Hvilke var dine favoritter på barne-tv?

Kom på en til, den serien om Beatrix Potter sine figurer, Peter Kanin og det der, hvor hun først sitter ute og maler, så begynner det å regne og hun løper hjem og skriver eventyr i brev til noen barn, og etterpå går hun ut og poster det til den vakre sangen "perfect day" av Miriam Stockely. <3

De dyretegnefilmene likte jeg aldri, husker jeg syntes de var sååå kjedelige :-P Mulig jeg var begynt å bli litt for gammel for barne-tv når det gikk? :-)

Serien ble laget tidlig på 90-tallet, 92-95, og det var vel fram til 2000 vi så på det, tror jeg. ;)

Du var vel for gammel. :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Kom på en til, den serien om Beatrix Potter sine figurer, Peter Kanin og det der, hvor hun først sitter ute og maler, så begynner det å regne og hun løper hjem og skriver eventyr i brev til noen barn, og etterpå går hun ut og poster det til den vakre sangen "perfect day" av Miriam Stockely. <3

Den og elsket jeg! :)

De dyretegnefilmene likte jeg aldri, husker jeg syntes de var sååå kjedelige :-P Mulig jeg var begynt å bli litt for gammel for barne-tv når det gikk? :-)
Samme her, de mindre søsknene likte det men jeg syns det var kjedelig.. Var nok for gammel ;)

Februar-14 mamma <3

Jo, og så den serien som gikk på midt i smørøyet; "mysteriet om det levende lik"!
Den danske serien med hun ene jenta som er kjent skuespiller i dag; Helle Figenscou eller noe i den dur ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

• Liker
Reactions: BMC
Jo, og så den serien som gikk på midt i smørøyet; "mysteriet om det levende lik"!
Den danske serien med hun ene jenta som er kjent skuespiller i dag; Helle Figenscou eller noe i den dur ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Ja! Den gikk jo flere ganger, like spennende hver eneste gang :) Husker vi lærte oss uttrykket "Pissebange" som vi brukte i mer eller mindre passende sammenhenger ;)

91 modell her, det jeg husker best er sesam stasjon, mumitrollet, dyra i hjorteparken, Amalies jul, jul i skomakergata osv :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg likte også godt en svensk tegnefilmserie om en gutt som het Kalle. Han lå alltid i et tre og fantaserte om ei jente han var forelska i, og hva han og bestefaren skulle finne på.

Noen som husker "En dukkevenn"? Vet ikke om serien het det, men de synger i alle fall det i sangen. Handler om en gjeng med kasserte dukker som bok i en container utenfor fabrikken de ble laget i. En annen tegnefilm var Den lille, snille heksa. Hun ville så gjerne være med til Bloksberg og danse, men måtte først vise at hun var en riktig heks. I stedet for onde gjerninger gjorde hun bare godt, og dette noterte Moster Rompompel ned i en liten bok. Noen som husker det?

Bompibjørnene var også lenge en favoritt.

Jeg husker også godt vignettene (er det sånn det skrives?) som indikerte at barne-tv begynte. De sendte egne om sommeren og til jul, ellers i året var det en svart en med en karusell på, bla a. Husker melodiene til alle tre :)

Ja! Den gikk jo flere ganger, like spennende hver eneste gang :) Husker vi lærte oss uttrykket "Pissebange" som vi brukte i mer eller mindre passende sammenhenger ;)
Og nå måtte jeg finne ut hva hun heter, og det er Helle Fagralid og ikke Figenschow ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg likte også godt en svensk tegnefilmserie om en gutt som het Kalle. Han lå alltid i et tre og fantaserte om ei jente han var forelska i, og hva han og bestefaren skulle finne på.

Noen som husker "En dukkevenn"? Vet ikke om serien het det, men de synger i alle fall det i sangen. Handler om en gjeng med kasserte dukker som bok i en container utenfor fabrikken de ble laget i. En annen tegnefilm var Den lille, snille heksa. Hun ville så gjerne være med til Bloksberg og danse, men måtte først vise at hun var en riktig heks. I stedet for onde gjerninger gjorde hun bare godt, og dette noterte Moster Rompompel ned i en liten bok. Noen som husker det?

Bompibjørnene var også lenge en favoritt.

Jeg husker også godt vignettene (er det sånn det skrives?) som indikerte at barne-tv begynte. De sendte egne om sommeren og til jul, ellers i året var det en svart en med en karusell på, bla a. Husker melodiene til alle tre :)

"Trasdockorna" du snakker om? :) visste ikke at det gikk på norsk tv, vi hadde det på opptak fra da vi bodde i Sverige.

http://m.youtube.com/watch?v=QuJDMKAZGGs

Nei det het Dyreskogen ja, ikke dyreparken. :p Det var bare jeg som blandet med Dyreskogen og Hjorteparken i farta. Men det er altså to "sesonger" av samme serie, og de to sesongene hadde de fo forskjellige navn.

Jeg husker godt sesam stasjon og masse annet, men det var ikke det jeg likte best. ;) Likte godt disse disney-seriene som pleide å gå om morgenen i helgene med Ariel og Aladdin da, og Ducktales, men sistnevnte gikk jo ikke på barnetv da. Tom og Jerry var jeg også veldig glad i.

Ja, det så jeg mye på altså:D
Åh, ariel<3 Digger den krabben!:P
Tom og Jerry hadde jeg flere filmer av. Det satser vi på veslegutt liker også:D

Hva med han elefanten? Når var han? Babar??
Jeg vet jeg har sett film med han,men vet egentlig ikke når det er fra...

Ja, det så jeg mye på altså:D
Åh, ariel<3 Digger den krabben!:p
Tom og Jerry hadde jeg flere filmer av. Det satser vi på veslegutt liker også:D

Hva med han elefanten? Når var han? Babar??
Jeg vet jeg har sett film med han,men vet egentlig ikke når det er fra...

Jeg vet jeg har sett det, men ikke så mye, men det var nok på 90-tallet tenker jeg. Står på nett at det ble sendt fra 89-91, og det ble senere i 2000 laget nye episoder, pluss at det fantes på film. Dette var jo på engelsk så jeg tipper det var litt senere i Norge. Vet ikke om det gikk så veldig mye av det?
https://www.youtube.com/watch?v=2awu5m8OXRQS

Husker også såvidt Barbapapa.

Og Postmann Pat og Thomas-toget da! I gamle varianter hvor det Pat var ugift og bomgiret, og Thomas stadig skapte "forvirring og forsinkelser". ;)

Noen som husker Daniel duppsko? Fra allemannsland, liker å duppe med bena i vann?

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Back
Topp