barnet er født. Det var ihvertfall sånn det var her :)
 
Tusen takk for svar!
Jeg logget meg inn og begynte utfyllinga. Så at det går an å utsette innsendingen, så jeg har gjort det. Var redd de hadde en slik ordning at alt du fylte ut forsvant dersom du ikke fullførte når du først var inne. Mangler noen opplysning på far og må snakke med arbeidsgiver i morgen om skjema de skal sende inn før jeg fullfører. Så regner jeg med at det er i boks i løpet av morgendagen. :)
 
Tusen takk for svar!
Jeg logget meg inn og begynte utfyllinga. Så at det går an å utsette innsendingen, så jeg har gjort det. Var redd de hadde en slik ordning at alt du fylte ut forsvant dersom du ikke fullførte når du først var inne. Mangler noen opplysning på far og må snakke med arbeidsgiver i morgen om skjema de skal sende inn før jeg fullfører. Så regner jeg med at det er i boks i løpet av morgendagen. :)

Du kan sende inn ditt skjema på nav før arbeidsgiver sender inn inntektsopplysninger. Når du har sendt inn ditt skjema, sender nav automatisk en melding til arbeidsgiver om skjemaet de skal ha fra dem.
Om det er lett for deg å få skjemaet fra arbeidsgiver i morgen kan det være like greit å sende det med sammen med søknaden din. Det ser jo som om du da får litt raskere behandlingstid etter hva jeg har hørt andre her si.

For min del, i Oslo, med inntil ti uker i behandlingstid, så var saken ferdig behandlet et par dager etter at de hadde fått alle dokumentene (søknad, terminbekreftelse og inntektsopplysninger) :)
 
Sitter i samme båten selv, på søknaden står det at man må fylle ut inntekt de siste 3 årene? Hvordan skal jeg vite det? :wideyed: Blir helt svimmel av denna søknaden, drøyd og drøyd.. Arbeidsgiver har sendt inn inntektsopplysninger og jeg har fått terminbekreftelse fra jordmor på papir.. Hjelp? :eek: Ringt nav har jeg gjort også, men får ikke noe forståelig svar..
 
Sitter i samme båten selv, på søknaden står det at man må fylle ut inntekt de siste 3 årene? Hvordan skal jeg vite det? :wideyed: Blir helt svimmel av denna søknaden, drøyd og drøyd.. Arbeidsgiver har sendt inn inntektsopplysninger og jeg har fått terminbekreftelse fra jordmor på papir.. Hjelp? :eek: Ringt nav har jeg gjort også, men får ikke noe forståelig svar..

Ikke ring de, men kontakt de på chat på Facebook. Nav foreldrepenger heter de der, da er du sikker på å møte noen som kan det
 
Sitter i samme båten selv, på søknaden står det at man må fylle ut inntekt de siste 3 årene? Hvordan skal jeg vite det? :wideyed: Blir helt svimmel av denna søknaden, drøyd og drøyd.. Arbeidsgiver har sendt inn inntektsopplysninger og jeg har fått terminbekreftelse fra jordmor på papir.. Hjelp? :eek: Ringt nav har jeg gjort også, men får ikke noe forståelig svar..
Bruker du papirsøknad? Jeg måtte ikke fylle i noe slikt - den elektroniske er veldig enkel og rett frem [emoji106]
 
Sitter i samme båten selv, på søknaden står det at man må fylle ut inntekt de siste 3 årene? Hvordan skal jeg vite det? :wideyed: Blir helt svimmel av denna søknaden, drøyd og drøyd.. Arbeidsgiver har sendt inn inntektsopplysninger og jeg har fått terminbekreftelse fra jordmor på papir.. Hjelp? :eek: Ringt nav har jeg gjort også, men får ikke noe forståelig svar..

Er du på.papir eller nettsøknad? Det finnes en side his nav hvor du kan beregne hva du vil få i foreldrepenger og der må du oppgi inntekt siste tre år, men dette er ikke søknaden.
For å.søke må du logge deg inn, og jeg anbefaler dette fremfor å søke på papir, definitivt.
 
Inntektsopplysningene til far trenger du kun om du skal ha gradert uttak av foreldrepenger. Altså hvis dere skal dele på fellesperioden :) her skal jeg gå hjemme 4 arbeidsdager i uka og han skal ha 1 dag i uka f.o.m over nyttår og frem til juni.
 
Er du på.papir eller nettsøknad? Det finnes en side his nav hvor du kan beregne hva du vil få i foreldrepenger og der må du oppgi inntekt siste tre år, men dette er ikke søknaden.
For å.søke må du logge deg inn, og jeg anbefaler dette fremfor å søke på papir, definitivt.
Arbeidsgiver har sendt inn søknad på papir og da fikk jeg beskjed om at jeg også måtte søke på papir?:wideyed: Har terminerklæringa også på papir.. noen som har sendt inn litt i papirform og selve søknaden over nett? Blor helt svimmel jeg:confused:
 
Arbeidsgiver har sendt inn søknad på papir og da fikk jeg beskjed om at jeg også måtte søke på papir?:wideyed: Har terminerklæringa også på papir.. noen som har sendt inn litt i papirform og selve søknaden over nett? Blor helt svimmel jeg:confused:

Jeg sendte inn elektronisk søknad, og scannet inn terminbekreftelsen som vedlegg :) Arbeidsgiver sendte inn papirene i papirform, men jeg fikk også en kopi som jeg scannet inn og ettersendte elektronisk fordi jeg er kontrollfrik, hehe.
De godtar også om du tar bilde av papirene med telefonen og sender med dette som vedlegg til den elektroniske søknaden :)
 
Arbeidsgiver har sendt inn søknad på papir og da fikk jeg beskjed om at jeg også måtte søke på papir?:wideyed: Har terminerklæringa også på papir.. noen som har sendt inn litt i papirform og selve søknaden over nett? Blor helt svimmel jeg:confused:

Jeg søkte på nett og vedlegg kan du enten scanne og legge ved eller ta bilde av med telefonen din og legge ved eller sende inn som papir. Jeg sendte inn søknad og lastet opp terminbekreftelse samtidig, arbeidsgiver sendte inn inntektsopplysninger på papir i etterkant.
 
Jeg søkte på nett og vedlegg kan du enten scanne og legge ved eller ta bilde av med telefonen din og legge ved eller sende inn som papir. Jeg sendte inn søknad og lastet opp terminbekreftelse samtidig, arbeidsgiver sendte inn inntektsopplysninger på papir i etterkant.
Ok, takk for svar!:happy: Da må jeg bare få rompen i gir å få sendt inn alt:confused:
 
Back
Topp