Hvilke tradisjoner fra du var barn vil du føre videre til dine barn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Hvilke tradisjoner fra du var barn vil du føre videre til dine barn?

Bursdagssang og pakke på sengen om morgenen. Pakkekalender (etterhvert) og julestrømpe på julaften. Påskeegg som påskeharen gjemmer også må man lete. Tannfeen!! Tennene blir til penger.

Last edited:
Mors & Farsdag, Tannfeen, Påskeharen, og Nissegrøt til nissen på julemorgen <3
En ting til som vi ofte gjør her er å lage lapper, som vi gjømmer rundt om i huset, en starter en plass, og på den lappen står det hvor neste "gjømmeplass" er . Slik fortsetter det til gaven blir funnet. Veldig spennede og artig til både store og små! Egner seg både til jul, påske ( påskeeggjakt.. ) og bursdag :D

Noe som vi også har tenkt på er gudstjeneste på julaften. Jeg husker jeg brukte å bli med besteforeldrene mine på dette når jeg var mindre, syntes ikke d var noe gøy da, men når jeg ser på det nå så synes jeg det er en fin tradisjon å ta med seg.
Sambo har vokst opp med dette hver jul, så dette er nok noe vi vil bringe videre.

Og selvfølgelig bursdagsfeiring og adventskalender :D

Tradisjoner jeg er oppvokst med som jeg vil føre videre :)

Adventskalender, bake til jul, pynte pepperkakemenn og hus, askepott på julaften, julestrømpe, ønskeliste til nissen, en gave på morgenen, pynte juletreet på lillejulaften, julefrokost,

Morsdag, farsdag.
Gaver på senga til bursdagsbarnet.
Påskeegg.

I tillegg håper jeg å tilføye disse :)

Lage julevindu
Familiebilde hver jul
Familiekveld med taco/pizza, film, snop, brettspill(?)
Kalkun på nyttårsaften
Hjemmelagde julekort

Back
Topp